Úvod

  • Zpráva nezávislého auditora
  • Vybrané finanční a provozní ukazatele
  • Dopis předsedy představenstva
  • Kalendář klíčových událostí roku 2010

02
O skupině Telefonica

  • O skupině Telefónica - úvod

03
Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti

  • Skupina Telefónica O2 Czech Republic
  • Telekomunikační trh v České republice
  • Sítě a technologie
  • Hlasové služby
  • Internet, data a služby s přidanou hodnotou
  • Konvergentní služby
  • Platební služby
  • ICT služby, zákaznická řešení pro státní...
  • Propojování sítí
  • Komentované finanční výsledky

04
Společenská odpovědnost (CSR)

  • Společenská odpovědnost (CSR) – úvod
  • Etické zásady podnikání
  • Působení na trhu a chování k zákazníkům
  • Péče o zaměstnance a pracovní prostředí
  • Péče o životní prostředí
  • Podpora veřejně prospěšných aktivit

05
Správa a řízení společnosti

  • Správa a řízení skupiny Telefónica O2 Czech...
  • Dceřiné a přidružené společnosti a další...
  • Organizační struktura společnosti Telefónica O2
  • Správní orgány společnosti
  • Představenstvo společnosti
  • Výkonné řízení společnosti
  • Zpráva dozorčí rady společnosti
  • Dozorčí rada společnosti
  • Výbor pro audit společnosti
  • Principy odměňování osob s řídící pravomocí...
  • Ostatní informace týkající se osob s řídící...
  • Prohlášení společnosti Telefónica O2 Czech...
  • Informace týkající se záležitostí podle § 118...

06
Konsolidovaná účetní závěrka

  • Konsolidovaná účetní závěrka – úvod

07
Účetní závěrka

  • Účetní závěrka – úvod

08
Ostatní informace pro akcionáře a investory

  • Ostatní informace pro akcionáře a investory

Etické zásady podnikání

Firemní kultura a reputace představují jednu z priorit skupiny Telefónica, tudíž i v roce 2010 společnost Telefónica O2 věnovala budování etického prostředí a svého renomé v této oblasti velkou pozornost. Součástí vzdělávání zaměstnanců ve sféře etických zásad podnikání byl elektronický kurz, který byl otevřen celý rok a k 31. prosinci 2010 jej absolvovalo 89 % všech zaměstnanců včetně části externích pracovníků.

Povinností zaměstnanců je nahlásit neetické chování, jehož se mohou stát svědky, přičemž společnost zaručuje zachování anonymity oznamovatele. Telefónica O2 připravila informační kampaň zaměřenou na šíření povědomí o existenci nástrojů důvěrné pomoci. Zaměstnanci mohou etické pochybení nahlásit několika možnými způsoby. Vybrat si mohou mezi elektronickou aplikací, zasláním elektronické zprávy, dopisu, zavoláním na linku (se záznamníkem v mimopracovních hodinách), nebo návštěvou kanceláře správy společnosti. Zaměstnanci také mají k dispozici odborné poradce z oblasti lidských zdrojů, bezpečnosti a právních záležitostí. Nahlášené podněty šetří útvar Bezpečnost nebo útvar Interní audit. Mimoto jsou k dispozici také nástroje vyšší instance, umožňující předání zprávy do kanceláře etických zásad podnikání mateřské společnosti Telefónica nebo prostřednictvím nástrojů zřízených na úrovni evropské divize – společnosti Telefónica Europe. Nahlášení možných nesrovnalostí v oblastech účetnictví, v systémech vnitřní kontroly finančních záležitostí a v účetním auditu společnosti nebo její skupiny je možné prostřednictvím tzv. whistleblowing kanálu, který je směřován přímo do mateřské společnosti Telefónica. Aktivity v oblasti etiky mají plnou podporu správních orgánů a managementu, sleduje je výbor pro etiku a společenskou odpovědnost a jeho prostřednictvím dozorčí rada. Účinnost nástrojů důvěrné pomoci (včetně realizace následných šetření) je pravidelně monitorována výborem pro etiku a společenskou odpovědnost. Stav dodržování etických zásad podnikání ve společnosti Telefónica O2 pravidelně hodnotí organizační jednotka Interního auditu společnosti.

Etické zásady podnikání jsou základním dokumentem společnosti, jsou součástí pracovního řádu a je vyžadováno jeho dodržování zaměstnanci. Brožuru etické zásady podnikání obdrží každý zaměstnanec při nástupu do společnosti a je ke stažení na podnikovém intranetu i webových stránkách společnosti.

Firemní etické zásady podnikání deklarují, že Telefónica O2 je směrem dovnitř společnosti i vůči svým zákazníkům otevřená, důvěryhodná a srozumitelná. Přirozeným krokem byl proto vstup společnosti do Koalice pro transparentní podnikání, čímž se Telefónica O2 veřejně přihlásila ke svým etickým hodnotám. V roce 2010 se společnost stala jedním z více než dvaceti zakládajících členů Koalice pro transparentní podnikání. Koalice na konci roku 2010 zahrnovala přes třicet společností, představitelů českých a mezinárodních společností napříč odvětvími. Koalice bude i nadále úzce spolupracovat s Platformou pro transparentní veřejné zakázky, která sdružuje politické strany, podnikatelské asociace a veřejné instituce a podílí se na přípravě novely zákona o veřejných zakázkách. Společnost Telefónica O2 se též tímto způsobem chce po boku dalších významných společností a institucí zasloužit o budování etického prostředí v České republice.