Volání s virtuální ústřednou – IP Centrex

Virtuální ústředna

Služba Virtuální ústředna zahrnuje všechna vaše telefonní čísla s tarify VoIP Centrex. Automaticky získáte přístup do Portálu Virtuální ústředny, kde si můžete nastavovat veškeré funkce, které ústředna nabízí.

Všechny služby Virtuální ústředny jsou otestované a garantované pouze na VoIP telefonech, dodaných od O2.

Služba VoIP Centrex vyžaduje ke svému fungování internet od O2.

Do nové Virtuální ústředny se snadno dostanete přímo z Moje O2. Stačí být zavedený v Moje O2 jako kontaktní osoba s odpovídajícím oprávněním.

Jak se do Virtuální ústředny přihlásit?

Do portálu se dostanete proklikem z Moje O2 přes tlačítko "Vstoupit do portálu":

  1. Pro administraci celé ústředny ze služby Virtuální ústředna (pokud službu nemůžete najít, zkuste do vyhledávacího řádku v Moje O2 napsat "virtuální" a potvrdit)

    přihlášení ip centrex
  2. Pro administraci konkrétního telefonního čísla přímo z telefonního čísla (tento přístup je určený pro uživatele čísla – portál vám dovolí nastavovat jen toto číslo)

    přihlášení ip centrex

Druhy oprávnění kontaktních osob

Administrátor celé Virtuální ústředny
  • Spravuje všechna telefonní čísla ve Virtuální ústředně (telefonní čísla s tarify typu VoIP Centrex)
  • Spravuje nastavení služeb na úrovni Virtuální ústředny, skupin i telefonních čísel

V Moje O2 má přidělené jedno z oprávnění:

  • Primární správce zákazníka
  • Správce zákazníka
  • Pouze náhled na zákazníka (ověřit)
  • Správce zákaznického účtu pouze s náhledem / bez náhledu na podrobný výpis, na kterém je aktivní služba Virtuální ústředna
  • Správce zákaznického účtu bez náhledu do vyúčtování a podrobných výpisů, na kterém je aktivní služba Virtuální ústředna
  • Pouze náhled na zákaznický účet
  • Víc o oprávněních
Uživatel telefonního čísla
  • Spravuje nastavení vybrané služby na úrovni přiřazeného telefonního čísla
  • Má k dispozici aplikaci Call Manager

V Moje O2 má přidělené jedno z oprávnění:

  • Správce služby
  • Uživatel služby
  • Pouze náhled na službu

Jak do Moje O2 zavést novou kontaktní osobu najdete tady.

Portál virtuální ústředny – Manuál

Zákaznický portál Virtuální ústředny slouží k nastavení funkcí služby IP Centrex. 

Konfigurační kódy (FAC)

Konfigurační kódy slouží k nastavování vybraných služeb Virtuální ústředny zavoláním. Jednoduše stačí zvednout sluchátko telefonu a vytočit požadovaný kód. Hláška vám potvrdí, jestli kód zafungoval.

U některých VoIP telefonů můžete pro potvrzení kódu místo # stisknout tlačítko sluchátka.

Přesměrování hovorů
Okamžité  (CFU) - zapnutí se zadáním nového čísla *21*telefonní číslo#
Okamžité  (CFU) - zapnutí s posledním zadaným číslem *21#
Okamžité  (CFU) - vypnutí #21#
Dotaz na stav služby *#21#
Při obsazení (CFB) - zapnutí se zadáním nového čísla *67*telefonní číslo#
Při obsazení (CFB) - zapnutí s posledním zadaným číslem *67#
Při obsazení (CFB) - vypnutí #67#
Dotaz na stav služby *#67#
Při nevyzvednutí (CFNR) - zapnutí se zadáním nového čísla *61*telefonní číslo#
Při nevyzvednutí (CFNR) - zapnutí s posledním zadaným číslem *61#
Při nevyzvednutí (CFNR) - vypnutí #61#
Při nevyzvednutí (CFNR) - doba vyzvánění do přesměrování (s) *62*čas#
Dotaz na stav služby *#61#
Při nedostupnosti (CFNRC) - zapnutí se zadáním nového čísla *63*telefonní číslo#
Při nedostupnosti (CFNRC) - zapnutí s posledním zadaným číslem 63#
Při nedostupnosti (CFNRC) - vypnutí #63#
Dotaz na stav služby *#63#
Vypnutí všech přesměrování #002##
Skrytí čísla volajícího (CLIR)
Trvalé zapnutí *31#
Vypnutí  #31#
Zapnutí pro jeden hovor *31*volané číslo#
Dotaz na stav služby *#31#
Označení hovoru
Použití pro jeden hovor (při zapnutí služby s volbou "volitelné") *15*kód*volané číslo#
Vyzvednutí hovoru ve skupině
Převzetí vyzvánějícího hovoru *80#
Vyzvednutí hovoru jiného uživatele
Převzetí vyzvánějícího hovoru *81*zkrácené nebo celé číslo#
Zamezení přesměrování hovoru volajícího účastníka 
Zapnutí pro jeden hovor *69*volané číslo#
Omezení odchozích hovorů řízených uživatelem
Zapnutí  *33*PIN*číslo omezení#
Přehled omezení: 1 - Úplné omezení odchozího volání
  2 - Částečné omezení ochozího volání
  3 - Omezení odchozích mezinárodních volání,  Datarif a Audiotex
  4 - Omezení odchozích volání na Datarif a Audiotex
  5 - Omezení odchozích volání na Erotické linky
Vypnutí #33*PIN#
Dotaz na stav služby *#33#
Změna PIN *86*starý PIN*nový PIN#
Autorizační kódy
Použití pro jeden hovor *151*autorizační kód#
Nerušit
Zapnutí *26#
Vypnutí #26#
Dotaz na stav služby *#26#
Čekající hovor
Zapnutí *43#
Vypnutí #43#
Dotaz na stav služby *#43#
Zobrazení čísla volaného (COLP)
Zapnutí *76#
Vypnutí #76#
Dotaz na stav služby *#76#
Zamezení zobrazení čísla volaného (COLR)
Zapnutí *77#
Vypnutí #77#
Dotaz na stav služby *#77#
Odmítnutí anonymních volání
Zapnutí *32#
Vypnutí #32#
Dotaz na stav služby *#32#
Odmítnutí vybraných volání (Blacklist)
Zapnutí *93#
Vypnutí #93#
Dotaz na stav služby *#93#