Kde najdu vyúčtování a výpis

Nejčastější dotazy

Neznáte heslo nebo O2 ID? Nedaří se vám přihlásit?

Zapomenuté heslo snadno obnovíte kliknutím na Nedaří se vám přihlásit? pod přihlašovacím oknem. Podrobnější návod najdete tady.

  • Pokud nemáte Moje O2 propojené s e-mailem, je stavte se v jakékoliv O2 Prodejně a nechte si propojení aktivovat. Bez zadání e-mailu se do Moje O2 nepřihlásíte. Pokud e-mailovou schránku nemáte, budeme vám posílat tištěné vyúčtování zpoplatněné podle aktuálního ceníku.
  • Jste podnikatel? Pokud nemáte Moje O2 propojené s e-mailem a jste zároveň primární správce (kontaktní osoba) firmy, je potřeba přijít do kterékoliv O2 Prodejny nebo požádat  obchodního zástupce a propojení aktivovat. Všechny ostatní kontaktní osoby se obracejí na primárního správce firmy.

O2 ID je většinou e-mailová adresa, kterou jste použili při aktivaci služeb od O2.

Vyúčtování jste nedostali?

Všechna vyúčtování za posledních 18 měsíců najdete v Moje O2. Jsou k dispozici v PDF formátu i v on-line podobě. Dokumenty, které budete potřebovat, si můžete vytisknout nebo třeba uložit do počítače. Zjistíte tu taky, jestli některá z vašich faktur není po splatnosti.

Moje O2 si můžete zkontrolovat, jestli jste si pro posílání vyúčtování zadali správnou e-mailovou adresu. Klikněte na Vyúčtování a potom na Nastavit vyúčtování a Zasílání e-mailem. Pokud adresa správná není, kliknutím na křížek ji zrušíte a do políčka pod ní přidáte novou.

Pokud nemáte Moje O2 propojené s e-mailem, můžete si na zákaznické lince za poplatek podle aktuálního ceníku vyžádat opis vyúčtování. S aktivací Moje O2 vám rádi pomůžou kolegové v kterékoliv O2 Prodejně. 

Potřebuji změnit údaje na faktuře. Jak to udělám?
Změna adresy
  • Změnu fakturační adresy zvládnete v Moje O2 ve Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Pokud máte zákaznických účtů víc, vyberte ten, pro který změnu požadujete, zvolte Zasílání upozornění v levém sloupci a na vyúčtování dejte Změnit.
  • Změnu adresy trvalého bydliště vyřídíte jedině v O2 Prodejně. Budete k tomu potřebovat občanský průkaz.
  • Změnu adresy sídla společnosti zadáte přes svého obchodního zástupce, na zákaznické lince 800 203 203 nebo v O2 Prodejně. Budete potřebovat výpis z obchodního rejstříku s novou adresou sídla společnosti a občanský průkaz.

 

Nastavení posílání faktury e-mailem
  • V Moje O2 klikněte na Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Tady vyberte Zasílání e-mailem, klikněte na Aktivovat a zadejte svou e-mailovou adresu.

 

Změna e-mailu pro poslání faktury
  • V Moje O2 klikněte na Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Tady vyberte Zasílání emailem, klikněte na změnit e-mailovou adresu a adresu upravte.

 

Sloučení služeb do jedné faktury
  • V Moje O2 jděte na konkrétní produkt, klikněte na Pomoc a podpora v levém sloupci a pak na Přesunout službu na jiný zákaznický účet/jiného zákazníka. 
Mám od Vás víc služeb a chci dostávat jedno vyúčtování. Jak to zařídím?

Abyste mohli za všechny služby dostávat jen jedno souhrnné vyúčtování, je potřeba spojit všechny své zákaznické účty do jednoho. To uděláte jednoduše v Moje O2. Nejdřív je potřeba rozkliknout konkrétní číslo (z hlavní karty zákazníka/Pomoc a podpora/Přesunout službu na jiný zákaznický účet/jiného zákazníka).

Pokud máte pronajaté zařízení nebo zařízení na splátky
Účty spojíte tak, že služby, u kterých nemáte pronajaté zařízení / zařízení na splátky, převedete na zákaznický účet (fakturu), u kterého pronajaté nebo splácené zařízení máte. Obráceně to možné není.

Podívejte se pohodlně na své vyúčtování

Ještě nemáte aplikaci Moje O2? Stáhnout si ji můžete tady.

V Moje O2

Vyúčtování za posledních 18 měsíců ukládáme do Moje O2. Najdete tu i ostatní typy dokladů (např. dobropisy, depozity, nebo smluvní pokuty).

PDF e‑mailem

Vyúčtování vám taky můžeme každý měsíc poslat zdarma e-mailem v PDF formátu. A můžete ho dostávat až na 5 e-mailových adres. Snadno nastavíte v Moje O2. 
Pro podnikatele a firmy

Do datové schránky

Vyúčtování můžete dostávat i do datové schránky ve formátu PDF nebo ISDOC. Všechno snadno nastavíte v Moje O2.

Podrobný výpis hovorů a služeb

Chcete mít přehled o tom, kdy jste volali, na jaká čísla a za kolik? Všechno tohle a další informace najdete v podrobném výpisu hovorů.

Kde najdu podrobný výpis hovorů?

Podrobný výpis najdete v Moje O2 vždycky zdarma ve formátu PDF i v interaktivní podobě. Stačí si vybrat konkrétní vyúčtování a kliknout na Podrobný výpis vpravo. Na to, jestli si podrobný výpis zobrazíte, může mít vliv i role oprávnění uživatele.

Výpis hovorů

Chci tištěný podrobný výpis

Pokud potřebujete detailní tištěný výpis, vždy ho najdete v Moje O2, kde si ho můžete stáhnout jako PDF soubor.

Pokud potřebujete mít detailní tištěný výpis i v papírové podobě, můžete si to nastavit v Moje O2 přímo u služby nebo čísla, ke kterým chcete výpis posílat (v záložce Doplňkové služby).

Aktivace zasílání tištěného výpisu

Detailní tištěný výpis se posílá pouze jako součást vyúčtování a to jen v případě, že máte nastaveno zasílání vyúčtování poštou. Výpis bude chodit na vaši fakturační adresu vždycky po skončení zúčtovacího období. Tištěný podrobný výpis je zpoplatněný podle aktuálního ceníku.

Pokud máte balíček O2 Spolu, je potřeba se prokliknout až na detail konkrétního telefonního čísla, ke kterému podrobný výpis chcete.

Chci elektronický podrobný výpis

V Moje O2 najdete podrobné vyúčtování za poslední 3 měsíce (Vyúčtování/vybrat konkrétní vyúčtování/Podrobný výpis). Služba je zapnutá automaticky a je zdarma.

WinPEÚ: Aplikace pro analýzu hovorů a práci s podrobným vyúčtováním

Program WINPEU umožňuje zpracovávat data o telefonních hovorech v síti O2 pro podnikatele a firmy. Je určený všem, kdo potřebují podrobnou analýzu velkého objemu dat. Program využívá data o hovorech ze služby Moje O2.

Více o WinPEÚ

Pro podnikatele a firmy

WinPEÚ: Aplikace pro analýzu hovorů a práci s podrobným vyúčtováním

Aplikace pro analýzu hovorů a práci s podrobným vyúčtováním

Program WINPEU umožňuje zpracovávat data o telefonních hovorech v síti O2 pro podnikatele a firmy.
Je určený všem, kdo potřebují podrobnou analýzu velkého objemu dat. Program využívá data o hovorech ze služby Moje O2.

Co program WinPEU umí

  • analýza nákladů jednotlivých telefonních čísel
  • sledování vývoje nákladů v čase
  • přehledné rozúčtování nákladů podle skupin telefonních čísel
  • snadná distribuce vyúčtování uživatelům (e-mail, web)
  • vyhledání extrémně nákladných, dlouhých nebo speciálních hovorů
  • souhrnné zobrazení použitých placených služeb
  • analýza využití služeb v balíčku a možnost optimalizace
  • přístup k historii (datům uloženým ve vašem počítači)

 

Základní funkce

  • snadný import dat z elektronického vyúčtování
  • vyhodnocení jednoho nebo více telefonů, a to detailně nebo sumárně
  • zpětné vyhodnocení libovolného období
  • přiřazení jmen uživatelů k jednotlivým telefonním číslům
  • začleňování telefonů do organizační struktury firmy (snadné rozúčtování)
  • vytváření organizační struktury importem z firemního informačního systému (MS Active direktory, LDAP, MS Excel)
  • filtrace na směry (místní, mezinárodní, roaming apod.) a na typy služeb
  • analýza extrémů (nejčastěji volaná čísla, nejdražší či nejdelší hovory apod.)
  • možnost exportu (jako text, CSV, HTML, DBF, Excel) a odeslání na e-mail
  • snadné vytvoření sloupcových, kruhových nebo 3D grafů
  • automatické opakování určitých příkazů
     

Kolik WinPEU stojí

Pro zákazníky O2 je zdarma. Stačí mít aktivní elektronické vyúčtování s podrobným výpisem hovorů, které si můžete aktivovat v Moje O2 pro firmy.

 

Jak program WinPEU získat  

Samotný program, upgrade nebo potřebné registrační číslo získáte vyplněním krátkého formuláře.

Program si taky můžete stáhnout na stránkách našeho partnera ATECO spol. s r.o. 

Stáhnout WinPEU ze stránek ATECO

 

Nadstavbové moduly programu WinPEU

V případě zájmu si můžete pořídit nadstavbový modul, který zohlední ceny podle vaší platné Rámcové dohody nebo umožní individualizovat nastavení.

WINPEU/SLV

Slevový modul umožňující rozpočítat slevy hovorného až na úroveň jednotlivých hovorů. Vhodné pro rozpočítání individuálních roamingových slev.

WINPEU/WEB

Webová nadstavba, zpřístupňující data uživatelům přes internetový prohlížeč (cloudové řešení). Oprávnění přístupu k datům se řídí zařazením uživatele v organizační struktuře.

 

HW a SW požadavky

  • Program Win PEU můžete používat na operačních systémech Microsoft Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Vývoj a podporu programu zajišťuje společnost ATECO spol. s r.o.

Potřebujete víc informací? Volejte na 266 090 043 nebo nám napište na info@ateco.cz (případně na servis@ateco.cz). 

 

Speciální typy faktur pro firemní zákazníky (Reverse charge)

Přenesená daňová povinnost k DPH (Reverse charge)

Co je reverse charge

Reverse charge neboli přenesená daňová povinnost k DPH je režim, při kterém neodvádí DPH z fakturovaných částek poskytovatel služby. Ve faktuře se uvádí pouze základ daně a text stanovený zákonem. DPH platí odběratel, který si musí DPH tzv. samovyměřit. V přiznání musí odvést DPH z částky fakturované poskytovatelem a současně uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu.

Na koho se reverse charge vztahuje

Reverse charge by se měl uplatnit na české ekonomicky aktivní plátce DPH vykonávající ekonomickou činnost, a to na transakce, jejichž předmětem je:

  1. poskytnutí přístupu k sítím elektronických komunikací nebo
  2. poskytnutí propojení sítí elektronických komunikací nebo
  3. nákup a prodej telekomunikačních služeb.
  • Nákup a prodej telekomunikačních služeb by měl zahrnovat jakýkoli nákup telekomunikačních služeb za účelem jejich dalšího prodeje třetím osobám. Reverse charge režim tedy mají u telekomunikačních služeb nastavený zákazníci, kteří služby řádným způsobem přeprodávají.
  • Ostatním zákazníkům poskytujeme telekomunikační služby jako konečnému spotřebiteli. Předpokládáme tedy, že naše telekomunikační služby dál nepřeprodávají, a proto se na ně reverse charge nevztahuje. Těmto zákazníkům vystavujeme daňové doklady ve standardním režimu DPH.
  • V případě, že příjemce telekomunikačních služeb tyto služby dál přeprodává a neprovede tzv. samovyměření daně v režimu přenesené daňové povinnosti, může mu finanční úřad doměřit špatně uplatněnou a odvedenou DPH včetně penále.

Podrobnější informace o rozsahu služeb, na které se režim přenesené daňové povinnosti k DPH vztahuje, najdete na stránkách finanční správy.

Na které služby se režim reverse charge vztahuje?

  • Reverse charge se vztahuje na služby elektronických komunikací, které spočívají převážně v přenosu signálu po sítích elektronických komunikací, typicky poskytnutí hlasových a datových služeb (fixních a mobilních).
  • Pokud je v rámci služby více různých plnění, posoudí se situace podle rozdělení na hlavní a vedlejší plnění. Režim se pak použije podle hlavního plnění (tj. podle hlavní podstaty služeb). Hraniční případy se řeší individuálně.
  • Režim se netýká faktur za jiné než telekomunikační služby, pronájem a nákup zboží.

Co když se přeprodává jen část služeb a část je pro interní užití?

  • Z výkladu Generálního finančního ředitelství vyplývá, že jakmile se i jen část služeb předprodává, měl by se reverse charge uplatnit na všechny služby, včetně služeb používaných pro interní použití. Hraniční případy se řeší individuálně.

Jak se změní faktury za služby podléhající režimu reverse charge?

  • Daňový doklad pro účely DPH a účetnictví včetně standardních detailů k vyúčtování vám vystavíme a pošleme v tištěné podobě nebo elektronicky (podle toho, jak máte nastavené posílání vyúčtování).

Vztahuje se reverse charge i na subjekty státní správy?

  • Formálně ano. Aby se na ně ale režim reverse charge vztahoval, musí tyto subjekty O2 služby dál přeprodávat v rámci své ekonomické činnosti. To znamená, že musí jít o činnosti vykonávané mimo jejich statut – výkon státní správy.
  • Jde např. o státní podniky, obchodní korporace atp. U nich je potřeba písemné potvrzení, že jsou plátci DPH a služby od O2 využívají pro přeprodej v rámci své ekonomické činnosti.
Elektronické vyúčtování v XML/CSV

Díky formátu XML / CSV zvládnou vaši fakturu přečíst a zpracovat počítače, resp. účetní systémy. Navíc je to oficiální formát, který přijímají datové schránky a splňuje požadavky českých i zahraničních zákonů. Víc se o XML / CSV dovíte na stránkách ISDOC.

Jak účetní systém nastavit

Systémy  nastavíte pomocí formátovacího souboru XSD. Ten obsahuje ukázku struktury dat, podle které se systém přenastaví a bude soubory číst správně.

Data v XML / CSV souboru jsou seřazená v určité struktuře. Podle ní je i účetní systém čte a zpracovává. Je proto potřeba mít účetní systém dobře nastavený, aby se pole zobrazovala správně.

Jak vypadají názvy souborů vyúčtování

Od 8. 10. 2018 12:00 hod. soubory s fakturami (CSV, XML a PDF) pojmenováváme následovně: 
 "YYYY-MM-DD-číslozákaznickéhoúčtu-názevzákaznickéhoúčtu-typ-telefonnicislo.pdf/XML/CSV.".

  • YYYY-MM-DD je následující den po konci zúčtovacího cyklu. Např. zúčtovací období 1. 10. - 31. 10. 2018 má 2018-11-01, tedy měsíc listopad, ve kterém byla říjnová faktura vystavena.
  • Číslozákaznickéhoúčtu - referenční číslo, pod kterým vám služby fakturujeme.
  • Názevzákaznickéhoúčtu - vlastní pojmenování účtu nebo kód zákazníka.
  • Typ může být f,s,d (případně kombinace) f=faktura, s=souhrn, d=detail.
  • Telefonnicislo je v případě detailního CSV výstupu (typ d).

Pokud data stahujete hromadně, bude mít soubor název „<ROK>-<MESIC>-ExportFaktur-<FORMAT>-YYYYMMDD-HHMI.zip“.

ROK, MESIC je podle období, které stahujete. Např. měsíc září roku 2018 je 2018-09.
Výsledný formát je XML.
YYYYMMDD-HHMI je datum a čas stažení souboru.

Struktura CSV

Formát odpovídá poplatkům na faktuře a detailnímu výpisu hovorů. Ve faktuře každý řádek odpovídá jednomu poplatku. V detailním výpisu každý řádek odpovídá jednomu spojení, SMS apod.

Struktura XML a nastavení účetního systému

Je potřeba účetní systémy nastavit tak, aby uměly strukturované informace správně zpracovat. Bez úpravy nastavení nemusí systém pole správně zobrazovat. Pro tento formát použijte XSD formátovací soubor.

Další informace k vyúčtování

Vyúčtování jste nedostali

Všechna vyúčtování za posledních 18 měsíců najdete v Moje O2. Jsou k dispozici v PDF formátu i v on-line podobě. Dokumenty, které budete potřebovat, si můžete vytisknout nebo třeba uložit do počítače. Zjistíte tu taky, jestli některá z vašich faktur není po splatnosti.

Moje O2 si můžete zkontrolovat, jestli jste si pro posílání vyúčtování zadali správnou e-mailovou adresu. Klikněte na Vyúčtování a potom na Nastavit vyúčtování a Zasílání e-mailem. Pokud adresa správná není, kliknutím na křížek ji zrušíte a do políčka pod ní přidáte novou.

Pokud nemáte Moje O2 propojené s e-mailem, můžete si na zákaznické lince za poplatek podle aktuálního ceníku vyžádat opis vyúčtování. S aktivací Moje O2 vám rádi pomůžou kolegové v kterékoliv O2 Prodejně. 

Neznáte heslo do Moje O2 nebo O2 ID? Nedaří se vám přihlásit?

Zapomenuté heslo snadno obnovíte kliknutím na Nedaří se vám přihlásit? pod přihlašovacím oknem. Podrobnější návod najdete tady.

  • Pokud nemáte Moje O2 propojené s e-mailem, je stavte se v jakékoliv O2 Prodejně a nechte si propojení aktivovat. Bez zadání e-mailu se do Moje O2 nepřihlásíte. Pokud e-mailovou schránku nemáte, budeme vám posílat tištěné vyúčtování zpoplatněné podle aktuálního ceníku.
  • Jste podnikatel? Pokud nemáte Moje O2 propojené s e-mailem a jste zároveň primární správce (kontaktní osoba) firmy, je potřeba přijít do kterékoliv O2 Prodejny nebo požádat  obchodního zástupce a propojení aktivovat. Všechny ostatní kontaktní osoby se obracejí na primárního správce firmy.

O2 ID je většinou e-mailová adresa, kterou jste použili při aktivaci služeb od O2.

Chcete si v Moje O2 nastavit, jak vám budeme vyúčtování posílat

Nastavení najdete v sekci Vyúčtování/Nastavení vyúčtování/Zasílání vyúčtování. Vyúčtování můžete dostávat buď tištěné poštou nebo elektronicky e-mailem. Jako doplněk si pak k vybrané formě můžete nastavit i SMS upozornění.

Nastavení zasílání vyúčtování služeb O2

 

Chcete tištěné vyúčtování do schránky

Vyúčtování vám rádi pošleme i v papírové podobě poštou. To si nastavíte v Moje O2 volbou Nastavit vyúčtování/Zasílání vyúčtování/Zasílání poštou/Aktivovat. Počítejte ale prosím s tím, že posílání tištěného vyúčtování je zpoplatněné podle aktuálního ceníku

Můžu dostat vyúčtování v elektronické podobě?

Ano. Všechna svá vyúčtování najdete v Moje O2. Tam si taky můžete nastavit, abychom vám vyúčtování posílali e-mailem (Vyúčtování/Nastavit vyúčtování/Zasílání vyúčtování/Zasílání e-mailem). Elektronické vyúčtování i jeho posílání na e-mail je zdarma. V Moje O2 máte navíc zdarma k dispozici detailní výpis, který najdete v sekci vyúčtování.

Potřebuju opis faktury. Co mám dělat?

Své vyúčtování najdete v Moje O2, odkud si ho můžete vytisknout. Pokud byste potřebovali poslat opis poštou, počítejte s tím, že jde o službu zpoplatněnou podle ceníku. Objednat si ji můžete:

  • telefonicky na 800 02 02 02 (ze zahraničí +420 720 720 720). Linka pro podnikatele: 800 203 203 (ze zahraničí +420 720 720 720).
  • písemně na adrese O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2; 140 22  Praha 4 – Michle
  • osobně v O2 Prodejně
Potřebuju změnit údaje na faktuře. Jak to udělám?
Změna adresy
  • Změnu fakturační adresy zvládnete v Moje O2 ve Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Pokud máte zákaznických účtů víc, vyberte ten, pro který změnu požadujete, zvolte Zasílání upozornění v levém sloupci a na vyúčtování dejte Změnit.
  • Změnu adresy trvalého bydliště vyřídíte jedině v O2 Prodejně. Budete k tomu potřebovat občanský průkaz.
  • Změnu adresy sídla společnosti zadáte přes svého obchodního zástupce, na zákaznické lince 800 203 203 nebo v O2 Prodejně. Budete potřebovat výpis z obchodního rejstříku s novou adresou sídla společnosti a občanský průkaz.

 

Nastavení posílání faktury e-mailem
  • V Moje O2 klikněte na Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Tady vyberte Zasílání e-mailem, klikněte na Aktivovat a zadejte svou e-mailovou adresu.

 

Změna e-mailu pro poslání faktury
  • V Moje O2 klikněte na Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Tady vyberte Zasílání emailem, klikněte na změnit e-mailovou adresu a adresu upravte.

 

Sloučení služeb do jedné faktury
  • V Moje O2 jděte na konkrétní produkt, klikněte na Pomoc a podpora v levém sloupci a pak na Přesunout službu na jiný zákaznický účet/jiného zákazníka. 
Mám od vás víc služeb a chci dostávat jedno vyúčtování. Jak to zařídím?

Abyste mohli za všechny služby dostávat jen jedno souhrnné vyúčtování, je potřeba spojit všechny své zákaznické účty do jednoho. To uděláte jednoduše v Moje O2. Nejdřív je potřeba rozkliknout konkrétní číslo (z hlavní karty zákazníka/Pomoc a podpora/Přesunout službu na jiný zákaznický účet/jiného zákazníka).

Pokud máte pronajaté zařízení nebo zařízení na splátky
Účty spojíte tak, že služby, u kterých nemáte pronajaté zařízení / zařízení na splátky, převedete na zákaznický účet (fakturu), u kterého pronajaté nebo splácené zařízení máte. Obráceně to možné není.

Co když si v průběhu zúčtovacího období změním tarif? Jak bude vypadat vyúčtování?

Při změně tarifu si můžete vybrat, jestli chcete změnu udělat hned, nebo počkáte na nové zúčtovací období. Podle toho bude vypadat i vyúčtování. Když si vyberete okamžitou změnu tarifu, zaplatíte za původní tarif jen za dny, kdy jste ho používali. Podobně z původního tarifu můžete využít jen poměrnou část volných minut. To samé se týká i nového tarifu. Paušální poplatek se započítá jen za dny, ve kterých už jste měli nový tarif nastavený. A k dispozici budete mít poměrnou část volných minut.

Jak to může vypadat? Na příkladu dole vidíte, že u čísla 602 XXX XXX došlo 14. listopadu ke změně tarifu z FREE Bronzový na FREE+ Modrý. ​Zúčtovací období zákazníka je od 12. do 11. dne v měsíci.​ Měsíční poplatky jsou rozúčtované poměrnou částí od 12. 11. do 13. 11. za 1 den tarifu FREE Bronzový a od 14. 11. do 11. 12.  za nový FREE+ Modrý.

Ukázka změny tarifu v zúčtovacím období

Jak je to s DPH ve vyúčtování?

Ve vyúčtování nejdřív sečteme všechny částky bez DPH a teprve k jejich součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože ve vyúčtování můžou být položky s různou výší DPH, je celková částka vždycky součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyhle položky pak v součtu najdete jako „Celkem zaplatíte“.

Mobilní aplikace Moje O2

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek