• Vše o eSIM

Objevte výhody eSIM karty

Pořiďte si eSIM nebo na ni převeďte tarif. Aktivace je snadná a zabere jen pár minut.

esim

Proč si pořídit eSIM?

Podporuje vaše zařízení eSIM?

Zařízení s podporou eSIM

Jak si eSIM aktivovat?

Připravili jsme pro vás přehledný videonávod, jak si eSIM aktivovat. Vycházet můžete také z tohoto návodu krok po kroku.

Výhody aplikace Moje O₂

Přehled o vašich službách i výhody navíc

obrázek Aplikace Moje O2

Často kladené otázky

Co je to eSIM a jaké jsou výhody oproti klasické plastové SIM kartě?

eSIM je vestavěná SIM (embedded SIM), která je v podobě čipu umístěná ve vybraných typech zařízení. eSIM podporuje všechny služby, na které jste zvyklí u běžné plastové SIM. Nově už nemusíte do svého mobilního telefonu nic vkládat, jen do zařízení nahrajete tzv. eSIM profil. Stačí se připojit k internetu nebo Wi‑Fi a připravit si eVoucher od O2, na kterém najdete svůj QR kód, PIN a PUK.

V jednom zařízení můžete mít aktivní dvě SIM zároveň. Pokud váš telefon podporuje klasickou plastovou SIM i eSIM (iPhone od řady XS), umožňuje vám to využívat oba typy současně. V praxi tak můžete fungovat současně na služebním i soukromém čísle nebo využívat tarif na volání a na data.

Jestli váš telefon podporuje eSIM, zjistíte na internetových stránkách výrobce zařízení.

Co je to eSIM profil a kolik profilů můžu mít?

Zjednodušeně řečeno, eSIM profil je souhrn dat, který zaručuje fungování vašeho zařízení (jindy tyto informace nese plastová SIM). eSIM profil je digitálně uložený na vaší eSIM. Je svázaný s vaším telefonním číslem a máte na něm zvolený svůj tarif.

Na eSIM si můžete nahrát více eSIM profilů, například jeden tarif pro volání a jiný určený pro data. Konkrétní počet vždy záleží na kapacitě vestavěného čipu ve vašem zařízení. Obecně platí, že aktivní můžete mít v jeden okamžik pouze dva profily (např. 2 eSIM, nebo 1eSIM a 1 plastou SIM). 

Výměna papírovém eVoucheru na elektronickou verzi eSIM

Pokud se rozhodnete využívat elektronickou verzi eSIM, které pro vás je dostupná v Moje O2, je potřeba požádat o výměnu eSIM. Tu můžete provést jak v aplikaci Moje O2 tak ve webové verzi. Zvolte možnost vyměnit SIM za eSIM, následně budete informování SMS či emailem (podle vaší nastavené komunikační preference) o vyřízení objednávky. Výměnou eSIM původní papírový eVoucher zaniká a můžete ho bezpečně znehodnotit. 

Výměna plastové SIM za elektronickou eSIM

Pokud se rozhodnete přejít na verzi elektronické eSIM, můžete to provést online prostřednictvím aplikace Moje O2 nebo na webovém rozhraní Moje O2. Stačí si požádat o výměnu SIM za eSIM. Následně budete informování SMS nebo emailem (podle vaší nastavené komunikační preference) o vyřízení objednávky. Vaše nová eSIM pro vás bude připravena v aplikaci a webovém rozhání Moje O2 vč. postupu jejího stažení. 

Možná potřebujete vyřešit

Přístupy do Moje O2

Postup, jak se zaregistrovat nebo získat zapomenuté heslo, najdete přehledně na této stráncenebo navštivte kteroukoliv O2 Prodejnu.

5G síť na eSIM

Naše eSIM obsahuje tzv. ISIM profil. To znamená, že vám zajistí bezproblémové připojení k 5G síti

Výměna telefonu za nový a převedení eSIM profilu

Vždy je nejprve nutné eSIM profil z původního zařízení smazat a současně mít zařízení připojené k WIFI (pokud by zařízení, ze kterého je eSIM mazána nebylo připojeno k WIFI, smazání neproběhne korektně eSIM vám nepůjde nahrát do nového). Po úspěšném smazání eSIM profilu, můžete nahrát původní eSIM do nového zařízení. Pozor, opět je nutné mít nové zařízení připojené k WIFI. 

Jestliže jste si pořídili již elektronickou verzi eSIM profilu, přihlašte se do aplikace Moje O2, kde naleznete možnost opětovného nahrání do nového zařízení. Pokud využíváte ještě původní papírových eVoucher s eSIM, je nutné k nahrání do nového zařízení použít tento eVoucher. Vždy prosím pamatujte na to, že je nutné být připojen k WIFI po celou dobu (platí jak pro smazání, tak nahrání). 

Tovární nastavení telefonu

Co se stane, pokud dáte zařízení do továrního nastavení, záleží na výrobci zařízení. Pokud v nastavení zařízení vyberete Tovární nastavení zpravidla vám zařízení nabídne, zda chcete současně s továrním zařízení eSIM profil smazat, či nikoliv.

Smazání eSIM profilu

Trvale smazat eSIM profil můžete v nastavení telefonu. V procesu mazání eSIM profilu je potřeba, aby zařízení bylo po celou dobu připojeno k internetu (nebo WiFi), jinak smazání profilu neproběhne korektně (tím pádem by nešel profil nahrát do dalšího zařízení).

eSIM profil jste si smazali omylem?

Pokud jste si v nastavení telefonu omylem smazali svůj eSIM profil, můžete si ho do zařízení znovu nahrát pomocí původního eVoucheru. Na něm najdete svůj QR kód.

Nezapomeňte:

  1. Při nahrávání eSIM profilu je potřeba, aby bylo zařízení připojené k Wi‑Fi síti (to platí vždy, když chcete profil smazat nebo nahrát).
  2. Restart ani uvedení zařízení do továrního nastavení by váš eSIM profil smazat neměly. (Při uvedení do továrního nastavení budete vyzváni, jestli chcete smazat vše včetně eProfilu, nebo nikoliv.)

    eSIM tovární nastavení
     
  3. Smazáním profilu dojde i ke smazání vašeho PIN kódu do původního nastavení (pokud jste si ho sami měnili). Při novém stažení eProfilu musíte tedy opět použít PIN, který je uvedený na eVoucheru. Proto doporučujeme mít eVoucher dobře uschovaný.
Ztráta zařízení s eSIM

Postup je stejný jako v případě ztráty plastové SIM:

Co nejdříve zavolejte na O2 Guru linku 800 02 02 02 a zablokujte své telefonní číslo. Následně se zastavte na kterékoliv značkové O2 prodejně pro nový eVoucher, který si opět nahrajete do zařízení. eVoucher si také můžete objednat v Moje O2.

Postup se zařízením, které potřebuje do servisu

Jestliže potřebujete dát zařízení do servisu, eSIM profil z vašeho telefonu smažte. Pro smazání musíte být připojení k Wi‑Fi. Pokud při mazání narazíte na problém, navštivte kteroukoliv značkovou O2 prodejnu, kde vám naši O2 Guru rádi pomohou.

Pokud se vám z vašeho porouchaného telefonu podařilo eSIM profil smazat, můžete ho pomocí stávajícího eVoucheru nahrát do nového zařízení, které podporuje eSIM. V případě, že vaše záložní zařízení nepodporuje eSIM nebo se nepovedlo eSIM profil z porouchaného zařízení smazat, musí dojít k výměně vaší SIM karty (plastové nebo eVoucheru).

Informace o eSIM pro firemní zákazníky

Aktivace či Výměna eSIM

Pokud jste kontaktní osoba a řešíte aktivaci či výměnu eSIM pro sebe nebo své zaměstnance, postupujte podle těchto návodů:

Ztráta zařízení s eSIM

Pokud jste firemní zákazník a došlo ke ztrátě zařízení s eSIM, neprodleně prosím kontaktujte Linku pro firmy a veřejnou správu 800 111 777 (z mobilu *77).

Převod účastnictví firemního zákazníka

  • Pokud jste podali žádost o Převod účastnictví telefonního čísla s eSIM, bude QR kód k digitální eSIM s dokončením objednávky na Převodu účastnictví automaticky zobrazen v Moje O2 novému zákazníkovi (a původnímu k zobrazení už nebude).
  • V případě, kdy bude eSIM a telefonní číslo využívat stejný uživatel (například důvodem Převodu účastnictví je změna z firemního na rezidentní tarif při odchodu zaměstnance), je po dokončení objednávky v Moje O2 převod dokončen a eSIM zůstává v zařízení původního uživatele bez nutnosti smazaní a opětovného nahrání (ten si ji následně může zobrazit po přihlášení do Moje O2 pod svými přístupovými údaji).
  • Jestliže by telefonní číslo s eSIM začal používat jiný uživatel, je potřeba v původním zařízení uživatele eSIM kartu smazat (podmínkou je, aby byl telefon v průběhu mazání eSIM připojený k WiFi). Pokud by ke smazání eSIM nedošlo, novému uživateli nepůjde karta stáhnout do jeho zařízení (pak by byl nutné požádat o výměnu digitální eSIM v Moje O2 podle postupu výše).

Nenašli jste, co jste hledali