Poměrná část vyjadřuje poplatky za skutečné dny užívání služby v případě, kdy si v průběhu zúčtovacího období:
Jak to může vypadat? Jak vidíte na příkladu dole, u čísla 602 XXX XXX došlo 14. listopadu ke změně tarifu z FREE Bronzový na FREE+ Modrý. Zúčtovací období zákazníka je od 12. do 11. dne v měsíci. Měsíční poplatky jsou rozúčtovány poměrnou částí od 12. 11. do 13. 11. za 1 den tarifu FREE Bronzový a od 14. 11. do 11. 12. za nový FREE+ Modrý.
Volání z ČR do zahraničí a Roaming:
Volání z ČR do zahraničí (mezinárodní volání)
POZOR! V případě, že voláte z území České republiky na zahraniční telefonní číslo, nejde o Roaming. Ceny volání jsou k dohledání tady nebo v aktuálním ceníku služeb.
Roaming
Jde o veškeré spojení, které uskutečníte mimo území České republiky. Na vyúčtování je pak zobrazeno jako Volání/Datový provoz v EU/mimo EU. Před každou zahraniční cestou doporučujeme vždy ověřit aktuální ceny za volání a datové spojení platné pro konkrétní destinaci. Důležité inforamce k roamingu, cenám a nastavení naleznete tady.
Máte aktivní službu Obnovení objemu dat. To znamená, že vám po vyčerpání dat z tarifu data automaticky obnovujeme. Případně jste si data obnovili jednorázově sami.
Pokud jste si v posledním měsíci pořídili novou službu, za její aktivaci zaplatíte 99 Kč. V případě, že vám SIM kartu telefon, modem, set-top box nebo jiný hardware přivezl kurýr nebo Česká pošta, zaplatíte za doručení 99 Kč. Za služby technika, který vám nainstaluje televizi nebo internet, účtujeme 499 Kč. Podnikatelé zaplatí za instalaci také 499 Kč.
Smlouvu u nás můžete mít jako běžný uživatel na rodné číslo nebo jako podnikatel na IČO. (Zajímá vás jako podnikatele podrobný výpis, přejděte sem)
1. Číslo vyúčtování daňového dokladu
Každé vyúčtování má svoje číslo, abyste ho bezpečně poznali mezi ostatními. Číslo je stejné jako variabilní symbol.
2. Váš zákaznický účet
Díky tomuhle číslu poznáme, že jste to opravdu vy.
3. Zúčtovací období
Období, za které dostáváte vyúčtování. Může se lišit od kalendářního měsíce.
4. Odběratel
Jméno a adresa uvedené ve smlouvě.
5. Korespondenční adresa
Adresa, na kterou vám posíláme tištěné vyúčtování.
6. Údaje pro platbu
V tomhle rámečku najdete celkovou částku a všechny údaje potřebné k zaplacení vyúčtování.
7. Za tohle zúčtovací období platíte
Cena za služby využité v daném zúčtovacím období. Najdete tady celkovou cenu za všechny služby od O2 a souhrn všech slev, které od nás máte. V části doplňkových služeb a služeb třetích stran (těch, které neposkytuje O2) najdete celkovou cenu za tyto služby. Ta je součtem všech sekcí stejného názvu z rozpisu jednotlivých čísel.
8. Vaše O2 služby
Soupis služeb, pro které jsme tohle vyúčtování (například o pojištění zařízení, apod.) vystavili.
9. Platební rekapitulace
Přehled přeplatků a nedoplatků, které na účtu O2 k uvedenému datu evidujeme. Přeplatky a nedoplatky z jednotlivých řádků jsou už zahrnuté do částky Celkem zaplatíte kromě případných reklamovaných vyúčtování. Ta do ní nezahrnujeme. Pokud víte, že jste některý z nedoplatků zaplatili, odečtěte prosím před zaplacením tuhle částku od položky Celkem zaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu inkasem, bude potřeba neuhrazená vyúčtování zaplatit jinak.
10. Daňový přehled za vyúčtované služby
Tady najdete údaje důležité pro vaše daňové povinnosti a účetnictví.
11. Depozit
Depozit nebo depozity, které jste složili za celý váš zákaznický účet sečtené do jedné částky.
1. Tarif, služba
Tady najdete telefonní číslo, technické číslo přípojky nebo síťový identifikátor vaší služby, její název a cenu, kterou za celou službuplatíte. Pokud jste si tarif nebo službu změnili, uvidíte službu jako původní služba/aktuální služba.
2. Období
Jedná se o období, kdy jste službu nebo slevu využívali. Podle toho vám můžeme účtovat u pravidelných poplatků a slev jenom jejich poměrnou část.
3. Volné jednotky
Počet (objem) vašich volných jednotek, které můžete v zúčtovacím období čerpat.
4. Uplatněno z volných jednotek
V tomhle sloupci najdete počet jednotek, které vám neúčtujeme, protože jste si je čerpali z volných jednotek.
5. Využito mimo volné jednotky
V tomhle sloupci najdete počet jednotek, které vám účtujeme podle sazby vašeho tarifu.
6. Doplňkové služby a služby třetích stran
V téhle sekci najdete:
7. Cena s DPH se počítá ze součtu cen bez DPH
To znamená, že sečteme všechny částky a teprve k celkovému součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože ve vyúčtování můžete mít položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyhle položky pak v součtu najdete jako Celkem zaplatíte.
8. Ostatní platby
Tady vidíte platby vztahující se k celému zákaznickému účtu, a proto nejsou součástí vyúčtování za jednotlivé platby.
1. Číslo vyúčtování/daňového dokladu
Každé vyúčtování má svoje číslo. Tohle číslo je stejné jako variabilní symbol. Slouží taky jako identifikátor pro kontrolní hlášení.
2. Váš zákaznický účet
Nahoře vidíte svůj kód zákazníka. Ten si můžete pojmenovat např. podle názvu pobočky, nákladového střediska nebo lokality tak, abyste ho později snadno našli. Číslo uvedené na řádku pod ním slouží k Vaší identifikaci. Díky němu poznáme, že jste to opravdu Vy.
3. Zúčtovací období
Období, za které dostáváte vyúčtování. Může se lišit od kalendářního měsíce.
4. Odběratel
Název, adresa, IČ a DIČ uvedené ve Smlouvě.
5. Korespondenční adresa
Adresa, na kterou posíláme tištěné vyúčtování.
6. Údaje pro platbu
V tomhle rámečku najdete celkovou částku a všechny údaje potřebné k zaplacení vyúčtování.
7. Za tohle zúčtovací období zaplatíte
Celková cena za všechny služby od O2 a souhrn všech slev, které od nás máte. V části doplňkových služeb a služeb třetích stran (těch, které neposkytuje O2) najdete celkovou cenu za služby, která je součtem všech sekcí stejného názvu z rozpisu jednotlivých čísel.
8. Depozit
Depozit nebo depozity, které jste složili za celý Váš zákaznický účet, sečtené do jedné částky.
9. Platební rekapitulace
Přehled přeplatků a nedoplatků, které evidujeme na účtu O2 k uvedenému datu. Ty jsou pak zahrnuté do částky „Celkem zaplatíte” - kromě případných reklamovaných vyúčtování, která do ní nezahrnujeme. Pokud víte, že jste některý z nedoplatků zaplatili, odečtěte, prosím, před zaplacením danou částku od položky Celkem zaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu inkasem, je potřeba neuhrazená vyúčtování zaplatit jinak.
1. Tarif, služba
Tady najdete telefonní číslo, technické číslo přípojky nebo síťový identifikátor Vaší služby, její název a cenu, kterou platíte za celou službu. Pokud jste si tarif nebo službu změnili, uvidíte změnu jako „původní služba/aktuální služba“.
2. Koncová cena za tento tarif
Součet cen s DPH, cen nepodléhajících DPH a osvobozených od DPH.
3. Období
Jedná se o období, ve kterém byla služba poskytnutá. Podle toho Vám můžeme účtovat u pravidelných poplatků a slev jen jejich poměrnou část.
4. Volné jednotky
Počet (objem) Vašich volných jednotek, které můžete čerpat v tomto zúčtovacím období.
5. Uplatněno z volných jednotek
V tomhle sloupci najdete počet jednotek, které Vám neúčtujeme, protože jste je čerpali ze svých volných jednotek.
6. Využito mimo volné jednotky
Tady najdete počet jednotek, které Vám účtujeme podle sazby Vašeho tarifu.
7. Doplňkové služby a služby třetích stran
V této sekci najdete:
8. Rozpad DPH
Obsahuje součet cen s rozpadem na jednotlivé daňové kategorie. Pokud je pod tarifem více čísel, zobrazíme vám rozpady daně z přidané hodnoty za tarif, za jednotlivá čísla i celkový rozpad DPH všech plateb.
9. Koncová cena s DPH se počítá ze součtu cen bez DPH
Koncová cena se počítá ze součtu cen bez DPH. To znamená, že sečteme všechny částky a teprve k celkovému součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože vyúčtování může obsahovat položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyto položky pak najdete na daňovém dokladu v součtu jako „Celkem zaplatíte“.
10. Ostatní platby
Tady vidíte platby, které se vztahují k celému zákaznickému účtu, a proto nejsou součástí vyúčtování za jednotlivé služby.
Máte ve vyúčtování neznámou položku? Podívejte se na náš popis položek. Hodit se vám může i podrobný výpis vyúčtování, kde uvidíte všechny své hovory a služby rozepsané podle položek i s cenou.
Poměrná část vyjadřuje poplatky za skutečné dny užívání služby v případě, kdy si v průběhu zúčtovacího období:
Jak to může vypadat? Jak vidíte na příkladu dole, u čísla 602 XXX XXX došlo 14. listopadu ke změně tarifu z FREE Bronzový na FREE+ Modrý. Zúčtovací období zákazníka je od 12. do 11. dne v měsíci. Měsíční poplatky jsou rozúčtovány poměrnou částí od 12. 11. do 13. 11. za 1 den tarifu FREE Bronzový a od 14. 11. do 11. 12. za nový FREE+ Modrý.
Pokud jste si v posledním měsíci pořídili novou službu, za její aktivaci zaplatíte 99 Kč. V případě, že vám SIM kartu telefon, modem, set-top box nebo jiný hardware přivezl kurýr nebo Česká pošta, zaplatíte za doručení 99 Kč. Za služby technika, který vám nainstaluje televizi nebo internet, účtujeme 499 Kč.
U některého z předchozích vyúčtování jste se zpozdili s platbou, takže jsme vám poslali upomínku. Za tu si účtujeme náklady na její poslání. Aktuální částku najdete v našem Ceníku.
Zjednodušte si život a vyhněte se do budoucna upomínkám. Stačí si nastavit platbu inkasem.
V případě, že jste si pořídil zařízení na splátky, objeví se ve vyúčtování poplatek "Pravidelná splátka" ve výši sjednané měsíční splátky zařízení.
Počet zbývajících splátek si můžete pohodlně ověřit přímo v Moje O2, v detailu konkrétního zařízení.
Splátky zařízení se vždy vážou ke konkrétní službě. V případě, že dojde k jejímu zrušení, doúčtuje se zbytek nevystavených splátek najednou. Doúčtování splátek zařízení najdete ve vyúčtování pod položkou "Zesplatnění kupní ceny zařízení"
Máte aktivní službu Obnovení objemu dat. To znamená, že vám po vyčerpání dat z tarifu data automaticky obnovujeme. Případně jste si data obnovili jednorázově sami.
Volání z ČR do zahraničí a Roaming:
Volání z ČR do zahraničí (mezinárodní volání)
POZOR! V případě, že voláte z území České republiky na zahraniční telefonní číslo, nejde o Roaming. Ceny volání jsou k dohledání tady nebo v aktuálním ceníku služeb.
Roaming
Jde o veškeré spojení, které uskutečníte mimo území České republiky. Na vyúčtování je pak zobrazeno jako Volání/Datový provoz v EU/mimo EU. Před každou zahraniční cestou doporučujeme vždy ověřit aktuální ceny za volání a datové spojení platné pro konkrétní destinaci. Důležité inforamce k roamingu, cenám a nastavení naleznete tady.
Platba přes internet ve vyúčtování znamená, že jste nejspíš udělali on-line nákup z mobilu. Pokud byste nakupovali on-line přes počítač, bude mít taková platba označení m-platba. Detailní informace k Platbám přes internet včetně možnosti jejich nastavení najdete tady.
Jedná se o hlasovou služba pro mobily i pevné linky se specifickým tarifem umožňující zákazníkům zadat příkaz v bance nebo zaplatit přes telefon za zboží nebo služby. Detailní informace k Platbám voláním včetně možnosti jejich nastavení naleznete tady.
Jsou to služby poskytovatelů, které O2 přímo neposkytuje, ale jen zprostředkovává. Jde třeba o platby za Premium SMS (SMS jízdenky apod.), dárcovské SMS a další. Detailní informace k Platbám přes SMS včetně možnosti jejich nastavení naleznete tady.
Mezi služby účtované jako O2 Knihovna patří například Uvítací melodie, e-knihy nebo audioknihy, e-magazíny nebo třeba i příchozí SMS s nejčerstvějšími zprávami z domova i zahraničí. Tyto služby objednává vždy koncový uživatel přímo v aplikaci O2 Knihovna nebo prostřednictvím SMS kódů. V případě, že již o službu nemáte zájem, zrušíte jí jednoduše přímo v aplikaci O2 Knihovna.
Pokud si v chytrém telefonu aktivujete nové služby nebo SIM, je možné, že některé z aplikací vám v rámci ověření pošlou SMS nebo MMS (někdy i na zahraniční číslo). Tyhle zprávy často odcházejí na pozadí aplikace (podle jejího nastavení) a jsou zpoplatněné. Jejich cena je stejná jako cena odeslaných SMS a MMS ve vašem tarifu.
Nejčastěji jde o:
Odesílání SMS nebo MMS je v režii samotných aplikací a my je ovlivnit nemůžeme.
Barevné linky jsou firemní zákaznické linky. Jde buď kontakt na technickou podporu, call centrum, infolinku ale může to být i číslo pro soutěže nebo obchodní a inzertní služby.
Barevné linky se dělí do skupin podle prvních tří číslic u telefonního čísla do tzv. barevných skupin (zelená, modrá, bílá, žlutá, duhová). Díky nim hned poznáte, jestli za hovor platíte vy, někdo jiný nebo je úplně zdarma.
Chytré cestovní pojištění si může zapnout každý, kdo má paušální hlasový tarif od O2. Vybrat si můžete variantu pro jednoho nebo pro rodinu. Pojistit se tak může buď jen sám uživatel telefonního čísla nebo do pojištění zahrne i další členy své domácnosti: partnera nebo partnerku do 70 let a neomezený počet dětí do 18 let.
Vyúčtování je prakticky seznam využitých služeb tak, jak je u daného telefonního čísla zaznamenala ústředna.
Využití jednotlivých služeb si můžete ověřit v detailním výpisu. Pro konkrétní telefonní číslo v něm najdete datum, čas, telefonní číslo, na které se volalo (nebo na něj odešly zprávy) včetně ceny. V Moje O2 se stačí podívat do záložky Vyúčtování, otevřít konkrétní fakturu a vybrat si telefonní číslo. Po otevření konkrétní sekce už jen kliknete na detail.
Zkuste jednu z těchhle stránek: