Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Dopis předsedy představenstva
  • Kalendář klíčových událostí roku 2010

02
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

03
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica O2 Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Sítě a technologie
  • Hlasové služby
  • Internet, data a služby s přidanou hodnotou
  • Konvergentní služby
  • Platební služby
  • ICT služby, zákaznická řešení pro státní...
  • Propojování sítí
  • Komentované finanční výsledky

04
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

05
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica O2 Czech...
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica O2
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica O2 Czech...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

06
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

07
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

08
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

Internet, data a služby s přidanou hodnotou

V průběhu roku pokračovala Telefónica O2 ve své nabídce fixního vysokorychlostního internetu O2 Internet. Zákazníci, kteří si v únoru aktivovali O2 Internet na doma, jej získali na jeden rok za 600 Kč měsíčně, a to bez smluvního závazku a dalších poplatků za pevnou linku. Ještě lepší ceny získali noví i stávající zákazníci, když internet kombinovali s dalšími službami. Od poloviny roku 2010 společnost propagovala primárně vyšší tarif s rychlostí až 16 MB/s za cenu 400 Kč měsíčně za první rok používání. Klíčovým motivem pro pořízení služby internetu ADSL od společnosti Telefónica O2 i nadále zůstal dobře vnímaný poměr rychlosti, ceny a spolehlivosti připojení.

V průběhu roku 2010 upevnila Telefónica O2 svoji pozici vedoucího poskytovatele služeb mobilních dat. Spolu s rozšířením svých mobilních sítí vysokorychlostního internetu uvedla na trh v rámci kampaně pod značkou „Chytrá síť“ kompletní nabídku nových tarifů pro mobilní internet i internet v mobilu.

Od 8. června připravila Telefónica O2 nové portfolio paušálních tarifů mobilního internetu. Zákazník si nově mohl vybírat z tarifů O2 Mobilní Internet Standard za cenu 500 Kč včetně DPH při FUP 2 GB, O2 Mobilní Internet Pro za cenu 750 Kč včetně DPH při FUP 10 GB, O2 Mobilní Internet Neomezený za cenu 1 000 Kč včetně DPH při neomezené FUP. Jednou z novinek nabídky se stal O2 Mobilní Internet Start za cenu 300 Kč včetně DPH s měsíčním datovým limitem (FUP) 500 MB, který díky vyrovnanému poměru ceny a dostupnému množství dat našel své zákazníky hlavně mezi začínajícími uživateli mobilního internetu. Společnost rovněž doplnila kompletní portfolio tarifů mobilního internetu o jejich mutace v podobě doplňkových služeb k fixnímu O2 Internetu. Nabídku doplnila dalším vylepšením v podobě záruky spokojenosti. Ta umožňovala vrácení služby bez jakýchkoliv sankcí do dvou měsíců od koupě.

Jako jediný operátor na trhu uvedla Telefónica O2 od 1. června pod názvem O2 Předplacený mobilní internet koncept předplaceného mobilního internetu společně s denními balíčky. Tato služba umožnila zákazníkům svobodný přístup k internetu bez nutnosti vázat se smlouvou a pravidelným paušálem. Byla dostupná ve čtyřech variantách podle počtu zakoupených denních balíčků. Denní balíčky se skládaly z 24 hodinových bloků, které zákazník mohl čerpat kdykoliv během dvou měsíců od data jejich aktivace. V rámci jednoho bloku se pak mohl libovolně připojovat a odpojovat. Během tohoto intervalu měl zákazník k dispozici 500 MB dat (FUP). Cenové varianty jednotlivých denních balíčků byly následující: 1 den – 50 Kč, 5x 1 den – 200 Kč, 10x 1 den – 350 Kč, 30x 1 den – 900 Kč. Zákazníci mohli předplacený mobilní internet pořídit ve dvou variantách – O2 Mobilní internet sada a O2 Mobilní internet karta. O2 Mobilní internet sadu tvořila předplacená SIM karta s pěti týdny internetu zdarma v kombinaci s USB modemem Huawei E1750. Zákazník ji pořídil za cenu 995 Kč. O2 Mobilní internet karta si mohli zákazníci pořídit i samostatně, a to za cenu 95 Kč. Její součástí byl kredit v hodnotě 50 Kč, odpovídající jednomu dni připojení zdarma. Zákazníci na denních balíčcích ocenili možnost platit jen za dny, kdy se připojí. Produkt byl určen především pro zákazníky, kteří mobilní internet využijí jen nárazově.

V červnu rozšířila Telefónica O2 portfolio tarifů mobilního surfování pro zákazníky předplacených služeb. Pro majitele chytrých telefonů, kteří chtěli bezstarostně používat internet ve svém mobilu, byl nově k dispozici tarif O2 Internet v mobilu Plus. Cena za týden byla 75 Kč s DPH. Měsíčně měli zákazníci k dispozici 500 MB dat (FUP).

Zákazníci ze segmentu malých a středních firem si k některým mobilním datovým tarifům mohli pořídit malý přenosný netbook Samsung N 150 za dotovanou cenu 1 495 Kč nebo profesionální notebook HP 4520s za cenu 6 495 Kč. Notebooky obsahují vestavěný 3G modem. Zákazníci díky tomu k připojení k nejrychlejší datové mobilní síti nepotřebovali žádné další zařízení.

Od června mohli zákazníci společnosti používat službu BlackBerry Expres bez počátečních jednorázových poplatků na nákup nezbytného BlackBerry Enterprise serveru. Zavedením nového tarifu BlackBerry Modem společnost umožnila svým zákazníkům využívat svůj telefon BlackBerry i jako modem pro bezdrátové připojení počítače k internetu.

Od 30. listopadu 2010 Telefónica O2 začala nabízet datové tarify pro iPad s připojením Wi-Fi a 3G. Veškeré datové tarify byly k dispozici beze smluv a závazků, což umožnilo kdykoli si tarif jednoduše aktivovat nebo jeho používání ukončit. Zákazníkům byly také na území České republiky bezplatně přístupné Wi-Fi hotspoty společnosti Telefónica O2.

V oblasti připojení firemních klientů k internetu a datových služeb se Telefónica O2 v roce 2010 zaměřila na zvýšení konkurenčního náskoku oproti ostatním poskytovatelům a na další zvýšení hodnoty těchto služeb pro zákazníky. V lednu 2010 uvedla nový koncept připojení k internetu pro korporátní zákazníky. Díky podpoře protokolu PAM32 na technologii SDSL umožnila symetrické připojení rychlostí až 20 MB/s na metalickém vedení s širokou geografickou dostupností. Služba O2 Internet Business zároveň poskytovala na trhu unikátní nabídku služeb s přidanou hodnotou, od garancí spolehlivosti připojení přes podporu VoIP a antivirovou ochranu a zákazníkem nastavitelné filtrování internetové komunikace až po mobilní zálohu. O2 Internet Business tak umožnil zákazníkům postavit spolehlivé řešení pro komunikační potřeby svých společností pokrývající hlasové a datové služby spolu se zajištěním bezpečnosti. Výsledkem uvedení této služby byl nárůst podílu společnosti na trhu fixního firemního internetu.

V oblasti nabídky fixních datových služeb provedla společnost na začátku roku důkladnou analýzu, která mimo jiné zahrnovala konzultaci individuálního řešení pro každého zákazníka. Výsledkem byl návrh změn směřujících k tomu, aby daná služba co nejvíce vyhovovala profilu jednotlivých zákazníků a jejich potřebám. Tyto konzultace se zaměřovaly především na oblast použité technologie, přístupové kapacity (rychlosti), optimálního nastavení garance dostupnosti poskytovaných služeb a nabídky doplňkových služeb. Významnou akvizicí v průběhu druhého pololetí byla síť společnosti Kaufland s téměř sty pobočkami.

V dubnu představila Telefónica O2 novou službu O2 Clean Internet. Ta poskytovala profesionální ochranu před škodlivým obsahem každé počítačové síti, která byla připojena k internetu prostřednictvím společnosti Telefónica O2. Řešení O2 Clean Internet bylo možné aplikovat u většiny typů internetových připojení, která společnost nabízela (symetrické/asymetrické xDSL přípojky, IOL Ethernet, VPN Expres atd.). Profesionální řešení výrazně snížilo riziko průniku nežádoucího softwaru (spyware, malware) a různých typů virů do lokální sítě. Současně nabízelo uživateli potřebné funkce pro sledování a řízení bezpečnosti provozu mezi sítí zákazníka a internetem a odfiltrování nežádoucího http provozu. Řešení nevyžadovalo ze strany zákazníka prakticky žádné zásahy do vlastní infrastruktury, neboť celá služba běžela v datovém centru O2 a nijak nezatěžovala síť uživatele. Cena za aktivaci služby byla 500 Kč za každé připojení k internetu.

Pro zákazníky služby O2 TV připravila Telefónica O2 od 1. října 2010 dvě novinky. Všichni zákazníci virtuální videopůjčovny Videotéka mohli sledovat filmy v kategorii Žhavé novinky za ceny nižší o 25 Kč a tituly v kategoriích Filmové hity Dětské / pohádky o 25 % levněji. Dále do programové nabídky O2 TV bylo zařazeno 10 nových kanálů. O2 TV tak nabízela 81 televizních programů. Kanály byly zákazníkům aktivovány automaticky a bezplatně dle jejich stávající programové nabídky.

15. října představila Telefónica O2 nový koncept služby O2 TV. Od tohoto data si mohli všichni zákazníci přizpůsobit výběr programů podle svých přání a potřeb kombinací vlastní skladby programů do základního balíčku, který se nově jmenoval O2 TV Flexi. V rámci něj dostali automaticky 20 kanálů, které mohli libovolně doplnit o dva tematické balíčky s dalšími až 19 programy za cenu od 400 Kč (cena při současném využívání fixního internetu), od 550 Kč (cena k fixním hlasovým službám), od 650 Kč (samostatná cena). K O2 TV Flexi si pak mohl zákazník objednat libovolné množství dalších tematických balíčků. Čím více balíčků využíval, tím větší dostal slevu. U každého druhého balíčku zaplatil o 50 Kč méně, maximální výše slevy činila 150 Kč. Pokud mu zvolená nabídka nevyhovovala, měl možnost si ji každých 30 dnů bezplatně změnit.

Jednou z nejrychleji se rozvíjejících oblastí v roce 2010 byla datové komunikace mezi zařízeními (Machine-to-Machine - M2M). Pro podporu propojení měřících a technologických zařízení do datových sítí zákazníků začala Telefónica O2 v průběhu druhého čtvrtletí nabízet službu IP Connect M2M. Jednalo se o službu s pevným datovým připojením na nízkých rychlostech, která umožnila dosáhnout vysoké úrovně dostupnosti např. využitím mobilního zálohování. Přenosovými kapacitami odpovídala tato služba potřebám běžných bankomatů, měřících a sledovacích zařízení. M2M komunikaci podporovala společnost dále službami vzdáleného přístupu do fixních sítí. Telefónica O2 rovněž zavedla speciální mobilní tarif O2 Machine, který vycházel vstříc požadavkům zákazníků na zafixování nákladů pro přenos dat v rámci mobilních M2M řešení. Jednalo se o první službu, které zákazníkům nabízela komplexní M2M řešení včetně dalších standardizovaných nadstavbových služeb. Mezi ně patřila dálková správa zařízení, samoaktivace služeb nebo ucelená nabídka aplikací na principu Software as a Service. Příkladem takovéhoto M2M řešení pokrývající celý hodnotový řetězec byla úspěšná služba O2 Car control.

Portfolio služeb O2 Car Control bylo v průběhu prvního pololetí rozšířeno o službu Personal Kontrol. Ta umožňovala sledování zaměstnanců vykonávající terénní práce za účelem zvýšení jejich bezpečnosti, případně zvýšení efektivity a kvality jejich práce. Mezi typické využití této služby patřila distribuce letáků, práce ve ztížených a nebezpečných podmínkách, případně při kontrole vykonávání veřejně prospěšné činnosti.