Portál O2 Menu jsme nahradili Virtuální ústřednou.
Do nové Virtuální ústředny se snadno dostanete přímo z Moje O2. Stačí být zavedený v Moje O2 jako kontaktní osoba s odpovídajícím oprávněním.
Do portálu se dostanete proklikem z Moje O2 přes tlačítko "Vstoupit do portálu":
V Moje O2 má přidělené jedno z oprávnění:
V Moje O2 má přidělené jedno z oprávnění:
Jak do Moje O2 zavést novou kontaktní osobu najdete tady.
Až doteď jste si mohli telefonní seznamy vytvářet na úrovni celé společnosti, skupiny a uživatelů. Nový portál skupinové seznamy nemá, a proto vaše stávající seznamy sloučíme s úrovní celé společnosti. Pokud se vám sloučení kontaktů nehodí, stačí je před migrací smazat nebo přesunout pod jednotlivé uživatele.
Pokud máte podporovaný VoIP telefon od O2 (Yealink T19P, Yealink T46G, Yealink T46S, Yealink T46U, Yealink CP920, Yealink T31, Yealink T33G, Panasonic HDV130, Panasonic TGP600), nemusíte se o nic starat, aktualizují se automaticky. Jestli budete chtít telefonní seznamy používat i na starších telefonech, které službu nepodporují, bude potřeba je vyměnit. S tím vám ochotně pomůžeme buď na lince, anebo si o výměnu řekněte obchodnímu zástupci.
Pokud nemáte telefon od O2, bude nutné zadat přihlašovací údaje a adresu serveru. S tím vám pomůže naše technická podpora. V telefonu pak ještě nastavíte, že chcete používat telefonní seznamy typu LDAP.
Telefonní čísla u kontaktů vytvořených přímo ve VoIP telefonu je nově potřeba zadávat s předvolbou (např. +420). Pokud máte telefonní čísla zadaná bez předvolby, přestanou se Vám při příchozích hovorech ukazovat uložená jména. Aby všechno fungovalo, jak má, stačí ke každému telefonnímu číslu předvolbu přidat.
Můžete si taky v Portálu virtuální ústředny vytvořit telefonní seznam a u podporovaných VoIP telefonů se kontakty samy načtou.
Nahradíme ji aplikací Call Manager, kterou má dostupné každé telefonní číslo.
Nově můžete vytvářet IVR s víc úrovněmi (větvemi) u jedné služby. Ve starém portálu měla každá úroveň své (zkrácené) telefonní číslo. Při migraci vám úrovně spojíme do jedné služby s jedním číslem.
Nově může být služba aktivní u každé skupiny jen 1×. Vkládat do skupiny pro vyzvednutí hovoru telefonní čísla z různých skupin už není možné.
Zkrácené číslo musí být nově unikátní v rámci celé Virtuální ústředny.
Ve starém portálu muselo být číslo unikátní jen v rámci skupiny, pro volání mezi skupinami se používalo tzv. přestupné číslo. Při migraci Vám ke zkráceným číslům automaticky doplníme přestupné číslo (např. ve skupině 1 mám nastavené přestupné číslo 5 a uživatele se zkráceným číslem 25 a 26. Nová podoba jejich čísel po migraci proto bude 525 a 526).
Všechno jinak zůstává stejné, zkrácenými volbami si budete dál volat tak, jak jste byli zvyklí.
Měníme konfigurační kódy pro tyto služby:
Trvalé skrytí čísla volajícího (CLIR)
Aktivace *31
Deaktivace #31
Dotaz na stav služby *#31
Zamezení přesměrování hovoru volajícího účastníka pro 1 hovor *69*volané_číslo
Změna PIN u služby Omezení odchozích hovorů řízených uživatelem
*86*staré_heslo*nové_heslo
Nově vám všechny odchozí hovory na telefonní číslo ve vaší Virtuální ústředně (i ty s 0 na začátku) budeme zobrazovat jako hovory "V rámci Virtuální ústředny".
Pokud převádíte služby na jiného zákazníka, nově budeme z bezpečnostních důvodů resetovat konfigurační údaje pro VoIP telefon (tzv. SIP údaje a přihlašovací údaje pro LDAP telefonní seznamy).
Pokud máte VoIP telefon od O2, všechno se v telefonu aktualizuje automaticky a vy se nemusíte o nic starat. Výjimečně se může stát, že se telefon sám nezprovozní. Pokud by se to stalo, stačí ho restartovat: na 30 sekund odpojíte od elektrické sítě a znova připojíte.
Pokud máte vlastní přístroj, ozvěte se prosím. Předáme vám nové údaje potřebné pro správné nastavení, abyste si je ve svých telefonech mohli aktualizovat.
Pokud jste měli vytvořených víc skupin, určili jsme, která bude hlavní (ta, která je nejstarší). Do ní vám budeme automaticky vkládat všechna nově zřízená čísla.
Pravidelně se opakující události už nebude možné vytvářet. Pokud jste takovou událost měli vytvořenou, v roce 2024 už se vám neobnoví. Aby se vám služby, u kterých máte nastavené používání podle kalendáře, chovaly správně i v budoucnu, je zapotřebí:
Když budete mít zapnutou službu Nerušit, při převodu čísla do nového portálu službu vypneme. V portále si ji pak můžete kdykoliv znovu zapnout.
Všem nastavíme výchozí šablonu textu e-mailu. Tu si v portále můžete kdykoliv upravit, jak budete potřebovat.