O2 Zálohování se softwarem, který je součástí služby, vytvoří kopii dat ve vzdálené záložní lokalitě bez výpadku v provozu. V případě ztráty dat na vašem primárním úložišti garantujeme jejich snadnou a rychlou obnovitelnost do původní lokality nebo do lokality, kterou si určíte.
Pronajměte si server nebo síťové datové úložiště (NAS) umístěné v našich vysoce zabezpečených datových centrech. Službu O2 Dedikovaný server využijete hlavně pro centrální ukládání a zálohování dat, která pak můžete jednoduše sdílet přes lokální síť (LAN) nebo přes internet.
Ztráta dat s sebou nese finanční ztráty a může ochromit chod společnosti. O2 Zálohování je způsob, jak data kvalitně zálohovat a mít záruku jejich snadné obnovy. Obnovu dat si můžete zajistit sami, nebo můžete využít podpory našich specialistů.
O2 Zálohování oproti ostatním běžným způsobům zálohování pamatuje i na snadnou a rychlou schopnost obnovy dat ze zálohy.
Nemusíte se starat o správu zálohovacího hardwaru nebo softwaru. Navíc získáte zkušené techniky, kteří vám pomohou s analýzou zálohovaných dat a můžete s nimi zkonzultovat definici plánu zálohování i obnovy. Technologické řešení je umístěné v našich vysoce zabezpečených datových centrech.
O2 Zálohování je jako jediná služba na trhu schopná při bezpečnostních auditech prokázat, jak se po celou dobu uložení záloh s daty nakládalo. K tomu nám pomáhá naše služba Security Expert Center.
Běžná záloha služby bývá 14 dní s retencí zálohy jednou denně. Službu je možné přizpůsobit konkrétní potřebě a možnostem přenosové linky. Možnosti zálohování nejsou omezeny a můžete si zvolit, zda data zálohovat jako image zálohy, přírůstkové zálohy nebo i rozdílové zálohy. Každý ze zvolených scénářů ovlivňuje velikost cílového úložiště a vytížení přenosové linky, a proto vám vždy poradíme, jaký systém je nejvhodnější nasadit.
Obnovu dat si můžete zajistit sami, nebo můžete využít podpory našich specialistů.
O2 Zálohování vám nabízí technické zázemí a zařízení umístěné v hostingovém centru s certifikací Tier III. Veškeré technologie nepřetržitě monitorujeme a provádíme jejich údržbu.
Podle zvolené úrovně podpory při obnově dat (SLA) zaručíme obnovitelnost provozu v daném čase. Všechny procesy se řídí podle standardů ITIL.
ITIL (Information Technology Infrastructure Library) je souhrn poznatků a přístupů vedoucích k zajištění dodání kvalitních služeb informačních technologií, který vychází z nejlepších praktických zkušeností ze všech odvětví IT. ITIL je v současnosti považován za mezinárodní standard pro oblast řízení IT služeb.
Služba je definována tak, aby ji bylo možné snadno a bez náročných úprav kombinovat s jinými hostingovými službami O2, včetně O2 Virtuálního datového centra, O2 Virtualizovaného řešení, O2 Virtuálního serveru, O2 Diskového pole a dalších. Kombinací a škálováním těchto služeb může zákazník budovat a upravovat ICT řešení podle svých aktuálních požadavků a potřeb. Jednou z hlavních výhod těchto služeb je jejich postavení na společné platformě, která umožňuje optimalizovat časovou náročnost a využití lidských zdrojů na podporu zákazníků a správu řešení včetně vzájemné komunikace prostřednictvím jediného kontaktního místa (single-point-of-contact).
Monitoring zařízení využívaných pro zálohu vašich dat zajišťujeme nepřetržitě po celý rok ve dne, v noci i o svátcích. Máte tak jistotu, že vaše data jsou neustále dostupná, v bezpečí a chráněná před útoky.
Naší prioritou je rychlá a bezpečná obnova dat vaší společnosti v případě jejich ztráty.
ZÁLOHOVÁNÍ SERVERŮ |
ZÁLOHOVÁNÍ O2 VDC |
VZDÁLENÉ ÚLOŽIŠTĚ PRO ZÁKAZNÍKY VEEAM* |
|||
---|---|---|---|---|---|
DEDUPLIKACE NA STRANĚ KLIENTA** |
ANO | ANO | ANO | ||
ŠIFROVÁNÍ |
ANO | ANO | ANO | ||
KOMPRESE | ANO | ANO | ANO | ||
WAN AKCELERACE |
ANO | ANO | ANO |
* Určujete si sami.
** Může ovlivnit výkon zálohovaného zařízení.
Je daná na základě toho, kolik dat potřebujete zálohovat a poskytnutou cílovou kapacitou. Ta je variabilní a závisí na zvolené retenci, použitém systému šifrování a kompresi dat. Jestli využijete také kompletní správu ze strany O2, zajistíme ideální poměr všech parametrů, aby data byla kdykoliv dostupná v požadované podobě bez nutnosti specifikovat retenci nebo kompresi.
Podle povahy zálohovaných dat (zdrojová data) si můžete určit libovolnou politiku zálohování podle frekvence zálohování (RPO) a časové náročnosti obnovy (RPO). Systém umožňuje také dlouhodobějšího uchovávání dat, rozdílových záloh i více záloh v jednom dni.
Primární, fyzickou a provozní bezpečnost technologií a dat zajišťujeme umístěním hardwaru do datových center, která splňují parametry TIER III.
Další úrovně bezpečnosti podle způsobu zálohování
Služba je dostupná i v případě, že nemáte své technologie uložené v rámci našich datových center, ale ve vlastních lokalitách. Veškerá řídící komunikace mezi zálohovacími klienty a serverem probíhá protokolem TCP/IP přes LAN síť, SAN síť nebo případně i přes internet.
V případě LAN máte k dispozici vlastní VLAN a adresní rozsah pro zálohování. Zálohovací SW server vidí do všech těchto sítí a může komunikovat se všemi zálohovanými servery, ale nepropojuje tyto sítě.
Je-li zákazník připojen do SAN infrastruktury (má vlastní fyzické servery), je možné vytvořit a připojit virtuální zálohovací knihovnu skrze SAN napřímo k jeho serverům a všechen přenos dat přesunout z „pomalejší“ LAN na „rychlejší“ SAN.
Přístup přes internet zajistíme pomocí VPN protokolů z lokality zdrojových dat přes VPN koncentrátor lokality cílové kapacity, nebo pomocí šifrovaného SSL spojení přímo na veřejnou IP adresu zálohovacího serveru.
Službu O2 Zálohování poskytujeme s garantovanou dostupností 99,9%. Když umístíte zálohovacího klienta přímo na svých strojích, můžete mít kompletní přehled o nastavených zálohách a jejich průběhu. V ostatních případech budete mít přesný přehled o používaných prostředcích díky pravidelnému reportingu. Když budete potřebovat, můžete z klienta provést obnovu dat i zcela sami. U složitějších nebo rozsáhlejších obnov je možné objednat si formou paušálu nebo jednorázového poplatku asistenci našeho specialisty.
Rozsah podpory |
Bronze |
Silver |
Gold |
Monitoring systému |
24/7 |
24/7 |
24x7 |
Časový režim podpory |
8x5 |
8x5 |
24x7 |
Denní kontroly záloh |
X |
ANO |
ANO |
Provozní troubleshoting záloh |
X |
ANO |
ANO |
Konzultace redesignu |
X |
X |
ANO |
Konzultace testů obnovy |
x |
X |
ANO |
Individuální podpora: jednorázová podpora a konzultace související např. s požadavky na nestandardní nastavení služby, optimalizaci backup plánu.
Pro přenos úvodního množství dat kdy nestačí kapacita přenosové linky od zákazníka pro úvodní přenos dat, lze využít procesu inicializační migrace dat
Parametry pro manuální inicializační backup:
Lokalita: DC-Stodůlky
Rozhraní: USB 2.0, 3.0; případně NAS (nikoliv však připojení přímo na migrační server, ale přes nakonfigurovaný port určeného switche)
Podporované formáty: virtuální stroje přes templates (OVF, OVA) nebo souborově (VMDK); ostatní data
Proces: SAM služby domlouvá předání dat mezi zákazníkem a dohledem v DC-Stodůlky a následný proces migrace
Hodiny: standardně 8-17 CORP a GOV, případně umíme i mimo tento čas
Kapacita: neomezeno
Zákazník může mít při umístění zálohovacího klienta přímo na svých strojích kompletní přehled o nastavených zálohách a jejich průběhu. V ostatních případech má přesný přehled o používaných prostředcích díky pravidelnému reportingu. V případě potřeby je schopen z klienta provést obnovu dat i zcela sám. U složitějších nebo rozsáhlejších obnov je možné objednat si formou paušálu, nebo jednorázového poplatku asistenci specialisty společnosti O2.
Rozsah podpory |
Bronze |
Silver |
Gold |
Monitoring systému |
24/7 |
24/7 |
24x7 |
Časový režim podpory |
8x5 |
8x5 |
24x7 |
Denní kontroly záloh |
X |
ANO |
ANO |
Provozní troubleshoting záloh |
X |
ANO |
ANO |
Konzultace redesignu |
X |
X |
ANO |
Konzultace testů obnovy |
x |
X |
ANO |
Individuální podpora: jednorázová podpora a konzultace související např. s požadavky na nestandardní nastavení služby, optimalizaci backup plánu, apod.
Se službou O2 Zálohování platíte pouze za množství zálohovaných dat za měsíc (per GB) a za kapacitu na záložním médiu. Cena služby zahrnuje potřebnou kapacitu, licence za off-line/on-line backup, pravidelnou údržbu serveru, administraci systémů a záruku dostupnosti služby a bezpečnosti. Veškerou administraci zařízení zajišťují oddělené přístupy pro správu technologie.