Nastavení inkasa pro snadné platby
Inkaso je nejpohodlnější způsob, jak platit za služby O₂ – vše probíhá automaticky, a vy se nemusíte o nic starat.
Jak inkaso nastavit?
- Nejprve nám dejte vědět, z jakého účtu máme inkaso provádět.
- Informujte banku, že O₂ může strhávat platby
- Zadáte číslo účtu O2: 500114004/2700
- Nastavíte si inkasní limit (měl by být o něco vyšší, než je vaše běžná útrata)
Krok 1: Aktivace v Moje O₂
Přihlaste se do internetového Moje O2. Klikněte na sekci Vyúčtování a dále na Nastavit vyúčtování. Pokud máte více zákaznických účtů (máte O₂ služby rozdělené do více faktur), vyberte ten, u kterého chcete inkaso nastavit. Případně postupně nastavte u všech.

Dostanete se do Nastavení zákaznického účtu. Posuňte se na sekci Vyúčtování a klikněte Změnit.

Vyberte Inkaso – automatická platba z účtu a vyplňte číslo (vašeho) účtu, ze kterého se budou odesílat platby. Na konci stránky potvrďte tlačítkem odeslat. Inkaso začne fungovat od příštího vystaveného vyúčtování.

Tip: Změna platební metody může v našich systémech pár dní trvat. Pokud zbývá do vystavení příštího vyúčtování méně než 7 dní, raději zkontrolujte, zda jsme platbu stihli. Poznáte to snadno na vystaveném vyúčtování. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba Inkasem, je všechno v pořádku.

Krok 2: Nastavte inkaso v bance
V bance si online nebo osobně nastavte povolení k inkasu (obvykle jej najdete v sekci pravidelné platby).
Budete potřebovat:
|
500114004/2700 |
|
Měl by být o něco vyšší, než je vaše běžná útrata
|
Nezadávejte variabilní ani specifický symbol.
Co je dobré vědět?
Máte u O₂ více faktur v jednom měsíci?
Pokud chcete všechny faktury platit inkasem z jednoho účtu, nastavte limit tak, aby pokryl součet všech částek.
Proč nastavit vyšší limit, než je cena služeb?
Vaše vyúčtování může být některý měsíc vyšší - třeba když si v zahraničí koupíte SMS jízdenku nebo zaplatíte za parkování ze svého tarifu. Vyšší limit pokryje i tyto mimořádné výdaje.
Co když bude platba za O₂ služby vyšší než limit?
Pokud inkaso neproběhne kvůli nízkému limitu, najdete tuto informaci ve svém bankovnictví (obvykle v sekci neprovedených plateb).
V takovém případě můžete částku uhradit:
- Bankovním převodem
- Kartou přímo v aplikaci Moje O₂
Tip: Pokud vaše banka vyžaduje variabilní symbol, najdete no v Moje O₂ v sekci Vyúčtování.
Pokud nemusíte, variabilní ani specifický symbol nezadávejte. Některé banky je ale mohou vyžadovat. V takovém případě zadejte variabilní symbol uvedený ve vyúčtování. To najdete v Moje O2 v sekci Vyúčtování.
Jak zruším inkaso?
- Nejprve změňte způsob platby v Moje O₂, v O₂ Prodejně, na lince 800 02 02 02 nebo na chatu.
- Poté zrušte souhlas s inkasem ve své bance, aby věděli, že O₂ už nebude strhávat platby automaticky.
Platby inkasem pod kontrolou
Podívejte se do své faktury v části Údaje pro platbu.
- Pokud u položky Celkem zaplatíte vidíte zprávu Neplaťte - jen pro informaci - vše je nastavené správně a o platbu se postaráme my.
- Pokud tam informaci o inkasu nevidíte, inkaso zatím není aktivní. Může to být proto, že jste ho nastavili těsně před koncem zúčtovacího období - v takovém případě začne platit od příští faktury.
Co dělat, když něco nesedí?
Pokud najdete chybu ve vyúčtování, můžete částku reklamovat. Nezapomeňte ale, že:
- Reklamaci je třeba podat do 2 měsíců od doručení faktury.
- I při reklamaci je nutné fakturu uhradit do data splatnosti.