Smlouvu u nás můžete mít jako běžný uživatel na rodné číslo nebo jako podnikatel na IČO.
6. Údaje pro platbu: v tomhle rámečku najdete celkovou částku a všechny údaje potřebné k zaplacení vyúčtování
7. Za tohle zúčtovací období platíte: Cena za služby využité v daném zúčtovacím období. Najdete tady celkovou cenu za všechny služby od O2 a souhrn všech slev, které od nás máte. V části doplňkových služeb a služeb třetích stran (těch, které neposkytuje O2) najdete celkovou cenu za tyto služby. Ta je součtem všech sekcí stejného názvu z rozpisu jednotlivých čísel.
8. Vaše O2 služby: soupis služeb, pro které jsme tohle vyúčtování (například o pojištění zařízení, apod.) vystavili
9. Platební rekapitulace: Přehled přeplatků a nedoplatků, které na účtu O2 k uvedenému datu evidujeme. Přeplatky a nedoplatky z jednotlivých řádků jsou už zahrnuté do částky Celkem zaplatíte kromě případných reklamovaných vyúčtování (ta do ní nezahrnujeme).
Pokud víte, že jste některý z nedoplatků zaplatili, odečtěte prosím před zaplacením tuhle částku od položky Celkem zaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu inkasem, bude potřeba neuhrazená vyúčtování zaplatit jinak.
10. Daňový přehled za vyúčtované služby: tady najdete údaje důležité pro vaše daňové povinnosti a účetnictví
11. Depozit: depozit nebo depozity, které jste složili za celý váš zákaznický účet sečtené do jedné částky
1. Tarif, služba
Tady najdete telefonní číslo, technické číslo přípojky nebo síťový identifikátor vaší služby, její název a cenu, kterou za celou službu platíte. Pokud jste si tarif nebo službu změnili, uvidíte službu jako původní služba/aktuální služba.
2. Období
Jedná se o období, kdy jste službu nebo slevu využívali. Podle toho vám můžeme účtovat u pravidelných poplatků a slev jenom jejich poměrnou část.
3. Volné jednotky
Počet (objem) vašich volných jednotek, které můžete v zúčtovacím období čerpat.
4. Uplatněno z volných jednotek
V tomhle sloupci najdete počet jednotek, které vám neúčtujeme, protože jste si je čerpali z volných jednotek.
5. Využito mimo volné jednotky
V tomhle sloupci najdete počet jednotek, které vám účtujeme podle sazby vašeho tarifu.
6. Doplňkové služby a služby třetích stran
V téhle části najdete:
7. Cena s DPH se počítá ze součtu cen bez DPH
To znamená, že sečteme všechny částky a teprve k celkovému součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože ve vyúčtování můžete mít položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyhle položky pak v součtu najdete jako Celkem zaplatíte.
8. Ostatní platby
Tady vidíte platby vztahující se k celému zákaznickému účtu, a proto nejsou součástí vyúčtování za jednotlivé platby.
1. Číslo vyúčtování/daňového dokladu
Každé vyúčtování má svoje číslo. Tohle číslo je stejné jako variabilní symbol. Slouží taky jako identifikátor pro kontrolní hlášení.
2. Váš zákaznický účet
Nahoře vidíte svůj kód zákazníka. Ten si můžete pojmenovat např. podle názvu pobočky, nákladového střediska nebo lokality tak, abyste ho později snadno našli. Číslo uvedené na řádku pod ním slouží k vaší identifikaci. Díky němu poznáme, že jste to opravdu vy.
3. Zúčtovací období
Období, za které dostáváte vyúčtování. Může se lišit od kalendářního měsíce.
4. Odběratel
Název, adresa, IČ a DIČ uvedené ve Smlouvě.
5. Korespondenční adresa
Adresa, na kterou posíláme tištěné vyúčtování.
6. Údaje pro platbu
V tomhle rámečku najdete celkovou částku a všechny údaje potřebné k zaplacení vyúčtování.
7. Za tohle zúčtovací období zaplatíte
Celková cena za všechny služby od O2 a souhrn všech slev, které od nás máte. V části doplňkových služeb a služeb třetích stran (těch, které neposkytuje O2) najdete celkovou cenu za služby, která je součtem všech sekcí stejného názvu z rozpisu jednotlivých čísel.
8. Depozit
Depozit nebo depozity, které jste složili za celý váš zákaznický účet, sečtené do jedné částky.
9. Platební rekapitulace
Přehled přeplatků a nedoplatků, které evidujeme na účtu O2 k uvedenému datu. Ty jsou pak zahrnuté do částky Celkem zaplatíte - kromě případných reklamovaných vyúčtování, která do ní nezahrnujeme. Pokud víte, že jste některý z nedoplatků zaplatili, odečtěte, prosím, před zaplacením danou částku od položky Celkem zaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu inkasem, je potřeba neuhrazená vyúčtování zaplatit jinak.
1. Tarif, služba
Tady najdete telefonní číslo, technické číslo přípojky nebo síťový identifikátor Vaší služby, její název a cenu, kterou platíte za celou službu. Pokud jste si tarif nebo službu změnili, uvidíte změnu jako „původní služba/aktuální služba“.
2. Koncová cena za tento tarif
Součet cen s DPH, cen nepodléhajících DPH a osvobozených od DPH.
3. Období
Jedná se o období, ve kterém byla služba poskytnutá. Podle toho Vám můžeme účtovat u pravidelných poplatků a slev jen jejich poměrnou část.
4. Volné jednotky
Počet (objem) Vašich volných jednotek, které můžete čerpat v tomto zúčtovacím období.
5. Uplatněno z volných jednotek
V tomhle sloupci najdete počet jednotek, které Vám neúčtujeme, protože jste je čerpali ze svých volných jednotek.
6. Využito mimo volné jednotky
Tady najdete počet jednotek, které Vám účtujeme podle sazby Vašeho tarifu.
7. Doplňkové služby a služby třetích stran
V této sekci najdete:
8. Rozpad DPH
Obsahuje součet cen s rozpadem na jednotlivé daňové kategorie. Pokud je pod tarifem více čísel, zobrazíme vám rozpady daně z přidané hodnoty za tarif, za jednotlivá čísla i celkový rozpad DPH všech plateb.
9. Koncová cena s DPH se počítá ze součtu cen bez DPH
Koncová cena se počítá ze součtu cen bez DPH. To znamená, že sečteme všechny částky a teprve k celkovému součtu připočítáme DPH příslušné výše. Protože vyúčtování může obsahovat položky s různou výší DPH, je celková částka vždy součtem jednotlivých položek se shodnou sazbou DPH. Tyto položky pak najdete na daňovém dokladu v součtu jako „Celkem zaplatíte“.
10. Ostatní platby
Tady vidíte platby, které se vztahují k celému zákaznickému účtu, a proto nejsou součástí vyúčtování za jednotlivé služby.
Máte ve vyúčtování neznámou položku? Podívejte se na náš podrobný popis položek.
Poměrná část vyjadřuje poplatky za skutečné dny užívání služby v případě, kdy si v průběhu zúčtovacího období:
Jak to může vyúčtování vypadat?
Poplatky za aktivaci a doručení
Poplatky za upomínku
U některého z předchozích vyúčtování jste se zpozdili s platbou, takže jsme vám poslali upomínku. Za tu si účtujeme náklady na její poslání. Aktuální částku najdete v našem Ceníku.
TIP: Pokud se chcete do budoucna vyhnout upomínkám, stačí si nastavit platbu inkasem.
Máte aktivní službu Obnovení objemu dat. To znamená, že vám po vyčerpání všech dat vašeho tarifu data automaticky obnovujeme. Případně jste si data obnovili jednorázově sami.
Jde o veškerá spojení, která uskutečníte v případě, že se nacházíte mimo území České republiky. Na vyúčtování je pak zobrazeno jako Volání/Datový provoz v EU/mimo EU.
TIP: Před každou zahraniční cestou doporučujeme ověřit si aktuální ceny za volání a datové spojení platné pro konkrétní destinaci. Můžete se také podívat na nejdůležitější informace k roamingu, cenám a nastavení.
V případě, že voláte z území České republiky na zahraniční telefonní číslo, nejedná se o Roaming.
Chytré cestovní pojištění si může zapnout každý, kdo má paušální hlasový tarif od O2. Vybrat si můžete variantu pro jednoho nebo pro rodinu. Pojistit se tak může buď sám uživatel telefonního čísla nebo do pojištění zahrne další členy své domácnosti: partnera nebo partnerku do 70 let a neomezený počet dětí do 18 let.
Poplatek za cestovní pojištění se účtuje pouze pokud opravdu vycestujete (resp. začnete používat některého ze zahraničních operátorů) a počítá se za každý započatý den pojištění. Např. když se během jednoho dne vrátíte za zahraničí do Česka a následně ten samý den znovu odcestujete, poplatek za daný den se započte jen jednou. Podrobnosti najdete na stránce Chytrého cestovního pojištění.
Pokud bydlíte nebo se pohybujete v pohraničí, nastavte si mobil tak, aby se síť automaticky nepřelaďovala na zahraničního operátora (volbu obvykle najdete v obecném nastavení telefonu). Vyhnete se tím případným potížím při účtování Cestovního pojištění.
Barevné linky jsou firemní zákaznické linky. Může jít o kontakt na technickou podporu, call centrum, infolinku, číslo pro soutěže nebo obchodní a inzertní služby.
Barevné linky se dělí do skupin podle prvních tří číslic u telefonního čísla do tzv. barevných skupin (zelená, modrá, bílá, žlutá, duhová). Díky nim hned poznáte, jestli za hovor platíte vy, někdo jiný nebo je zdarma.
Platba přes internet ve vyúčtování znamená, že jste pravděpodobně provedli on-line nákup z mobilu. Pokud byste nakupovali on-line přes počítač, bude mít taková platba označení m-platba.
Můžete se podívat také na detailní informace k platbám přes internet včetně možnosti jejich nastavení.
Jedná se o hlasovou služba pro mobily i pevné linky se specifickým tarifem umožňující zákazníkům zadat příkaz v bance nebo zaplatit přes telefon za zboží nebo služby.
Můžete se podívat také na detailní informace k platbám voláním včetně možnosti jejich nastavení.
Jsou to služby poskytovatelů, které O2 přímo neposkytuje, ale jen zprostředkovává. Jde třeba o platby za Premium SMS (SMS jízdenky apod.), dárcovské SMS a další. Můžete se podívat také na detailní informace k platbám přes SMS včetně možnosti jejich nastavení.
V případě, že jste si pořídil zařízení na splátky, objeví se ve vyúčtování poplatek "Pravidelná splátka" ve výši sjednané měsíční splátky zařízení. Počet zbývajících splátek si můžete pohodlně ověřit přímo v Moje O2, v detailu konkrétního zařízení. Splátky zařízení se vždy vážou ke konkrétní službě. V případě, že dojde k jejímu zrušení, doúčtuje se zbytek nevystavených splátek najednou. Doúčtování splátek zařízení najdete ve vyúčtování pod položkou "Zesplatnění kupní ceny zařízení".
Mezi služby účtované jako O2 Knihovna patří například: uvítací melodie, e-knihy, audioknihy, e-magazíny nebo třeba i příchozí SMS s nejčerstvějšími zprávami z domova i zahraničí. Tyto služby objednává vždy koncový uživatel přímo v O2 Knihovně nebo prostřednictvím SMS kódů. V případě, že o některou ze služeb už nemáte zájem, zrušíte jí jednoduše přímo v aplikaci O2 Knihovna.
Pokud si v chytrém telefonu aktivujete nové služby nebo SIM, je možné, že některé aplikace vám v rámci ověření pošlou SMS nebo MMS (někdy i na zahraniční číslo). Tyhle zprávy často odcházejí na pozadí aplikace (podle nastavení) a jsou zpoplatněné. Jejich cena je stejná jako cena odeslaných SMS a MMS ve vašem tarifu.
Nejčastěji jde o:
Odesílání SMS nebo MMS je v režii konkrétních aplikací a my je ovlivnit nemůžeme.
Vyúčtování je seznam využitých služeb tak, jak je u daného telefonního čísla zaznamenala ústředna. Využití jednotlivých služeb si můžete ověřit v detailním výpisu. Zkuste se v Moje O2 podívat do záložky Vyúčtování, otevřít konkrétní fakturu a vybrat odpovídající telefonní číslo. Po otevření konkrétní sekce už jen kliknete na detail.Pro konkrétní telefonní číslo v něm najdete: datum, čas, telefonní číslo, na které se volalo (nebo na něj odešly zprávy) včetně ceny.