O skupině Telefónica
Telefónica je jedním z předních světových integrovaných telekomunikačních operátorů – nabízí řešení v oblasti komunikací, informací a zábavy. Působí na trzích 25 zemí v Evropě, Africe a Latinské Americe. Ke konci prosince 2011 registrovala Telefónica celkem 307 mil. zákazníků. Rozvojová strategie skupiny se zaměřuje na trhy, na nichž má Telefónica silnou pozici – Španělsko, Evropa a Latinská Amerika.
Skupina je šestou největší telekomunikační společností na světě měřeno tržní kapitalizací, první integrovaný operátor v Evropě a zaujímá desáté místo na indexu Eurostoxx 50 největších evropských společností (údaje z února 2011).
Telefónica je 100% soukromá společnost s více než 1,5 mil. přímých akcionářů. Její akcie se obchodují na kontinuálním trhu španělské burzy a na burzách v Londýně, Tokiu, New Yorku, Limě, Buenos Aires a v São Paulu.
Telefónica má ve srovnání s ostatními telekomunikačními společnostmi velmi široké mezinárodní aktivity – více než 72 % svých obchodních aktivit má mimo svůj domácí trh a samozřejmě je velmi silná ve španělsky a portugalsky mluvících zemích.
V Latinské Americe měla Telefónica ke konci roku 2011 více než 200 mil. zákazníků, což ji řadilo na přední místo mezi operátory v Brazílii, Argentině, Chile a Peru. Skupina má také silné zastoupení v Kolumbii, Kostarice, Ekvádoru, El Salvadoru, Guatemale, Mexiku, Nikaragui, Panamě, Portoriku, Uruguayi a Venezuele. V Evropě skupina vlastní společnosti ve Španělsku, Velké Británii, Irsku, Německu, České republice a na Slovensku. Evropskou zákaznickou základnu skupiny tvořilo ke konci roku 2011 celkem 105 mil. zákazníků.
Telefónica v číslech
- 307 mil. zákazníků * (105 mil. v Evropě; 200 mil. v Latinské Americe).
- Aktivity ve 25 zemích světa (6 zemí Evropy 1; 14 zemí Latinské Ameriky 2; prostřednictvím strategických aliancí je skupina aktivní ještě ve třech dalších zemích 3).
- 291 000 zaměstnanců * (39 % v Evropě; 70 % v Latinské Americe; 1 % v ostatních zemích).
- Výnosy: EUR 62 837 mil. (2011).
- OIBDA: EUR 20 210 mil. (2011).
- Čistý zisk: EUR 5 403 mil. (2011).
- Největší světový integrovaný telekomunikační operátor měřeno počtem zákazníků.
- Největší evropský integrovaný operátor měřeno tržní kapitalizací.
- V indexu Dow Jones Sustainability.
- Mezi 100 největšími společnostmi světa měřeno tržní kapitalizací.
- Mezi 75 největšími společnostmi světa měřeno výnosy (Fortune Global 500).
Telefónica – největší telekomunikační společnost v Latinské Americe
Argentina | |
---|---|
Počet zákazníků | 23 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | 1. |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Brazílie | |
Počet zákazníků | 87,2 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | 2. |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 1. |
Střední Amerika | |
Počet zákazníků | 8,1 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | – |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 3. |
Kolumbie | |
Počet zákazníků | 13,8 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | 2. |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Chile | |
Počet zákazníků | 12,7 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | 1. |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 1. |
Ekvádor | |
Počet zákazníků | 4,5 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | – |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Mexiko | |
Počet zákazníků | 20,5 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | – |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Peru | |
Počet zákazníků | 18,8 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | 1. |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 1. |
Uruguay | |
Počet zákazníků | 1,8 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | – |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Venezuela | |
Počet zákazníků | 10,4 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | – |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Počet zákazníků celkem | 201 mil. |
* Údaje z prosince 2011
Pozn.: Střední Amerika zahrnuje Guatemalu, Panamu, El Salvador, Nikaraguu a Kostariku. Počet zákazníků zahrnuje i zákazníky úzkopásmových služeb společností Terra Brasil a Terra Colombia a zákazníky širokopásmových služeb společností Terra Brasil, Telefónica de Argentina, Terra Guatemala a Terra México.
Telefónica – silný hráč na evropském trhu
Španělsko | |
---|---|
Počet zákazníků | 47,1 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | 1. |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 1. |
Velká Británie | |
Počet zákazníků | 23 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | – |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Německo | |
Počet zákazníků | 24,5 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | 4. |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 4. |
Irsko | |
Počet zákazníků | 1,6 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | – |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Česká republika | |
Počet zákazníků | 7,8 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | 1. |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 2. |
Slovensko | |
Počet zákazníků | 1,2 mil. |
Tržní pozice na trhu pevných linek | – |
Tržní pozice na trhu mobilních služeb | 3. |
Počet zákazníků celkem | 105 mil. |
* Údaje z prosince 2011
Společnost Telefónica byla založena v roce 1924 ve Španělsku a postupem času se rozrostla do globálních rozměrů. Telefónica má regionální a integrovaný model řízení. Struktura společnosti vychází z její orientace na zákazníka a snaží se maximálně realizovat potenciál širokého záběru a strategických aliancí v rámci odvětví.
Jednotlivé společnosti skupiny v 25 zemích se dělí na dvě základní geografické zóny – Evropa a Latinská Amerika – a globální obchodní jednotku Telefónica Digital.
Corporate Centre
Centrála skupiny, tzv. Corporate Centre, zodpovídá za globální a organizační strategii, korporátní politiku, správu a řízení společných skupinových aktivit a koordinaci činnosti obchodních divizí.
Telefónica Europe
Aktivity skupiny v Německu, na Slovensku, ve Španělsku, Irsku,Velké Británii a České republice.
Telefónica Latinoamérica
Aktivity skupiny v Argentině, Brazílii, Chile, Kolumbii, Kostarice, Ekvádoru, El Salvadoru, Guatemale, Mexiku, Nikaragui, Panamě, Peru, Uruguayi a ve Venezuele.
Telefónica Digital
Telefónica Digital je globální obchodní divizí skupiny Telefónica. Jejím posláním je využívat potenciálu digitálního světa k dalšímu růstu skupiny. K naplňování tohoto poslání využívá výzkumu a vývoje, rizikového kapitálu, globálních partnerství a digitálních služeb jako je cloud computing, mobilní reklama, M2M a eHealth. Telefónica Digital je 100% vlastníkem společností Jajah, Terra, Tuenti a giffgaff. Sídlí v Londýně; regionální centrály má v Silicon Valley, São Paolu, Madridu, Barceloně a Tel Avivu.
Aliance a majetkové účasti
Prostřednictvím svých podílů v China Unicom a Telecom Italia má Telefónica aktivity v Číně a Itálii.
Další společnosti
Atento poskytuje prostřednictvím své sítě zákaznických call center služby v oblasti řízení vztahů se zákazníky. Provozuje své platformy ve Španělsku, Argentině, Brazílii, Střední Americe, Chile, Kolumbii, USA, Maroku, Mexiku, Peru, Portoriku, České republice, Uruguayi a ve Venezuele.
Integrovaný a decentralizovaný model správy a řízení
Cílem skupiny Telefónica je ve všech svých aktivitách na všech úrovních – globální, regionální i lokální – vytvářet maximální přidanou hodnotu. Organizační struktura společnosti je orientována na zákazníka a inovaci jako hlavní faktory ve tvorbě výnosů a transformaci na lépe fungující společnost.
Lokální
Španělsko, Argentina, Brazílie, Chile, Kolumbie, Ekvádor, El Salvador, Guatemala, Mexiko, Nikaragua, Panama, Peru, Uruguay, Venezuela, Německo, Irsko, Velká Británie, Česká republika, Slovensko
— Model zákaznické spokojenosti
— Model jednoho obchodního místa
— Model integrované produkce
Regionální
Telefónica Europe, Telefónica Latinoamérica, Telefónica España
— Podpora, správa a řízení, synergie
Globální
Telefónica
— Nový model aktivního řízení skupiny
— Inovace
— Transformace
Struktura skupiny
Hlavní společnosti skupiny Telefónica v členění podle regionálních obchodních jednotek:
Telefónica España | |
---|---|
Telefónica de España | 100 % |
Telefónica Móviles España | 100 % |
Telyco | 100 % |
Telefónica Telecomunic, Públicas | 100 % |
T, Soluciones de Informatica y Comunicaciones de España | 100 % |
Acens Technologies | 100 % |
Iberbanda | 100 % |
Tuenti | 91,4 % |
Telefónica Latinoamérica | |
---|---|
Telefónica Móviles Perú | 100 % |
Telefónica de Argentina | 100 % |
Telefónica Móviles Argentina | 100 % |
Telefónica Móviles Chile | 100 % |
Telefónica Móviles México | 100 % |
Telefónica Móviles Guatemala | 100 % |
Telefónica Venezolana | 100 % |
Telefónica Móviles Colombia | 100 % |
Otecel | 100 % |
Telefónica Móviles Panamá | 100 % |
Telefónica Móviles Uruguay | 100 % |
Telefonía Celular Nicaragua | 100 % |
Telefónica Costa Rica | 100 % |
Telefónica Móviles El Salvador | 99,2 % |
Telefónica del Perú | 98,3 % |
Telefónica Chile | 97,9 % |
Telefónica Brasil 1 | 73,9 % |
1 Včetně 100% společnosti Vivo
Telefónica Europe | |
---|---|
Telefónica United Kingdom | 100 % |
Telefónica Germany | 100 % |
Telefónica Ireland | 100 % |
Be | 100 % |
T, Intern, Wholesale Serv, (TIWS) | 100 % |
Jajah | 100 % |
Telefónica Czech Republic 1 | 69,4 % |
Tesco Mobile | 50 % |
1 Včetně 100% společnosti Telefónica Slovakia
Další majetkové účasti | |
---|---|
Atento Group | 100 % |
Telefónica de Contenidos (Španělsko) | 100 % |
Telco SpA (Itálie) 1 | 46,2 % |
DTS, Distribuidora de Televisión Digital | 22 % |
Hispasat | 13,2 % |
Portugal Telecom 2 | 2 % |
China Unicom (Hongkong) Limited (Čína) | 9,6 % |
ZON Multimedia 3 | 5,3 % |
BBVA | 1 % |
Amper | 5,8 % |
1 Prostřednictvím Telco vlastní Telefónica nepřímý podíl ve společnosti Telecom Italia, který činí přibližně 10,36 % kmenových akcií (s hlasovacími právy). Bez zohlednění tzv. spořicích akcií (azioni di risparmio), na něž se nevážou hlasovací práva, by nepřímý podíl společnosti Telefónica ve společnosti Telecom Italia činil 7,15 %.
2 Reálný podíl skupiny Telefónica, podíl skupiny Telefónica by bez zohlednění menšinových podílů činil přibližně 10 %.
3 Reálný podíl skupiny Telefónica, podíl skupiny Telefónica by bez zohlednění menšinových podílů činil 5,46 %.