Všechna telefonní čísla je nutné zadávat v mezinárodním tvaru (např. +420123456789) nebo zkráceným číslem.
Po klinutí na tlačítko Vstoupit do portálu v Moje O2:
Přidat
Upravit
Smazat
Nastavení
Informační bublina - zobrazí se po najetí na tuto ikonu
Zobrazení
Upozornění - zobrazí se po najetí na tuto ikonu
Další nastavení
Uložit
Zrušit
U služeb, která využívají pravidla, se tato pravidla nespojují, ale uplatňují se vždy od prvního k poslednímu.
Na 1. úrovni Virtuální ústředny najdete úložiště nahrávek, které můžete používat v nastavení dalších služeb. Spravujete tady své vlastní nahrávky, nebo můžete použít obecné nahrávky, které jsme sem pro vás uložili. Potřebujete si nahrávku poslechnout? Stačí na ni kliknout, a pak najeďte na tlačítko Přehrát.
Členové jsou všechna standardní telefonní čísla s tarify VoIP Centrex, která jsou součástí Virtuální ústředny. Taky tu vidíte kontakty ve firemním telefonním seznamu a můžete je přidávat, mazat a upravovat. V kontaktech se pak vyhledává ve VoIP telefonu nebo aplikaci Call Manager.
Tady můžete vybrat, která čísla si uživatelé nastaví pro odchozí hovory (tzn. číslo, které se zobrazí volanému).
Kliknutí na tlačítko Přidat rozbalí seznam všech členů Virtuální ústředny. Můžete v něm hledat podle jména nebo telefonního čísla. Po výběru čísla je potřeba svou volbu potvrdit tlačítkem Uložit .
Tady vidíte, která čísla máte od O2 povolená pro prezenatci odchozích hovorů.
Ve videu je vysvětlena také sekce "Prezentace skupiny" a "Prezentace uživatele - odchozí hovory".
Tady si můžete upravit, po kolika sekundách se přepne vyzvánění na dalšího uživatele, pokud máte zapnutou službu Postupné vyzvánění. Pokud jste hodnotu nijak neupravovali, platí výchozí nastavení – 20 s.
Tady si definujete text upozornění na zmeškaná volání, který vám přijde do e-mailu, když si službu zapnete. Služba se zapíná přímo u konkrétního uživatele (víc v Nastavení služeb na úrovni uživatelů). Můžete používat proměnné, které si zobrazíte najetím myší na ikonu . Ty vám do textu e-mailu doplní konkrétní informace o hovoru.
Tady si můžete změnit přehrávání hlášek a místo výchozí nastavit svou vlastní. Vybírat můžete ze svých i z obecných nahrávek. Nastavení se změní pro všechny uživatele Virtuální ústředny.
Tady si nastavujete události na úrovni Virtuální ústředny (např. firemní dovolená, svátky, …), které můžete použít při konfiguraci služeb využívajících Kalendář.
V Kalendáři se můžete podívat, ke kterým dnům máte přiřazené události ze sekce 4 – Události. Poznáte to tak, že den s událostí je tučný (na obrázku např. 28. září). Když na něj kliknete, uvidíte v sekci (2) a (3), jaké události máte přiřazené.
Vámi přiřazené události ze sekce Události (4).
Události přiřazené O2 (např. státní svátky)
Tady si nastavujete svoje události a vidíte přehled událostí vytvořených O2 (obecné). Nejdřív si přes tlačítko „Přidat“vytvořte událost, kterou si pojmenujte a přidejte popis, abyste věděli, čeho se událost týká.
Pak ji můžete v sekci 2 přiřadit ke konkrétnímu dnu přes tlačítko „Přidat“ a případně nastavit její opakování:
Přes šipku si můžete zobrazit seznam dnů, ke kterým je událost přiřazená:
Tady si nastavujete dny a časový rozvrh. Tohle nastavení pak používáte u služeb, která využívají nějaká pravidla.
Takže když chcete, aby nějaká služba fungovala jen v pondělí 8:00-16:00 a ve středu 8:00-15:00, nastavíte si rozvrh podle tohohle obrázku a pak ho u služby vyberete z rozbalovátka v nastavení pravidla. Když chcete, aby služba fungovala každý den v nějaký čas, je potřeba přidat všechny dny.
Člen je koncový uživatel služby se standardním telefonním číslem.
V úpravě člena přes tužku můžete upravit jméno, příjmení, adresu a další údaje, které se propisují do telefonního seznamu Virtuální ústředny.
Přes ozubené kolečko se dostanete na Nastavení služeb na úrovni člena.
Označení hovoru využijete, když potřebujete odlišit odchozí hovory v podrobném výpisu hovorů, třeba pro jednotlivé projekty nebo když chcete odlišit soukromé hovory od služebních. Zaškrtněte všechny kódy, které chcete uživatelům povolit. Pokud má označení fungovat, musí uživatel před volané číslo daný kód vytočit:*kód*volané_číslo
Služba umožňuje zvednout na vašem telefonu zvonící příchozí hovor někoho jiného, který je ve stejné skupině. Službu využijete, třeba pokud někomu z kolegů zvoní telefon a vy chcete hovor převzít. Uživatel hovor převezme vytočením kódu *80#.
Tady nastavujete kódy, které je potřeba zadat před hovorem, aby bylo volání možné. Případné omezení odchozích hovorů nastavíte na úrovni jednotlivých členů. Můžete definovat libovolné množství kódů a uživatelům je sdělovat podle potřeby.
Tady členům skupiny měníte přehrávané hlášky místo těch, které jsou nastavené na úrovni Virtuální ústředny.
Tady vybíráte, jakým telefonním číslem se budou prezentovat všichni členové skupiny při všech odchozích hovorech v rámci Virtuální ústředny i mimo ni. Jestli chcete, aby se člen prezentoval jiným číslem jenom pro externí hovory, je potřeba to nastavit na úrovni jednotlivých členů. Na výběr máte čísla, která nastavíte na úrovni Virtuální ústředny u služby Prezentace uživatelů a čísla, která jsou povolená od O2.
Tady nastavujete směry nebo čísla, na které uživatelé nemůžou volat nebo ze kterých jim nepřijde hovor. Směry jsou definované O2, telefonní čísla nebo skupiny čísel (prefixy) si můžete vytvářet sami. U odchozích hovorů můžete uživateli povolit, aby mohl omezení prolomit zadáním autorizačního kódu.
Nastavit to můžete pro typy hovorů:
Nastavení kalendáře je stejné jako na úrovni Virtuální ústředny, jeho nastavení se propisuje členům dané skupiny. Tady jsou navíc vidět časové plány nastavené na úrovni Virtuální ústředny.
Administrátor Virtuální ústředny může měnit nastavení všech služeb, uživatel ale jen některé. U těch, které nemůže nastavovat, vidí jejich stav. Více je popsané v příručce určené uživateli.
Tady můžete upravit jméno a příjmení člena, vidíte jeho zkrácené číslo a do jaké skupiny patří.
Tady vidíte, jestli máte telefonní číslo odpojené z důvodu neuhrazených faktur a jak jste na tom s omezením odchozích nebo všech hovorů.
Tady můžete nastavit, jestli uživatel musí nebo může využívat kódy ze služby Označení hovoru. Jaké kódy se budou používat, nastavíte na úrovni skupiny.
Tady můžete nastavit, jestli uživatel musí při volání používat autorizační kódy. Skupinové nastavení přebírá nastavení z úrovně celé skupiny.
Služba Nerušit zobrazí ostatním uživatelům v aplikaci Call Manager žlutý stav a nebudou vám přicházet žádné hovory. Volající uslyší obsazovací tón.
V prvním řádku vidíte, jaká identifikace pro všechny odchozí hovory je nastavená na úrovni skupiny. V dalším řádku můžete nastavení „přebít“ individuálním nastavením pro dané číslo. Nabízí se vaše vlastní telefonní číslo a všechna čísla povolená na úrovni Virtuální ústředny.
Zobrazení jména pro externí volání – Pokud je služba zapnutá, při odchozím hovoru se posílají jméno a příjmení. Pokud je umí zařízení volaného zobrazit, tak se mu ukážou.
Zobrazení čísla volaného (COLP) – Když máte službu zapnutou a volaný má hovor přesměrovaný, na displeji telefonu uvidíte číslo, kam se hovor přesměroval.
Zobrazení zkráceného čísla volaného – Pokud je služba zapnutá, bude se vám u odchozího hovoru ukazovat na telefonu zkrácené číslo volaného v rámci Virtuální ústředny. Aby to fungovalo, musí být zároveň zapnutá služba Zobrazení čísla volaného (COLP) - ukazuje se pak pouze zkrácené číslo.
Skrytí čísla volajícího (CLIR) – zapnutím služby skryjete pro odchozí hovory své číslo a volaný pak uvidí hovor jako anonymní.
Zobrazení čísla volajícího (CLIP) – Když máte službu zapnutou, zobrazuje se vám telefonní číslo toho, kdo vám volá.
Zobrazení zkráceného čísla volajícího – Pokud je služba zapnutá, bude se vám při příchozím hovoru od jiného člena Virtuální ústředny zobrazovat jeho zkrácené číslo. Vypnutím služby se vám bude zobrazovat celé číslo v mezinárodním tvaru. Aby to fungovalo, musí být zároveň zapnutá služba Zobrazení čísla volajícího (CLIP).
Zamezení zobrazení čísla volaného (COLR) – Když máte službu zapnutou a přijmete hovor, volající se zapnutou službou Zobrazení čísla volaného (COLP) se vaše telefonní číslo nedozví. Hodí se například, když na vás někdo hovor přesměruje nebo ho zvednete jinému uživateli vrámci vyzvednutí hovoru ve skupině.
Tady si zapínáte různé typy přesměrování hovorů a omezení přesměrovaných hovorů.
Ve výchozím stavu platí nastavení z úrovně skupiny. Pokud ho chcete uživateli nastavit individuálně, můžete to udělat tady. Nejdřív službu zapnete a následně hodnoty upravíte.
Váš telefon vůbec nezazvoní a hovor se okamžitě přesměruje na zadané číslo. Když nebudete mít vyplněné žádné číslo, služba vám nepůjde zapnout.
Když budete obsazení, hovor se přesměruje na zadané číslo. Když nebudete mít vyplněné žádné číslo, služba vám nepůjde zapnout.
Tady můžete nastavit přesměrování volání podle až tří různých pravidel. - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Když nebudete mít vyplněný žádný cíl přesměrování, služba vám nepůjde zapnout.
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Hovor se přesměruje, když do nastaveného času hovor nezvednete. Když nebudete mít vyplněné žádné číslo, služba vám nepůjde zapnout.
Hovor se přesměruje, když budete mimo signál nebo budete mít vypnutý telefon. Když nebudete mít vyplněné žádné číslo, služba vám nepůjde zapnout.
Ve výchozím stavu platí nastavení z úrovně skupiny. Pokud ho chcete uživateli nastavit individuálně, můžete to udělat tady. Nejdřív službu zapnete a následně hodnoty upravíte.
Čekající hovor – Když je služba zapnutá a vy s někým mluvíte, dozvíte se o dalším příchozím hovoru. Pokud službu vypnete a budete s někým mluvit, volající uslyší obsazovací tón a vy se o hovoru vůbec nedozvíte.
Odmítnutí anonymních volání – Když si službu zapnete a bude vám volat někdo s neznámým nebo skrytým číslem, ozve se mu „hláška pro odmítnuté hovory“ a vy se o hovoru vůbec nedozvíte.
Vyzvednutí hovoru jiným uživatelem – Když máte službu zapnutou, může někdo z kolegů váš hovor přijmout ve svém telefonu zadáním kódu *81*zkrácené číslo.
Automatické volání zpět – Když si službu zapnete a budete volat na číslo ve vaší Virtuální ústředně, které bude obsazené, systém vám automaticky zavolá, až uživatel domluví a spojí vás s ním.
Vyzvednutí hovoru ve skupině – Službu ovládá administrátor na úrovni skupiny, tady se vám jen ukazuje, jestli je možné přebírat hovory přicházející na vaše číslo.
Blokace příchozích přesměrovaných hovorů – Když si službu zapnete a někdo na vás přesměruje hovor, volajícímu se přehraje „hláška pro odmítnuté hovory“ a vy se o hovoru nedozvíte.
Tady můžete nastavit, z jakých směrů se uživateli nikdo nedovolá a můžete nastavit až 3 pravidla. Využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže se vám nedovolá nikdo mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Tady můžete nastavit, kdo se vám dovolá, pokud máte blokované některé směry a můžete nastavit až 3 pravidla. Využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže se vám nedovolá nikdo mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Tady můžete nastavit, jestli mají chodit e-mailové notifikace o zmeškaných hovorech a na jakou adresu. Šablona se nastavuje na úrovni Virtuální ústředny. Taky tu můžete nastavit až 3 pravidla, ve kterých využijete nastavení z kalendáře a můžete tu zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže e-mail se pošle u všech hovorů mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Tady si zapínáte, jestli se má volajícímu přehrát hláška, než se začne hovor spojovat. Můžete nastavit až 3 pravidla, využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže hláška se přehraje všem mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Povolit přerušení hlášky – když je volba zapnutá, volající může přehrání hlášky přerušit stisknutím jakéhokoliv tlačítka.
Tady nastavujete, jaké hlášky se mají při volání na tohoto uživatele přehrávat.
Hudba při čekání – přehrává se volajícímu při přidržení hovoru nebo čekání na spojení.
Hláška pro odmítnuté hovory – přehrává se volajícímu, jehož hovor byl odmítnutý (např. je na blacklistu).
Hláška před vyzváněním – přehraje se volajícímu, než se začne hovor spojovat.
Hláška pro postupné vyzvánění – přehrává se volajícímu, když se hovor přepíná na někoho dalšího, pokud máte službu zapnutou.
Tuhle službu využijete, když vám někdo zavolá a vy chcete, aby hovor zvonil postupně i na dalších číslech.
Hovor se bude postupně předávat na čísla v seznamu - nejdřív zazvoní čísla nastavená ve Vyzvání před tímto číslem, pak může podle nastavení zazvonit vaše číslo nebo se uplatní nastavení ze služby Souběžné vyzvánění a pak budou zvonit čísla v seznamu Vyzvání po tomto čísle. Tímto číslem je myšleno vaše číslo, na kterém zrovna provádíte nastavení.
Jak dlouho má každé číslo vyzvánět si můžete upravit v Nastavení hovorů na 2. úrovni Virtuální ústředny. Když si nastavení nezměníte, platí 20 s.
Hovor se podle seznamu předává na další účastníky, dokud ho někdo nezvedne nebo nedojde až na konec seznamu. Když zapnete Uplatnit souběžné vyzvánění, bude fungovat nastavení ze služby Souběžné vyzvánění.
Můžete taky nastavit až 3 pravidla, podle kterých se bude služba chovat - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Tuhle službu využijete, když vám někdo zavolá a vy chcete, aby hovor zvonil souběžně i na dalších číslech.
Hovor zazvoní na všech číslech v seznamu najednou, dokud ho někdo nezvedne a můžete si zapnout, jestli má zvonit i vaše číslo.
Můžete taky nastavit až 3 pravidla, podle kterých se bude služba chovat - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Monitorování stavu účastníků (služba BLF) umožní přiřadit k vybraným tlačítkům vašeho telefonu kolegy, u kterých chcete vidět, jestli právě volají, nebo ne. Poznáte to podle barvy tlačítka nebo kontrolky telefonu. Aby vám služba fungovala, musíte mít kompatibilní VoIP telefon. Pozor - pokud se u některého z kolegů změní v telefonním seznamu jméno nebo příjmení, bude se vám ukazovat stále staré, dokud účastníka ze služby BLF neodeberete a znovu nepřidáte.
Službu Vzdálená kancelář využijete, když nemůžete být na pracovišti u svého VoIP telefonu. Pokud službu zapnete a někdo vám zavolá, hovor se přesměruje na zadané telefonní číslo Vzdálené kanceláře. Aplikace Call manager navíc umožňuje i odchozí hovory pod vaším pevným číslem. Vytočíte číslo, na které chcete volat, systém vám nejdřív zavolá na „telefonní číslo vzdálené kanceláře“, a jakmile hovor zvednete, začne vás spojovat s volaným číslem. Volanému ukáže telefon stejné číslo, jako byste volali ze svého IP Centrex čísla.
Ve výchozím stavu platí nastavení z úrovně skupiny. Pokud ho chcete uživateli nastavit individuálně, můžete to udělat tady. Nejdřív službu zapnete a následně hodnoty upravíte.
Tady vidíte, jaká omezení odchozích hovorů máte nastavená v Moje O2, můžete si zapnout další omezení a nastavit nebo zobrazit PIN pro autorizaci odchozího hovoru, pokud jsou nastavená nějaká omezení.
Nastavení kalendáře je stejné jako na úrovni Virtuální ústředny nebo skupiny, jeho nastavení se použije pouze pro tohoto člena. Tady jsou navíc vidět časové plány nastavené na úrovni Virtuální ústředny a skupiny.
Virtuální služby najdete v menu pod záložkou „Virtuální služby“.
Že se jedná o službu Automatická spojovatelka, poznáte podle symbolu sluchátka vedle telefonního čísla.
V základních informacích můžete upravit název spojovatelky, její zkrácené číslo a vidíte její stav.
Tady vidíte, kam se směrují hovory – jestli na cíl, nebo na strom směrování. Hodnotu můžete měnit – vybíráte z cílů a stromů směrování, které jste si vytvořili.
Odmítnutí anonymních volání – Když službu zapnete a bude vám volat někdo se skrytým číslem, hovor se zamítne a volající uslyší hlášku pro odmítnuté hovory“.
Hovor se okamžitě přesměruje na zadané číslo. Když nebudete mít vyplněné žádné číslo, služba vám nepůjde zapnout.
Když bude linka obsazená, hovor se přesměruje na zadané číslo. Když nebudete mít vyplněné žádné číslo, služba vám nepůjde zapnout.
Tady můžete nastavit přesměrování volání podle až tří různých pravidel. - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Když nebudete mít vyplněný žádný cíl přesměrování, služba vám nepůjde zapnout.
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Tady si můžete definovat až 3 pravidla, podle kterých se budou odmítat nebo povolovat příchozí hovory.
Můžete taky nastavit až 3 pravidla, podle kterých se bude služba chovat - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Tady můžete nastavit, jestli se vám na e-mail má posílat upozornění na zmeškané hovory a na jakou. Šablona e-mailu se nastavuje na úrovni Virtuální ústředny.
Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují. <
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Přehraje se volajícímu na začátku hovoru, než se začne uplatňovat nastavení stromu směrování nebo se hovor začne spojovat s cílem. Taky můžete povolit volajícímu přehrávání hlášky přerušit stisknutím libovolného tlačítka na telefonu. Jaká hláška se pak bude přehrávat vybíráte v Nastavení hlášek.
Můžete tu nastavit až 3 pravidla, podle kterých se bude služba chovat - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Hláška pro odmítnuté hovory – přehrává se volajícímu, jehož hovor byl odmítnut (např. je na blacklistu)
Hláška před vyzváněním – přehraje se volajícímu, než se začne hovor spojovat
Tady vidíte, jaká omezení hovorů máte v Moje O2 aktivní.
Tady nastavujete tzv. Blacklist nebo Whitelist – směry nebo čísla, na které uživatelé nemůžou volat. Směry jsou definované O2, telefonní čísla nebo skupiny čísel (prefixy) si můžete vytvářet sami.
Tady vytváříte tzv. stromy směrování. Vidíte jejich název, stav a můžete je mazat nebo upravovat.
Validní – Strom je správně nastavený a lze ho použít.
Rozpracovaný – Tenhle strom ještě není nastavený tak, aby správně fungoval. Poznáte to podle červeného písma.
Aktivní – Strom, který se aktuálně používá. Aktivní strom není možné smazat.
Přes tlačítko Nastavit vstoupíte do konfigurace stromu.
Přes tlačítko Přidat větev nastavíte, podle čeho se mají hovory směrovat. Na výběr máte různé možnosti:
Časová období – definuje určitý časový úsek (např. 7:00 – 15:30)
Typ dne – Tady volíte buď kalendářní den nebo vámi vytvořený den v kalendáři.
Původ hovoru– Tady vybíráte z položek v záložce Vlastní oblasti.
Volba uživatele–Tady nastavujete čísla v menu, která uživatel může stisknout.
Hláška – Tady vybíráte hlášku, která se uživateli přehraje. Hodí se, když po přehrání hlášky bude hovor pokračovat dál, například se bude směrovat na telefonní číslo apod. Třeba pokud chcete zákazníky upozornit, že budete mít v dalším týdnu zavřeno. Pokud se má po přehrání hlášky hovor ukončit, je potřeba vybrat volbu cíl.
Cíl – Tady vybíráte z vámi vytvořených cílů.
Číselná volba – Uživatel může rovnou zadat zkrácené číslo uživatele, na kterého chce spojit.
Chci definovat pracovní dobu pondělí–pátek, 7:30–15:00. V tomhle termínu se budou hovory směrovat na operátorku Alenu.
Ve všední dny mimo pracovní dobu chci volajícímu přehrát hlášku, že volá mimo pracovní dobu a ať zavolá jindy.
O víkendu v čase 7:00–12:00 chci hovory směrovat na pohotovost, přímo na pracovníka Petra. Mimo tenhle čas chci znova přehrávat hlášku o volání mimo pracovní dobu. Strom vytvořím následovně:
1. přes tlačítko Přidat strom vytvořím.
2. Vyplním název, číslo verze a můžu přidat popis. Uložím tlačítkem.
3. Kliknu na tlačítko Nastavit u vytvořeného stromu.
4. Kliknu na Přidat větev:
5. Větev si pojmenuju a vyberu typ, v našem případě typ dne, protože chci nejdřív definovat pracovní dny pondělí–pátek. Tyhle dny si pak v seznamu nastavím.
6. Teď musím nastavit, od kdy do kdy pracovní doba trvá. U pracovních dnů dám znovu Přidat větev:
7. Větev pojmenuju a vyberu časová období, kde nastavím pracovní dobu 7:30–15:00.
8. Pod větví Pracovní doba pak nastavím cíl „Alena“, který jsem si předtím vytvořil v záložce „Cíle“.
9. Pro zbývající dobu nastavím přes „Přidat větev“ hlášku o volání mimo pracovní dobu. A protože už po přehrání hlášky nechci s hovorem nic dalšího dělat, musím koncovou hlášku nastavit přes volbu „Cíl“, který jsem si předtím založil v záložce „Cíle“.
10. Obdobně nastavím větev pro víkend – a protože v sobotu i neděli bude platit stejné pravidlo, nemusím vytvářet dvě samostatné větve.
Tady si vytváříte, upravujete a mažete cíle, kterými můžou být telefonní čísla nebo hlášky. Ty pak použijete, když chcete hovory směrovat rovnou na nějaký cíl nebo ve stromech směrování. Nemůžete mazat cíle, které jsou někde použité.
Tady si můžete definovat příchozí hovory podle jejich původu, např. hovory ze zahraničí.
Práce s kalendářem je stejná jako na jiných úrovních v rámci portálu.
Tady můžete vidět, co se dělo se všemi příchozími hovory na automatickou spojovatelku.
V seznamu hovorů najdete další podrobnosti.
Služba Hunt Group slouží k distribuci příchozích hovorů na víc účastníků podle předem nastavených pravidel. Že se jedná o službu Hunt Group, poznáte podle symbolu panáčků vedle telefonního čísla.
V základních informacích můžete upravit název Hunt Group, její zkrácené číslo a vidíte její stav.
Tady si nastavíte, jak se mají hovory na jednotlivé účastníky Hunt Group směrovat.
Tady si nastavíte název Hunt Group, co se má členům zobrazit na telefonu, když přijde hovor na číslo Hunt Group. Jestli její název, jméno člena z telefonního seznamu nebo obojí.
Odmítnutí anonymních volání – Když službu zapnete a bude vám volat někdo se skrytým číslem, hovor se zamítne a volající uslyší hlášku pro odmítnuté hovory.
Hovor se okamžitě přesměruje na zadané číslo. Když nebudete mít vyplněné žádné číslo, služba vám nepůjde zapnout.
Když bude linka obsazená, hovor se přesměruje na zadané číslo. Když nebudete mít vyplněné žádné číslo, služba vám nepůjde zapnout.
Tady můžete nastavit přesměrování volání podle až tří různých pravidel. - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Když nebudete mít vyplněný žádný cíl přesměrování, služba vám nepůjde zapnout.
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Tady si můžete definovat až 3 pravidla, podle kterých se budou odmítat nebo povolovat příchozí hovory.
Můžete taky nastavit až 3 pravidla, podle kterých se bude služba chovat - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Tady můžete nastavit, jestli se vám na e-mail má posílat upozornění na zmeškané hovory a na jakou. Šablona e-mailu se nastavuje na úrovni Virtuální ústředny.
Můžete taky nastavit až 3 pravidla, podle kterých se bude služba chovat - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Přehraje se volajícímu na začátku hovoru, než se začne uplatňovat nastavení stromu směrování nebo se hovor začne spojovat s cílem. Taky můžete povolit volajícímu přehrávání hlášky přerušit stisknutím libovolného tlačítka na telefonu. Jaká hláška se pak bude přehrávat vybíráte v Nastavení hlášek.
Můžete tu nastavit až 3 pravidla, podle kterých se bude služba chovat - využijete tu nastavení z kalendáře a můžete zapnout funkci Neuplatnit pro zadané níže, která ze zadaného pravidla vytvoří výjimku (takže postupné vyzvánění se uplatní pro všechny hovory mimo nastavená pravidla).
Pravidla se neslučují, takže když jsou splněny podmínky např. pro 1. pravidlo, další se už nekontrolují.
ABY SLUŽBA FUNGOVALA, MUSÍTE ZAPNOUT ASPOŇ 1 PRAVIDLO a zadat v něm všechna telefonní čísla nebo prefixy (= všechna telefonní čísla začínající zadaným číslem nebo čísly), pro které bude platit. Např. pokud se pravidlo týká všech českých telefonních čísel, je potřeba přidat prefix +420. Pokud se má pravidlo týkat úplně všech volajících, pak je potřeba přidat všechny možné prefixy (to znamená +1, +2… a dál až k +9).
Hláška pro odmítnuté hovory – přehrává se volajícímu, jehož hovor byl odmítnut (např. je na blacklistu)
Hláška před vyzváněním – přehraje se volajícímu, než se začne hovor spojovat
Tady vidíte, jaká omezení hovorů máte v Moje O2 aktivní.
Tady nastavujete tzv. Blacklist nebo Whitelist – směry nebo čísla, na které uživatelé nemůžou volat. Směry jsou definované O2, telefonní čísla nebo skupiny čísel (prefixy) si můžete vytvářet sami.