Bezpečnost
Primární, fyzickou a provozní bezpečnost technologií a dat zajišťujeme umístěním hardwaru do datových center, která splňují parametry TIER III.
Další úrovně bezpečnosti podle způsobu zálohování
- V případě varianty Zálohování serverů (Power) veškeré meta-informace jsou ukládána do rychlé relační databáze, která je součástí zálohovacího serveru na straně O2. Autorizací k této databázi je konkrétní instalace do koncového, zálohovaného serveru. Data na jednotlivých discích jsou běžně nečitelná a klíčem ke čtení dat za účelem obnovy je databáze zálohovacího serveru. Pokud by došlo např. ke zcizení médií, není možné tyto média obnovit na jiném zálohovacím serveru (čistá instalace) bez obnovení příslušné databáze zálohovacího serveru. Kromě toho je data možné dále zašifrovat (AES-256) už na vaší straně a data po LAN/SAN k zálohovacímu médiu už putují v zašifrované podobě.
- Pro zálohování pomocí Zálohování VDC bezpečnost zajišťujeme pomocí komponenty Cloud Repository, která vytváří samostatnou vrstvu oddělující jednotlivá zákaznická prostředí tak, jako by se jednalo o samostatné úložiště. V případě nástrojů zálohování virtualizovaného prostředí přes internet je kromě Cloud Repository navíc bezpečnost přenosu zajištěná šifrováním SSL.
Dostupnost
Služba je dostupná i v případě, že nemáte své technologie uložené v rámci našich datových center, ale ve vlastních lokalitách. Veškerá řídící komunikace mezi zálohovacími klienty a serverem probíhá protokolem TCP/IP přes LAN síť, SAN síť nebo případně i přes internet.
V případě LAN máte k dispozici vlastní VLAN a adresní rozsah pro zálohování. Zálohovací SW server vidí do všech těchto sítí a může komunikovat se všemi zálohovanými servery, ale nepropojuje tyto sítě.
Je-li zákazník připojen do SAN infrastruktury (má vlastní fyzické servery), je možné vytvořit a připojit virtuální zálohovací knihovnu skrze SAN napřímo k jeho serverům a všechen přenos dat přesunout z „pomalejší“ LAN na „rychlejší“ SAN.
Přístup přes internet zajistíme pomocí VPN protokolů z lokality zdrojových dat přes VPN koncentrátor lokality cílové kapacity, nebo pomocí šifrovaného SSL spojení přímo na veřejnou IP adresu zálohovacího serveru.
Garance a podpora
Službu O2 Zálohování poskytujeme s garantovanou dostupností 99,9%. Když umístíte zálohovacího klienta přímo na svých strojích, můžete mít kompletní přehled o nastavených zálohách a jejich průběhu. V ostatních případech budete mít přesný přehled o používaných prostředcích díky pravidelnému reportingu. Když budete potřebovat, můžete z klienta provést obnovu dat i zcela sami. U složitějších nebo rozsáhlejších obnov je možné objednat si formou paušálu nebo jednorázového poplatku asistenci našeho specialisty.
Rozsah podpory
|
Bronze
|
Silver
|
Gold
|
Monitoring systému
|
24/7
|
24/7
|
24x7
|
Časový režim podpory
|
8x5
|
8x5
|
24x7
|
Denní kontroly záloh
|
X
|
ANO
|
ANO
|
Provozní troubleshoting záloh
|
X
|
ANO
|
ANO
|
Konzultace redesignu
|
X
|
X
|
ANO
|
Konzultace testů obnovy
|
x
|
X
|
ANO
|
Individuální podpora: jednorázová podpora a konzultace související např. s požadavky na nestandardní nastavení služby, optimalizaci backup plánu.