Splatnost vyúčtování závisí na vašem zúčtovacím období. Ve vyúčtování najdete i datum splatnosti, abyste všechno stihli zaplatit včas.
Datum splatnosti je den, kdy musí být peníze připsané na našem účtu. Při placení je potřeba myslet na to, že u některých způsobů platby trvá i několik dní, než peníze na náš účet dorazí. Nejlepší je proto zaplatit do data uvedeného v daňovém dokladu v položce „Doporučujeme Vám zaplatit do“. Toto datum je záměrně posunuté o několik dní před datum splatnosti, aby k nám platba stihla bez problému dorazit a vy mohli být v klidu, že platba platba proběhne včas.
TIP: Datum splatnosti najdete v každém O2 vyúčtování.
Období, za které dostáváte vyúčtování, říkáme zúčtovací období. Zúčtovací období nemusí odpovídat kalendářnímu měsíci. Při zřízení služeb vám ho nastavíme automaticky. Faktura je vystavená do 4–5 kalendářních dnů od ukončení zúčtovacího období.
Existují i situace, kdy vyúčtování dostanete za kratší nebo delší období, než je jeden měsíc. Například když si pořídíte novou službu nebo naopak některou službu v průběhu měsíce zrušíte.
Pokud u nás budete mít nezaplacená vyúčtování po datu splatnosti, upozorníme vás na to. V tomto případě je vhodné zaplatit co nejdřív, vyhnete se tak možnému omezení služeb, které může vést až k jejich odpojení, případně zrušení.
Znovuzapojení služeb vám budeme případně účtovat podle aktuálního Ceníku. Údaje k platbě najdete ve vyúčtování. Nejrychleji můžete zaplatit online kartou přímo v Moje O2, ale využít můžete i jiné způsoby platby.
TIP: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba tak proběhla vždy včas, doporučujeme nastavit inkaso.
Pokud vám nevyhovuje datum splatnosti faktury (třeba z důvodu termínu výplaty), můžete si změnit zúčtovací období. Změnu můžete provést pouze jednou za 12 měsíců. Pro změnu zúčtovacího období nám zavolejte. Fyzické osoby mohou využít naši infolinku 800 02 02 02. Jste-li podnikatel, obraťte se na 800 203 203. Nebojte se nás také kontaktovat, pokud nemáte dostatek financí na zaplacení faktury.
Za vyúčtování můžete platit několika způsoby. Nejpohodlnější je využít inkaso. Stačí si ho jednou nastavit, a platba za fakturu bude odcházet každý měsíc automaticky. Platit můžete i přímo v Moje O2 přes Apple Pay, Google Pay nebo platební kartou.
Inkaso je nejpohodlnější způsob, jak platit za služby O2 - vše probíhá automaticky, a vy se nemusíte o nic starat.
S naší sesterskou bankou Air Bank jsme celý proces zjednodušili.
A je to! O své platby se už nemusíte starat.
Přihlaste se do internetového Moje O2. Klikněte na sekci Vyúčtování a dále na Nastavit vyúčtování. Pokud máte více zákaznických účtů (máte O2 služby rozdělené do více faktur), vyberte ten, u kterého chcete inkaso nastavit. Případně postupně nastavte u všech.
Dostanete se do Nastavení zákaznického účtu. Posuňte se na sekci Vyúčtování a klikněte Změnit.
Vyberte Inkaso - automatická platba z účtu a vyplňte číslo (vašeho) účtu, ze kterého se budou odesílat platby. Na konci stránky potvrďte tlačítkem odeslat. Inkaso začne fungovat od příštího vystaveného vyúčtování.
Tip: Změna platební metody může v našich systémech pár dní trvat. Pokud zbývá do vystavení příštího vyúčtování méně než 7 dní, raději zkontrolujte, zda jsme platbu stihli. Poznáte to snadno na vystaveném vyúčtování. Pokud je v položce Jak zaplatíte platba Inkasem, je všechno v pořádku.
V bance si online nebo osobně nastavte povolení k inkasu (obvykle jej najdete v sekci pravidelné platby).
Budete potřebovat:
|
500114004/2700 |
|
Měl by být o něco vyšší, než je vaše běžná útrata |
Nezadávejte variabilní ani specifický symbol.
Máte u O2 více faktur v jednom měsíci?
Pokud chcete všechny faktury platit inkasem z jednoho účtu, nastavte limit tak, aby pokryl součet všech částek.
Proč nastavit vyšší limit, než je cena služeb?
Vaše vyúčtování může být některý měsíc vyšší - třeba když si v zahraničí koupíte SMS jízdenku nebo zaplatíte za parkování ze svého tarifu. Vyšší limit pokryje i tyto mimořádné výdaje.
Co když bude platba za O2 služby vyšší než limit?
Pokud inkaso neproběhne kvůli nízkému limitu, najdete tuto informaci ve svém bankovnictví (obvykle v sekci neprovedených plateb).
V takovém případě můžete částku uhradit:
Tip: Pokud vaše banka vyžaduje variabilní symbol, najdete no v Moje O2 v sekci Vyúčtování.
Pokud nemusíte, variabilní ani specifický symbol nezadávejte. Některé banky je ale mohou vyžadovat. V takovém případě zadejte variabilní symbol uvedený ve vyúčtování. To najdete v Moje O2 v sekci Vyúčtování.
Jak zruším inkaso?
Podívejte se do své faktury v části Údaje pro platbu.
Pokud najdete chybu ve vyúčtování, můžete částku reklamovat. Nezapomeňte ale, že:
Vyúčtování můžete platit on-line platební kartou přímo v Moje O2. Je to nejrychlejší způsob platby. Potřebujete k němu pouze platební kartu, u které máte povolené internetové platby.
Tip: Pro platby kartou v Moje O2 používáme GoPay, což je tzv. třetí strana. To znamená, že jsme závislí na tom, které karty akceptuje právě brána GoPay. Zkontrolujte si prosím, jestli je vaše platební karta mezi podporovanými a že je vydaná v EU.
Vyúčtování můžete snadno zaplatit i online přes Google Pay / Apple Pay přímo v Moje O2. Potřebujete k němu jen platební kartu uloženou v jedné z těchto služeb a mít tuto metodu povolenou.
Tip: Můžete tak platit i objednané zboží / službu (objednávku) z e-shopu O2.cz.
Příkaz k platbě zadáte osobně v bance nebo ve vašem internetovém bankovnictví. Abyste ušetřili za poplatky, máme účty u několika bank. Vyúčtování můžete platit z ČR i ze zahraničí.
Nejpohodlněji zaplatíte přímo z aplikace nebo ve webovém Moje O2.
Najdete tam nejen všechny údaje, které budete potřebovat:
Ale také platební QR kód, který najdete i na faktuře samotné. Při jeho načtení z vašeho bankovnictví se všechny údaje před-vyplní samy. V Moje O2 můžete zaplatit platební kartou nebo si nastavit inkaso z účtu, abyste na platby nemuseli myslet.
Pod textem najdete ilustrativní fakturu. Vaše údaje budou na vyúčtování jiné!
Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Použít ho můžete pro platbu za mobilní služby i služby pevné sítě.
Komerční banka1 | 27-4908440207/0100 |
UniCredit bank | 500114004/2700 |
ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
Citibank | 2003521409/2600 |
Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Ve vyúčtování O2 služeb vždycky uvidíte námi doporučené číslo účtu pro platby vyúčtování.
Samozřejmě ale platí i naše ostatní uvedené účty. I když tedy zaplatíte na jakýkoliv z našich účtů, platba k nám v pořádku dorazí. V Moje O2 se vám automaticky zobrazí číslo účtu, na který fakturu zaplatíte a variabilní symbol.
1 Primární účet pro úhradu. Tenhle účet vám doporučí náš systém.
Vyúčtování za služby můžete platit i bankovním převodem ze zahraničí. V tom případě bude potřeba uvést dodatečné údaje používané v mezinárodním platebním styku.
Měna | CZK | CZK |
Číslo účtu | 500114004 | 27-4908440207 |
Kód banky | 2700 | 0100 |
IBAN | CZ13 2700 0000 0005 0011 4004 | CZ04 0100 0000 2749 0844 0207 |
SWIFT | BACX CZPP | KOMB CZPP |
Název banky | UniCredit Bank. a.s., Na Příkopě 858/20, Praha | Komerční banka, a.s. , Na Příkopě 33, Praha |
Název účtu | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha | O2 Czech Republic a.s., Za Brumlovkou 266/2, Praha |
Pokud chcete platit QR kódem, najdete ho ve vyúčtování (v případě, že jste si zvolili jako platební metodu příkaz k úhradě). Stačí mít chytrý telefon a mobilní aplikaci banky. QR kód stačí načíst a v platebním příkazu se okamžitě vyplní všechny potřebné údaje.
Je potřeba mít aplikaci banky, která QR kódy používá např. Česká spořitelna, Komerční banka, ČSOB, Raiffeisenbank, ZUNO BANK, FIO bank, Air Bank nebo ERA.
Pokud máte účet u České spořitelny, můžete vyúčtování zaplatit přímo z bankomatu.
O tom, že bylo zadání příkazu úspěšné, se přesvědčíte na stvrzence z bankomatu. Dokladem o platbě je výpis z účtu. Peníze obvykle na účet O2 dorazí do 2 pracovních dnů.
Na pobočce vložíte peníze přímo na některý z našich účtů. Jen pozor na to, že některé banky si za vklad účtují poplatek podle svého aktuálního ceníku.
Čísla účtů O2 jsou stejná jako pro bankovní převod. Vyberte si účet, který vám nejvíc vyhovuje. Lhůta pro připsání platby může být až 2 pracovní dny.
Komerční banka | 27-4908440207/0100 |
UniCredit bank | 500114004/2700 |
ČSOB | 6007-0700103393/0300 |
Citibank | 2003521409/2600 |
Česká spořitelna | 55566642/0800 |
Platba složenkou je možná jen u vyúčtování, které má tento způsob platby nastavený. Nová aktivace není možná. Pokud vám chodí papírové vyúčtování s poštovní poukázkou typu A, stačí se stavit na kterékoli pobočce České pošty a zaplatit v hotovosti. Na poště je možné platit fakturu jen klasickou růžovou složenkou. Jak vypadá, vidíte na obrázku:
Tip: Pro platbu složenkou je nutné mít aktivní posílání vyúčtování poštou a zároveň zvolenou platbu složenkou. Ve všech ostatních případech vám dorazí jen předpis pro platbu, kterým na poště nezaplatíte. Pokud máte nastavenou platbu složenkou, ale ne papírové vyúčtování, složenka vám nedorazí, a bude potřeba změnit platební metodu.
Za platbu složenkou si Česká pošta účtuje poplatek (pro podrobnosti se podívejte na aktuální ceník České pošty). Zároveň je tištěné vyúčtování zpoplatněné i u O2. Je potřeba myslet na to, že peníze dorazí s určitým zpožděním (až 3 pracovní dny). Proto můžete zkusit i jiné metody platby. Stačí údaje ze složenky použít třeba pro bankovní převod.
UniCredit bank | 500114004/2700 |
Můžete zaplatit i hotově v některé O2 Prodejně. Jen prosím počítejte s manipulačním poplatkem podle ceníku.
Připsání platby můžete zkontrolovat v Moje O2 v sekci Vyúčtování, a to buď v záložce Vyúčtování nebo Přijaté platby. Doba připsání úhrady se může lišit dle zvoleného způsobu platby.
Tip: Stejný postup platí i pro situace, kdy při platbě za vyúčtování omylem zadáte špatné údaje, například jiný variabilní symbol.
Jako první doporučuje zkontrolovat, jestli jste nepřekročili inkasní limit.
Pokud jste v poslední době u svých služeb něco měnili, například zřizovali novou službu, může se stát, že původně nastavený limit vám už nestačí.
Případně se ještě podívejte na podrobnější informace o platbě inkasem.
Po splnění podmínek pro vypořádání depozitů vám depozit vrátíme jako přeplatek v následujícím vyúčtování. O jeho hodnotu se vám sníží částka, kterou budete platit. Mimořádné depozity vracíme po splnění podmínek na žádost zákazníka. Víc najdete v ceníku základních služeb pod slovem depozit.
Pokud jste všechny pohledávky zaplatili do data splatnosti výpovědi (včetně data splatnosti), všechny služby se automaticky znova zapojí. V případě, že chcete služby i přesto zrušit, je potřeba podat standardní výpověď. Když pohledávky zaplatíte po datu splatnosti výpovědi, všechny služby vám zrušíme ke konci výpovědní lhůty.
Nejdřív bude potřeba zaplatit dlužnou částku. Nejrychlejší způsob je online platba přímo v Moje O2. Vybrat si ale samozřejmě můžete kteroukoliv jinou možnost platby. Až peníze dorazí na náš účet, služby vám do 24 hodin automaticky obnovíme (v tomto případě nám tak následně nemusíte volat).
Tip: Abyste se podobným situacím vyhnuli a platba proběhla vždycky včas, doporučujeme nastavit inkaso.
Veškeré údaje pro úhradu vyúčtování naleznete v Moje O2 v sekci Vyúčtování. Nejrychlejším způsobem, jak vyúčtování uhradit je pak přímo z aplikace prostřednictvím platební karty. Případně si vyberte jaký způsob úhrady vám vyhovuje.
Tip: Pokud máte nastavené posílání vyúčtování na email, zkuste také zkontrolovat složku SPAM nebo Hromadné.
Nejdříve zkuste projít následující možnosti:
Pokud při dobíjení omylem pošlete kredit na špatné telefonní číslo, zavolejte na zákaznickou linku *11. Pro kontrolu nám nahlaste nesprávně dobité telefonní číslo, datum a čas dobití, částku dobití, způsob dobití a telefonní číslo, které jste původně chtěli dobít. My tyto údaje vyhodnotíme a pokud bude všechno v pořádku, kredit upravíme.
O bezpečí dat při přenosu je postaráno zabezpečeným spojením. To platí i tehdy, když do portálu vstupujete opakovaně. Data platební karty navíc zadáváte přímo až v platební bráně a pokud se údaje o platební kartě ukládají (pouze v případě automatického dobíjení), pak se ukládají zabezpečeně na straně platební brány ve spolupráci s vaší bankou. Samotný dobíjecí portál vám dá pouze vědět, jestli se dobití povedlo, aniž by měl přístup k číslu vaší platební karty.
Pro platby bankovní kartou nebo prostřednictvím služeb ApplePay či GooglePay používáme platební brány společností Barion a GoPay. Na úspěšné dokončení platby může mít vliv také to, jestli brány vaši kartu akceptují. Platební karta by měla být vydaná v EU a musí podporovat ověření přes 3D Secure.
Platební brána nabízí několik možností platebních metod. Platební kartu, ApplePay (platební metoda možná jen na kompatibilních zařízeních) nebo GooglePay.
Vzor platební brány
Stav vaší objednávky vám budeme průběžně hlásit v e-mailech nebo SMS. Pokud vám zboží veze kurýr nebo Česká pošta, dáme vám vědět hned, jak předáme balíček dopravci. Všechny informace najdete na stránce o dopravě a způsobu doručení.
Na aktuální stav své objednávky se můžete kdykoliv podívat i do přehledu objednávek v internetové samoobsluze Moje O2.