Kde najdu vyúčtování a výpis

Podívejte se pohodlně na své vyúčtování

Ještě nemáte aplikaci Moje O2? Stáhněte si ji a vyřešte v ní vyúčtování snadno a rychle.

V Moje O2

Vyúčtování za posledních 18 měsíců ukládáme do Moje O2. Najdete tu i ostatní typy dokladů (např. dobropisy, depozity, nebo smluvní pokuty).

PDF e‑mailem

Vyúčtování vám můžeme každý měsíc poslat zdarma e-mailem v PDF formátu. A můžete ho dostávat až na 5 e-mailových adres. Vše snadno nastavíte v Moje O2. 
Pro podnikatele a firmy

Do datové schránky

Vyúčtování můžete dostávat také do datové schránky ve formátu PDF nebo ISDOC. Tuto možnost si snadno nastavíte v Moje O2.
  1. Zkontrolujte si v Moje O2, jestli máte pro vyúčtování uvedenou správnou e-mailovou adresu.
  2. Klikněte na VyúčtováníNastavit vyúčtování → Zasílání e-mailem.
  3. Pokud vaše adresa není správná nebo aktuální, kliknutím na křížek ji zrušíte a do políčka pod ní přidáte novou.

Všechna vyúčtování za posledních 18 měsíců najdete v Moje O2. Jsou k dispozici v PDF formátu i v on-line podobě. Tyto dokumenty si můžete následně vytisknout nebo uložit do počítače. Také si zde ověříte, jestli některá z vašich faktur není po splatnosti.

Tip: Pokud jste zapomněli heslo nebo nemáte registraci do Moje O2, připravili jsme pro vás jednoduchý návod.

Podrobný výpis hovorů a služeb

Chcete mít přehled o tom, kdy jste volali, na jaká čísla a za kolik? Všechny tyto informace najdete v podrobném výpisu odchozích hovorů.

Kde najdu podrobný výpis hovorů?

Podrobný výpis odchozích hovorů máte k dispozici zdarma ve webovém Moje O2 ve formátu PDF i v interaktivní podobě. Stačí si zvolit konkrétní vyúčtování a kliknout vpravo na Podrobný výpis.

Tip: Na to, jestli vám půjde podrobný výpis zobrazit, může mít vliv i role oprávnění uživatele.

Podrobný výpis

Chci elektronický podrobný výpis

V Moje O2 najdete podrobné vyúčtování za poslední 3 měsíce. Zobrazíte si ho následovně: Vyúčtování → vyberete konkrétní vyúčtování → Podrobný výpis. Služba je zapnutá automaticky a je zdarma.

Chci tištěný podrobný výpis

Pokud potřebujete detailní tištěný výpis, můžete si ho jednoduše stáhnout v Moje O2 jako PDF soubor. V případě, že potřebujete mít detailní tištěný výpis i v papírové podobě, můžete si tuto možnost nastavit v Moje O2 přímo u služby nebo čísla, ke kterým chcete výpis v této podobě posílat (Najdete ho v záložce Doplňkové služby).

Tištěný výpis

Pokud máte balíček O2 Spolu, je potřeba se prokliknout až na detail konkrétního telefonního čísla, ke kterému podrobný výpis chcete. Detailní tištěný výpis se posílá pouze jako součást vyúčtování a to jen v případě, že máte nastaveno zasílání vyúčtování poštou. Výpis bude chodit na vaši fakturační adresu vždycky po skončení zúčtovacího období. Tištěný podrobný výpis je zpoplatněný podle aktuálního ceníku.

Vyúčtování a platby vyřešíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně. Nebo zkuste Moje O2 na webu.
  • snadná a rychlá úhrada přímo v aplikaci
  • všechna vyúčtování máte kdykoliv po ruce
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek

Změna a nastavení vyúčtování

Potřebuji změnit údaje na faktuře. Jak to udělám?
Změna adresy
  • Změnu fakturační adresy zvládnete v Moje O2 ve Vyúčtování → Nastavit vyúčtování. Pokud máte zákaznických účtů víc, vyberte ten, pro který změnu požadujete. Následně zvolte Zasílání upozornění v levém sloupci a na vyúčtování dejte Změnit.
  • Změnu adresy trvalého bydliště vyřídíte:
    1. Online v Moje O2 pomocí digitálního ověření občanského průkazu.
    2. V kterékoliv O2 Prodejně. Budete k tomu potřebovat občanský průkaz.
  • Změnu adresy sídla společnosti zadáte přes svého obchodního zástupce, na zákaznické lince 800 203 203 nebo v O2 Prodejně. Budete potřebovat výpis z obchodního rejstříku s novou adresou sídla společnosti a občanský průkaz.

Nastavení posílání faktury e-mailem

V Moje O2 klikněte na Vyúčtování, Nastavit vyúčtování. Tady vyberte Zasílání e-mailem, klikněte na Aktivovat a zadejte svou e-mailovou adresu.

 

Změna e-mailu pro poslání faktury

V Moje O2 klikněte na Vyúčtování → Nastavit vyúčtováníZasílání emailem → Změnit e-mailovou adresuadresu upravte.

Sloučení služeb do jedné faktury

V Moje O2 jděte na konkrétní produkt, klikněte na Pomoc a podpora v levém sloupci a pak na Přesunout službu na jiný zákaznický účet/jiného zákazníka. 

Chcete si v Moje O2 nastavit, jak vám budeme vyúčtování posílat

Nastavení vašeho vyúčtování najdete v Moje O2 volbou Vyúčtování → Nastavení vyúčtování → Zasílání vyúčtování.

Vyúčtování můžete dostávat buď v elektronické podobě e‑mailem nebo tištěné poštou. Jako doplněk si také můžete nastavit i SMS upozornění.

Nastavení zasílání vyúčtování služeb O2
 

Neznáte heslo do Moje O2 nebo O2 ID? Nedaří se vám přihlásit?

Zapomenuté heslo do Moje O2 snadno obnovíte kliknutím na „Nedaří se vám přihlásit?“ umístěné pod přihlašovacím oknem.

Tip: Případně se zkuste také podívat na náš návod, jak obnovit zapomenuté heslo.


Pokud nemáte Moje O2 propojené s mailem, zkuste využít podrobný návod jak se registrovat do Moje O2. Bez zadání e-mailu se do Moje O2 nepřihlásíte.

Jestli se vám online registrace nepodaří, stavte se v jakékoliv O2 Prodejně, kde vám rádi pomůžeme. V případě, že mailovou schránku nemáte, budeme vám posílat tištěné vyúčtování zpoplatněné podle aktuálního ceníkuJste podnikatel? Pokud nemáte Moje O2 propojené s e-mailem a jste zároveň primární správce (kontaktní osoba) firmy, je potřeba navštívit O2 Prodejnu nebo požádat  obchodního zástupce a propojení aktivovat. Všechny ostatní kontaktní osoby se obracejí na primárního správce firmy.

O2 ID je většinou mailová adresa, kterou jste použili při aktivaci služeb od O2.

Můžu dostávat vyúčtování v elektronické podobě e-mailem?

Ano. Všechna svá vyúčtování najdete v Moje O2. Tam si taky můžete nastavit, abychom vám vyúčtování posílali e-mailem.

Tuto variantu nastavíte volbou VyúčtováníNastavit vyúčtováníZasílání vyúčtováníZasílání e-mailem. Elektronické vyúčtování i jeho posílání na e-mail je zdarma. V Moje O2 máte navíc zdarma k dispozici detailní výpis, který najdete v sekci vyúčtování.

Chcete tištěné vyúčtování do schránky

Vyúčtování vám rádi pošleme i v papírové podobě poštou. Tuto variantu si nastavíte v Moje O2 volbou Vyúčtování → Nastavit vyúčtování Zasílání vyúčtování Zasílání poštouAktivovat. Počítejte ale prosím s tím, že posílání tištěného vyúčtování je zpoplatněné podle aktuálního ceníku

Mám od vás víc služeb a chci dostávat jedno vyúčtování. Jak to zařídím?

Abyste mohli za všechny služby dostávat pouze jedno souhrnné vyúčtování, je potřeba v Moje O2 spojit všechny své zákaznické účty do jednoho.

  1. Nejdříve je potřeba rozkliknout konkrétní číslo (z hlavní karty zákazníka → Pomoc a podpora).
  2. Přesuňte službu na jiný zákaznický účet/jiného zákazníka.
  3. Následná faktura, která Vám dorazí bude účtována poměrnou částí. Do data změny se vystaví vyúčtování v původním nastavení a od data změny budou účtovány služby na novém zákaznickém účtu.

Máte pronajaté zařízení nebo zařízení na splátky?

Účty spojíte tak, že služby, u kterých nemáte pronajaté zařízení / zařízení na splátky, převedete na zákaznický účet (fakturu) obsahující pronajaté nebo splácené zařízení. Obráceně to možné není.

Co když si v průběhu zúčtovacího období změním tarif? Jak bude vypadat vyúčtování?

Při změně tarifu si můžete vybrat, jestli chcete změnu provést hned, nebo až v novém zúčtovacím období. Podle toho bude vypadat i vyúčtování.

Při okamžité změně tarifu, zaplatíte za původní tarif jen za dny, kdy jste ho používali. Z původního tarifu můžete využít jen poměrnou část volných jednotek (minuty, SMS, data). To samé platí i pro nově nastavený tarif. Paušální poplatek se započítá jen za dny, ve kterých jste měli nový tarif nastavený. K dispozici budete mít poměrnou část volných minut a poměrnou část mobilních dat z Vašeho měsíčního balíčku.


Jak to může vypadat?

Na příkladu níže vidíte, že u čísla 602 XXX XXX došlo 7. června ke změně tarifu z NEO+ Modrý na NEO+ Stříbrný.

  • zúčtovací období zákazníka je od 16. do 15. dne v měsíci.
  • měsíční poplatky jsou rozúčtované poměrnou částí od 16. 5. do 6. 6. za 1 den tarifu NEO+ Modrý
  • od 7. 6. do 15. 6. vidíte poplatky rozúčtované poměrnou částí za nový NEO+ Modrý

Vyúčtování

Potřebuju opis faktury. Co mám dělat?

Své vyúčtování najdete v Moje O2, odkud si ho můžete také vytisknout.
Pokud byste potřebovali poslat opis poštou, počítejte s tím, že jde o službu zpoplatněnou podle ceníku. Objednat si ji můžete:

  • telefonicky na 800 02 02 02 (ze zahraničí +420 720 720 720). Linka pro podnikatele: 800 203 203 (ze zahraničí +420 720 720 720)
  • písemně na adrese O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2; 140 22  Praha 4 – Michle
  • osobně v O2 Prodejně
Jak je to s DPH ve vyúčtování?

Ve vyúčtování nejdřív sečteme všechny částky bez DPH a teprve k jejich součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože ve vyúčtování můžou být položky s různou výší DPH, je celková částka vždycky součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyto položky v součtu najdete jako „Celkem zaplatíte“.

Pro podnikatele a firmy

WinPEÚ: Aplikace pro analýzu hovorů a práci s podrobným vyúčtováním

Aplikace pro analýzu hovorů a práci s podrobným vyúčtováním

Program WINPEU umožňuje zpracovávat data o telefonních hovorech v síti O2 pro podnikatele a firmy.
Je určený všem, kdo potřebují podrobnou analýzu velkého objemu dat. Program využívá data o hovorech ze služby Moje O2.

Co program WinPEU umí

  • analýza nákladů jednotlivých telefonních čísel
  • sledování vývoje nákladů v čase
  • přehledné rozúčtování nákladů podle skupin telefonních čísel
  • snadná distribuce vyúčtování uživatelům (e-mail, web)
  • vyhledání extrémně nákladných, dlouhých nebo speciálních hovorů
  • souhrnné zobrazení použitých placených služeb
  • analýza využití služeb v balíčku a možnost optimalizace
  • přístup k historii (datům uloženým ve vašem počítači)

Základní funkce

  • snadný import dat z elektronického vyúčtování
  • vyhodnocení jednoho nebo více telefonů, a to detailně nebo sumárně
  • zpětné vyhodnocení libovolného období
  • přiřazení jmen uživatelů k jednotlivým telefonním číslům
  • začleňování telefonů do organizační struktury firmy (snadné rozúčtování)
  • vytváření organizační struktury importem z firemního informačního systému (MS Active direktory, LDAP, MS Excel)
  • filtrace na směry (místní, mezinárodní, roaming apod.) a na typy služeb
  • analýza extrémů (nejčastěji volaná čísla, nejdražší či nejdelší hovory apod.)
  • možnost exportu (jako text, CSV, HTML, DBF, Excel) a odeslání na e-mail
  • snadné vytvoření sloupcových, kruhových nebo 3D grafů
  • automatické opakování určitých příkazů

Kolik WinPEU stojí

Pro zákazníky O2 je zdarma. Stačí mít aktivní elektronické vyúčtování s podrobným výpisem hovorů, které si můžete aktivovat v Moje O2 pro firmy.

Jak program WinPEU získat  

Samotný program, upgrade nebo potřebné registrační číslo získáte vyplněním krátkého formuláře.

Program si taky můžete stáhnout na stránkách našeho partnera ATECO spol. s r.o. 

Stáhnout WinPEU ze stránek ATECO

Nadstavbové moduly programu WinPEU

V případě zájmu si můžete pořídit nadstavbový modul, který zohlední ceny podle vaší platné Rámcové dohody nebo umožní individualizovat nastavení.

WINPEU/SLV

Slevový modul umožňující rozpočítat slevy hovorného až na úroveň jednotlivých hovorů. Vhodné pro rozpočítání individuálních roamingových slev.

WINPEU/WEB

Webová nadstavba, zpřístupňující data uživatelům přes internetový prohlížeč (cloudové řešení). Oprávnění přístupu k datům se řídí zařazením uživatele v organizační struktuře.

HW a SW požadavky

  • program Win PEU můžete používat na operačních systémech Microsoft Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • vývoj a podporu programu zajišťuje společnost ATECO spol. s r.o.

Potřebujete víc informací? Volejte na 266 090 043 nebo nám napište na info@ateco.cz (případně na servis@ateco.cz). 

Speciální typy faktur pro firemní zákazníky (Reverse charge)

Přenesená daňová povinnost k DPH (Reverse charge)

Co je reverse charge

Reverse charge neboli přenesená daňová povinnost k DPH je režim, při kterém neodvádí DPH z fakturovaných částek poskytovatel služby. Ve faktuře se uvádí pouze základ daně a text stanovený zákonem. DPH platí odběratel, který si musí DPH tzv. samovyměřit. V přiznání musí odvést DPH z částky fakturované poskytovatelem a současně uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu.

Na koho se reverse charge vztahuje

Reverse charge by se měl uplatnit na české ekonomicky aktivní plátce DPH vykonávající ekonomickou činnost, a to na transakce, jejichž předmětem je:

  1. poskytnutí přístupu k sítím elektronických komunikací nebo
  2. poskytnutí propojení sítí elektronických komunikací nebo
  3. nákup a prodej telekomunikačních služeb.
  • Nákup a prodej telekomunikačních služeb by měl zahrnovat jakýkoli nákup telekomunikačních služeb za účelem jejich dalšího prodeje třetím osobám. Reverse charge režim tedy mají u telekomunikačních služeb nastavený zákazníci, kteří služby řádným způsobem přeprodávají.
  • Ostatním zákazníkům poskytujeme telekomunikační služby jako konečnému spotřebiteli. Předpokládáme tedy, že naše telekomunikační služby dál nepřeprodávají, a proto se na ně reverse charge nevztahuje. Těmto zákazníkům vystavujeme daňové doklady ve standardním režimu DPH.
  • V případě, že příjemce telekomunikačních služeb tyto služby dál přeprodává a neprovede tzv. samovyměření daně v režimu přenesené daňové povinnosti, může mu finanční úřad doměřit špatně uplatněnou a odvedenou DPH včetně penále.

Podrobnější informace o rozsahu služeb, na které se režim přenesené daňové povinnosti k DPH vztahuje, najdete na stránkách finanční správy.

Na které služby se režim reverse charge vztahuje?

  • Reverse charge se vztahuje na služby elektronických komunikací, které spočívají převážně v přenosu signálu po sítích elektronických komunikací, typicky poskytnutí hlasových a datových služeb (fixních a mobilních).
  • Pokud je v rámci služby více různých plnění, posoudí se situace podle rozdělení na hlavní a vedlejší plnění. Režim se pak použije podle hlavního plnění (tj. podle hlavní podstaty služeb). Hraniční případy se řeší individuálně.
  • Režim se netýká faktur za jiné než telekomunikační služby, pronájem a nákup zboží.

Co když se přeprodává jen část služeb a část je pro interní užití?

  • Z výkladu Generálního finančního ředitelství vyplývá, že jakmile se i jen část služeb předprodává, měl by se reverse charge uplatnit na všechny služby, včetně služeb používaných pro interní použití. Hraniční případy se řeší individuálně.

Jak se změní faktury za služby podléhající režimu reverse charge?

  • Daňový doklad pro účely DPH a účetnictví včetně standardních detailů k vyúčtování vám vystavíme a pošleme v tištěné podobě nebo elektronicky (podle toho, jak máte nastavené posílání vyúčtování).

Vztahuje se reverse charge i na subjekty státní správy?

  • Formálně ano. Aby se na ně ale režim reverse charge vztahoval, musí tyto subjekty O2 služby dál přeprodávat v rámci své ekonomické činnosti. To znamená, že musí jít o činnosti vykonávané mimo jejich statut – výkon státní správy.
  • Jde např. o státní podniky, obchodní korporace atp. U nich je potřeba písemné potvrzení, že jsou plátci DPH a služby od O2 využívají pro přeprodej v rámci své ekonomické činnosti.
Elektronické vyúčtování v XML/CSV

Díky formátu XML / CSV zvládnou vaši fakturu přečíst a zpracovat počítače, resp. účetní systémy. Navíc je to oficiální formát, který přijímají datové schránky a splňuje požadavky českých i zahraničních zákonů. Víc se o XML / CSV dovíte na stránkách ISDOC.

Jak účetní systém nastavit

Systémy  nastavíte pomocí formátovacího souboru XSD. Ten obsahuje ukázku struktury dat, podle které se systém přenastaví a bude soubory číst správně.

Data v XML / CSV souboru jsou seřazená v určité struktuře. Podle ní je i účetní systém čte a zpracovává. Je proto potřeba mít účetní systém dobře nastavený, aby se pole zobrazovala správně.

Jak vypadají názvy souborů vyúčtování

Od 8. 10. 2024 12:00 hod. soubory s fakturami (CSV, XML a PDF) pojmenováváme následovně: "YYYY-MM-DD-číslozákaznickéhoúčtu-názevzákaznickéhoúčtu-typ-telefonnicislo.pdf/XML/CSV.".

  • YYYY-MM-DD je následující den po konci zúčtovacího cyklu, např. zúčtovací období 1. 10. - 31. 10. 2024 má 2024-11-01, tedy měsíc listopad, ve kterém byla říjnová faktura vystavena
  • "číslozákaznickéhoúčtu" je referenční číslo, pod kterým vám služby fakturujeme
  • "názevzákaznickéhoúčtu" je vlastní pojmenování účtu nebo kód zákazníka
  • "typ" může být f,s,d (případně kombinace) f=faktura, s=souhrn, d=detail
  • "telefonníčíslo" je v případě detailního CSV výstupu (typ d)

Pokud data stahujete hromadně, bude mít soubor název „<ROK>-<MESIC>-ExportFaktur-<FORMAT>-YYYYMMDD-HHMI.zip“.

ROK, MESIC je podle období, které stahujete. Např. měsíc září roku 2024 je 2024-09.
Výsledný formát je XML.
YYYYMMDD-HHMI je datum a čas stažení souboru.

Struktura CSV

Formát odpovídá poplatkům na faktuře a detailnímu výpisu hovorů. Ve faktuře každý řádek odpovídá jednomu poplatku. V detailním výpisu každý řádek odpovídá jednomu spojení, SMS apod.

Struktura XML a nastavení účetního systému

Je potřeba účetní systémy nastavit tak, aby uměly strukturované informace správně zpracovat. Bez úpravy nastavení nemusí systém pole správně zobrazovat. Pro tento formát použijte XSD formátovací soubor.

Chat Eva
Pomůžeme vám online

Na většinu dotazů vám kdykoliv ráda odpoví naše virtuální asistentka Eva nebo specialista O2 Guru.