Jak a kdy zaplatit za vyúčtování

Splatnost a zúčtovací období

Splatnost vyúčtování závisí na vašem zúčtovacím období. Ve vyúčtování najdete i datum splatnosti, abyste všechno stihli zaplatit včas.

Do kdy je potřeba vyúčtování zaplatit? Jaké je datum splatnosti?

Datum splatnosti je den, kdy musí být peníze připsané na našem účtu. Při placení je potřeba myslet na to, že u některých způsobů platby trvá i několik dní, než peníze na náš účet dorazí. Nejlepší je proto zaplatit do data uvedeného v daňovém dokladu v položce „Doporučujeme Vám zaplatit do“​​​. Toto datum je záměrně posunuté o několik dní před datum splatnosti, aby k nám platba stihla bez problému dorazit a vy mohli být v klidu, že platba platba proběhne včas.

TIPDatum splatnosti najdete v každém O2 vyúčtování.

Za jaké období vyúčtování dostanete?

Období, za které dostáváte vyúčtování, říkáme zúčtovací období. Zúčtovací období nemusí odpovídat kalendářnímu měsíci. Při zřízení služeb vám ho nastavíme automaticky. Faktura je vystavená do 4–⁠5 kalendářních dnů od ukončení zúčtovacího období.

Konkrétně můžete mít některé z těchto zúčtovacích období:

Tabulka


Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je jeden měsíc. Například když si pořídíte novou službu nebo naopak některou službu v průběhu měsíce zrušíte.

Co dělat, když jste nestihli zaplatit fakturu před splatností?
  1. Nejdřív bude potřeba zaplatit dlužnou částku.
  2. Nejrychlejší způsob je on-line platba přímo v Moje O2. Vybrat si ale můžete i jinou možnost platby.
  3. Pokud už došlo k odpojení služeb, tak vám je do 24 hodin od připsání částky na náš účet automaticky obnovíme.
    Pro zapojení není potřeba volat, k obnovení služeb dojde automaticky.

Pokud u nás budete mít nezaplacená vyúčtování po datu splatnosti, upozorníme vás na to. V tomto případě je vhodné zaplatit co nejdřív, vyhnete se tak možnému omezení služeb, které může vést až k jejich odpojení, případně zrušení.

Znovuzapojení služeb vám budeme případně účtovat podle aktuálního Ceníku. Údaje k platbě najdete ve vyúčtování. Nejrychleji můžete zaplatit online kartou přímo v Moje O2, ale využít můžete i jiné způsoby platby.

TIP: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba tak proběhla vždy včas, doporučujeme nastavit inkaso.

Nevyhovuje mi termín splatnosti

Pokud vám nevyhovuje datum splatnosti faktury (třeba z důvodu termínu výplaty), můžete si změnit zúčtovací období. Změnu můžete provést pouze jednou za 12 měsíců. Pro změnu zúčtovacího období nám zavolejte. Fyzické osoby mohou využít naši infolinku 800 02 02 02. Jste-li podnikatel, obraťte se na 800 203 203. Nebojte se nás také kontaktovat, pokud nemáte dostatek financí na zaplacení faktury.

Způsoby platby

Za vyúčtování můžete platit několika způsoby. Nejpohodlnější je využít inkaso. Stačí si ho jednou nastavit, a platba za fakturu bude odcházet každý měsíc automaticky. Platit můžete i přímo v Moje O2 přes Apple Pay, Google Pay nebo platební kartou.

INKASO (automatická a včasná platba)

Inkaso je nejpohodlnější způsob platby. Pokud je nastavené, platba za O2 služby proběhne automaticky.  Bez vás to nepůjde. Aby vše začalo fungovat, bude třeba vaší banku informovat, že O2 může začít platby automaticky strhávat (dáte jim naše číslo účtu a limit). A nám potom dáte vědět, z jakého účtu je můžeme inkasovat.

Máte Air Bank?

S naší sesterskou bankou Air Bank jsme celý proces zjednodušili.

  1. v aplikaci Moje O2 přejděte do sekce Vyúčtování a klikněte na Nastavit inkaso s logem Air Bank
  2. přesměrujeme vás do Air Bank přímo na nastavení inkasa
  3. Air Bank nám dá následně vědět, že je vše hotovo, u nás nemusíte vyplňovat nic, vše se doplní automaticky

Krok 1:⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Aktivace v Moje O2

Přihlaste se do internetového Moje O2. Klikněte na sekci Vyúčtování a dále na Nastavit vyúčtování. Pokud máte více zákaznických účtů (máte O2 služby rozdělené do více faktur), vyberte ten, u kterého chcete inkaso nastavit. Případně postupně nastavte u všech.

Moje O2 vyuctovani

Dostanete se do Nastavení zákaznického účtu. Posuňte se na sekci Vyúčtování a klikněte Změnit.

Moje O2 vyuctovani 2

 Vyberte Inkasem a vyplňte číslo účtu, ke kterému jste nastavili inkaso v bance. Na konci stránky potvrďte. Inkaso začne fungovat od příštího vystaveného vyúčtování.

Inkasní limit
 

Tip: Změna platební metody může v našich systémech pár dní trvat. Pokud zbývá do vystavení příštího vyúčtování méně než 7 dní, raději zkontrolujte, zda jsme platbu stihli. Poznáte to snadno na vystaveném vyúčtování. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba Inkasem, je všechno v pořádku.

Krok 2:⁠⁠⁠⁠⁠⁠ Nastavte inkaso v bance

Nastavení inkasa zařídíte ve svém bankovnictví nebo na pobočce či klientské lince banky (obvykle jej najdete v sekci pravidelné platby).

Budete potřebovat:

  • Číslo účtu O2:
Je vždy uvedeno v Moje O2 u nastaveného inkasa
  • Frekvence plateb:
Měsíčně
  • Limit: 

Ideální je nastavit obvyklou částku ve vyúčtování s určitou rezervou

Pokud bude částka za O2 služby vyšší, banka platbu neprovede.


Co je dobré vědět?

Máte u O2 více faktur v jednom měsíci?
Pokud je chcete všechny platit inkasem ze stejného bankovního účtu, nastavte limit tak, aby stačil na součet všech + rezerva.

Proč přidávat rezervu?
Některý měsíc může být vaše vyúčtování vyšší. Například si v zahraničí koupíte SMS jízdenku nebo zaplatíte ze svého tarifu za parkování. Rezerva slouží na útraty nad rámec tarifu.

Co když bude platba za O2 služby vyšší než limit?
Pokud by inkaso kvůli limitu v bance neproběhlo, informaci najdete ve svém bankovnictví obvykle v sekci neprovedených plateb.  V takovém případě stačí poslat platbu bankovním převodem, nebo zaplatit třeba platební kartou přímo v aplikaci Moje O2.

Pokud nemusíte, variabilní ani specifický symbol nezadávejte. Některé banky je ale mohou vyžadovat. V takovém případě zadejte variabilní symbol uvedený ve vyúčtování. To najdete v Moje O2 v sekci Vyúčtování.

Platby inkasem pod kontrolou

O tom, že vyúčtování platíte inkasem, se můžete přesvědčit ve faktuře v části Údaje pro platbu (Jak zaplatíte). V položce Celkem zaplatíte najdete i upozornění Neplaťte - placeno inkasem! To znamená, že nemusíte dělat vůbec nic, protože o částku požádáme sami. Když ve vyúčtování informaci o inkasu nenajdete, nebylo možné zajistit vyinkasování částky. Pokud ale máte nastavení v pořádku, znamená to, že inkasem budete nejspíš platit až od následující faktury. To se může stát, pokud jste inkasní platbu nastavovali např. těsně před koncem zúčtovacího období.

Pokud by něco nesedělo, zaplacenou částku můžete reklamovat. Jen mějte na paměti, že reklamaci je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování. Při pozdějším podání reklamaci bohužel nemůžeme uznat. Pozor na to, že i při reklamaci je potřeba vyúčtování zaplatit v termínu splatnosti.

Online platba v Moje O2 (hned)

Vyúčtování můžete platit on-line platební kartou přímo v Moje O2. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu pouze platební kartu, u které máte povolené internetové platby.

Tip: Pro platby kartou v Moje O2 používáme GoPay, což je tzv. třetí strana. To znamená, že jsme závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Zkontrolujte si prosím, jestli je vaše platební karta mezi podporovanými a že je vydaná v EU.

Online platba v Moje O2
 

Platba v Moje O2 přes Google Pay / Apple Pay (hned)

Vyúčtování můžete snadno zaplatit i online přes Google Pay / Apple Pay přímo v Moje O2. Potřebujete k němu jen platební kartu uloženou v jedné z těchto služeb a mít tuto metodu povolenou.

Tip: Můžete tak platit i objednané zboží / službu (objednávku) z e-shopu O2.cz.

Bankovní převod (2 pracovní dny)

Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo ve vašem internetovém bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování můžete platit z ČR i ze zahraničí.

Co budete potřebovat pro bankovní převod?

Pro převod budete potřebovat přesnou částku (nezaokrouhlenou včetně haléřů), variabilní symbol a číslo účtu. Všechny tyto údaje najdete ve faktuře. Při zadávání platebního příkazu nezapomeňte hlídat splatnost vyúčtování a správně zadat číslo účtu O2 i variabilní symbol. Jinak by se mohlo stát, že peníze pošlete na cizí účet nebo platbu u nás nepoznáme.


Pod textem najdete ilustrativní fakturu. Vaše údaje budou na vyúčtování jiné!

Údaje k platbě pro bankovní převod

Účty pro platbu převodem

Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.

Komerční banka1 27-4908440207/0100
UniCredit bank 500114004/2700
ČSOB 6007-0700103393/0300
Citibank 2003521409/2600
Česká spořitelna 55566642/0800

Ve vyúčtování O2 služeb vždycky uvidíte námi doporučené číslo účtu pro platby vyúčtování. To vybíráme podle toho, ze které banky nám od vás chodí peníze. Když nám např. poslední tři vyúčtování zaplatíte z účtu u UniCredit bank, změníme vám doporučený bankovní účet z původního (např. u Komerční banky) na UniCredit bank. Tak, aby byl převod peněz co nejrychlejší a vy jste ušetřili poplatky za převody do cizích bank.

Samozřejmě ale platí i naše ostatní uvedené účty. I když tedy zaplatíte na jakýkoliv z našich účtů, platba k nám v pořádku dorazí. V Moje O2 se vám automaticky zobrazí číslo účtu, na který fakturu zaplatíte a variabilní symbol.

Informace k bankovnímu převodu

1  Primární účet pro úhradu. Tenhle účet vám doporučí náš systém.

Bankovní převod (platba ze zahraničí)

Platba ze zahraničí

Vyúčtování za služby můžete platit i bankovním převodem ze zahraničí. V tom případě bude potřeba uvést dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku.

Měna CZK CZK
Číslo účtu 500114004 27-4908440207
Kód banky 2700 0100
IBAN CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 CZ04 0100 0000 2749 0844 0207
SWIFT BACX CZPP KOMB CZPP
Název banky UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha
Název účtu O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha
QR Platba (2 pracovní dny)

Pokud chcete platit QR kódem, najdete ho ve vyúčtování (v případě, že jste si zvolili jako platební metodu příkaz k úhradě). Stačí mít chytrý telefon a mobilní aplikaci banky. QR kód stačí načíst a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje.

QR kód najdete:

  • mailu (součást vyúčtování, které si necháváte posílat mailem)
  • Moje O2 (po kliknutí na tlačítko Zaplatit se dostanete na stránku, kde si můžete QR kód pro platbu naskenovat)

QR platba 1
 

  • Moje O2 (po kliknutí na detail vyúčtování, kde si můžete QR kód pro platbu naskenovat)

QR platba 2

  • Moje O2 (po kliknutí na tlačítko Zaplatit se dostanete na stránku, kde si můžete QR kód pro platbu vygenerovat)

Vygenerování QR kódu

QR kód v bankovní aplikaci

Je potřeba mít aplikaci banky, která QR kódy používá např. Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.

  1. v menu své bankovní aplikace vyberte Platbu pomocí QR kódu
  2. namiřte na QR kód fotoaparát telefonu a počkejte, až se načte
  3. aplikace vám přímo v telefonu vytvoří předvyplněný platební příkaz pro platbu vyúčtování za služby O2
  4. zkontrolujte údaje, které se v platebním příkazu objevily: variabilní symbol, částka a číslo účtu by měly odpovídat údajům ve faktuře
  5. platební příkaz potvrďte, a máte hotovo
Bankomat České spořitelny (2 pracovní dny)

Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.

Jak zaplatit přes bankomat?

  1. v bankomatu po zadání PIN zvolte možnost Příkazy k úhradě
  2. v dalším kroku zvolíte Telekomunikace
  3. zadáte přesnou částku (včetně haléřů) a variabilní symbol
  4. transakci potvrďte

O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na účet O2 dorazí do 2 pracovních dnů.

Hotovostní vklad v bance (2 pracovní dny)

Na pobočce vložíte peníze přímo na některý z našich účtů. Jen pozor na to, že některé banky si za vklad účtují poplatek podle svého aktuálního ceníku.

Přehled účtů pro platbu

Čísla účtů O2 jsou stejná jako pro bankovní převod. Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.

Komerční banka 27-4908440207/0100
UniCredit bank 500114004/2700
ČSOB 6007-0700103393/0300
Citibank 2003521409/2600
Česká spořitelna 55566642/0800
Složenka (3 pracovní dny)

Platba složenkou je možná jen u vyúčtování, které má tento způsob platby nastavený. Nová aktivace není možná. Pokud vám chodí papírové vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se stavit na kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti. Na poště je možné platit fakturu jen klasickou růžovou složenkou. Jak vypadá, vidíte na obrázku: 

Složenka

Tip: Pro platbu složenkou je nutné mít aktivní posílání vyúčtování poštou a zároveň zvolenou platbu složenkou. Ve všech ostatních případech vám dorazí jen předpis pro platbu, kterým na poště nezaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu složenkou, ale ne papírové vyúčtování, složenka vám nedorazí, a bude potřeba změnit platební metodu.

Co budete potřebovat 

  • částku
  • variabilní symbol
  • číslo účtu
  • adresu: O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, 140 22, Praha 4 – Michle.
  • na složence ale všechny potřebné údaje najdete

Za složenky se platí

Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek (pro podrobnosti se podívejte na aktuální ceník České pošty). Zároveň je tištěné vyúčtování zpoplatněné i u O2. Je potřeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto můžete zkusit i jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.

Účet pro platbu poštovní poukázkou

UniCredit bank 500114004/2700
V hotovosti v O2 Prodejně (hned)

Můžete zaplatit i hotově v některé O2 Prodejně. Jen prosím počítejte s manipulačním poplatkem podle ceníku.

Vyúčtování a platby vyřešíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně. Nebo zkuste Moje O2 na webu.
  • snadná a rychlá úhrada přímo v aplikaci
  • všechna vyúčtování máte kdykoliv po ruce
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek

Mám potíže s platbou vyúčtování

Platil jsem a nevím, jestli vám už platba dorazila. Zaplatil jsem pod špatným variabilním symbolem

Připsání platby můžete zkontrolovat v Moje O2 v sekci Vyúčtování, a to buď v záložce Vyúčtování nebo Přijaté platby. Doba připsání úhrady se může lišit dle zvoleného způsobu platby.

  1. Platba za vyúčtování by měla být v Moje O2 zaznamenaná nejpozději do 3 pracovních dnů od odeslání.
  2. Pokud tady svou platbu ani po 3 pracovních dnech pořád ještě nevidíte, klikněte v Moje O2 na odkaz Už jste zaplatili?, který najdete ve Vyúčtování.
  3. Poté stačí jen vyplnit požadované údaje a my si platbu dohledáme.

Tip: Stejný postup platí i pro situace, kdy při platbě za vyúčtování omylem zadáte špatné údaje, například jiný variabilní symbol.

Již jste zaplatili?
 

Platba inkasem za služby O2 neproběhla. Co mám dělat?

Jako první doporučuje zkontrolovat, jestli jste nepřekročili inkasní limit.

Pokud jste v poslední době u svých služeb něco měnili, například zřizovali novou službu, může se stát, že původně nastavený limit vám už nestačí.

Případně se ještě podívejte na podrobnější informace o platbě inkasem.

Zaplatil jsem fakturu omylem dvakrát
  • Nadbytečná platba se vám objeví ve formě přeplatku.
  • Přeplatek můžete využít pro úhradu následující faktury (pokud nemáte inkaso), nebo si o jeho vrácení požádat v Moje O2.

vrácení přeplatku

Zaplatil jsem depozit, který mám uvedený ve vyúčtování. Kdy a jak ho dostanu zpátky?

Po splnění podmínek pro vypořádání depozitů vám depozit vrátíme jako přeplatek v následujícím vyúčtování. O jeho hodnotu se vám sníží částka, kterou budete platit. Mimořádné depozity vracíme po splnění podmínek na žádost zákazníka. Víc najdete v ceníku základních služeb pod slovem depozit. 

Ve výpovědní lhůtě (při rušení služby z důvodu neplacení) jsem všechny pohledávky zaplatil, ale přesto chci číslo zrušit. Jak mám postupovat?

Pokud jste všechny pohledávky zaplatili do data splatnosti výpovědi (včetně data splatnosti), všechny služby se automaticky znova zapojí. V případě, že chcete služby i přesto zrušit, je potřeba podat standardní výpověď. Když pohledávky zaplatíte po datu splatnosti výpovědi, všechny služby vám zrušíme ke konci výpovědní lhůty.

Nezaplatil jsem vyúčtování a odpojili jste mi služby. Co mám dělat?

Nejdřív bude potřeba zaplatit dlužnou částku. Nejrychlejší způsob je online platba přímo v Moje O2. Vybrat si ale samozřejmě můžete kteroukoliv jinou možnost platby. Až peníze dorazí na náš účet, služby vám do 24 hodin automaticky obnovíme (v tomto případě nám tak následně nemusíte volat).

Tip: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba proběhla vždycky včas, doporučujeme nastavit inkaso.

Neznám údaje pro zaplacení vyúčtování

Veškeré údaje pro úhradu vyúčtování naleznete v Moje O2 v sekci Vyúčtování. Nejrychlejším způsobem, jak vyúčtování uhradit je pak přímo z aplikace prostřednictvím platební karty. Případně si vyberte jaký způsob úhrady vám vyhovuje.

Tip: Pokud máte nastavené posílání vyúčtování na email, zkuste také zkontrolovat složku SPAM nebo Hromadné

Potíže s dobitím kreditu

Nepodařilo se mi kredit přes platební kartu dobít. Kde může být chyba?

Nejdříve zkuste projít následující možnosti:

  1. Zkontrolujte datum platnosti karty.
  2. Překontrolujte, jestli jste správně zadali číslo karty (bez mezer mezi jednotlivými čtyřčíslími).
  3. Ověřte u své banky, jestli vaše karta má povolené internetové platby.
  4. Důležité je mít na účtu dostatek prostředků. Zkontrolujte, jestli jste nepřekročili stanovený limit pro transakce vaší platební kartou.
Dobil jsem špatné telefonní číslo

Pokud při dobíjení omylem pošlete kredit na špatné telefonní číslo, zavolejte na zákaznickou linku *11. Pro kontrolu nám nahlaste nesprávně dobité telefonní číslo, datum a čas dobití, částku dobití, způsob dobití a telefonní číslo, které jste původně chtěli dobít. My tyto údaje vyhodnotíme a pokud bude všechno v pořádku, kredit upravíme.

Ochrana osobních údajů v systému online dobíjení

O bezpečí dat při přenosu je postaráno zabezpečeným spojením. To platí i tehdy, když do portálu vstupujete opakovaně. Data platební karty navíc zadáváte přímo až v platební bráně a pokud se údaje o platební kartě ukládají (pouze v případě automatického dobíjení), pak se ukládají zabezpečeně na straně platební brány ve spolupráci s vaší bankou. Samotný dobíjecí portál vám dá pouze vědět, jestli se dobití povedlo, aniž by měl přístup k číslu vaší platební karty.

Platební brána a další

Poskytovatel platební brány

Pro platby bankovní kartou nebo prostřednictvím služeb ApplePay či GooglePay používáme platební brány společností Barion a GoPay. Na úspěšné dokončení platby může mít vliv také to, jestli brány vaši kartu akceptují. Platební karta by měla být vydaná v EU a musí podporovat ověření přes 3D Secure.

Jak funguje platební brána?

Platební brána nabízí několik možností platebních metod. Platební kartu, ApplePay (platební metoda možná jen na kompatibilních zařízeních) nebo GooglePay.

  1. Pro platbu platební kartou vás přesměrujeme na zabezpečenou stránku poskytovatele platební brány. Tady vyplníte další požadované informace ke své kartě (číslo účtu, CVV kód) nebo osobní údaje (jméno, příjmení, e‑mail) vyžadované vydavatelem platební karty (bankou).
  2. Platbu po vyplnění vašich údajů zkontroluje tzv. 3D secure ověření, které předchází případným podvodům. Ověření proběhne přes bankovní aplikaci („klíč“ – KB klíč, George klíč, internetové bankovnictví apod.) nebo off‑line bankovní ověření. ApplePay, GooglePay nebo opakované platby ověření nevyžadují.
  3. Po zaplacení vás přesměrujeme zpět na stránky O2, kde bude čekat potvrzení o úspěšné nebo neúspěšné platbě. Poskytovatel platební brány vám na e-mail, který jste uvedli, pošle potvrzení o platbě. V některých případech dostanete potvrzení i přesSMS.
     

Vzor platební brány

Platební brána

Kde se dozvím, jak probíhá zpracování objednávky z e-shopu?

Stav vaší objednávky vám budeme průběžně hlásit v e-mailech nebo SMS. Pokud vám zboží veze kurýr nebo Česká pošta, dáme vám vědět hned, jak předáme balíček dopravci. Všechny informace najdete na stránce o dopravě a způsobu doručení.

Na aktuální stav své objednávky se můžete kdykoliv podívat i do přehledu objednávek v internetové samoobsluze Moje O2.

Chat Eva
Pomůžeme vám online

Na většinu dotazů vám kdykoliv ráda odpoví naše virtuální asistentka Eva nebo specialista O2 Guru.