Díky přechodu na datové řešení od O2 klesly Seznamu náklady na provoz. Migrace do moderního datového centra umožnila firmě další expanzi za nepřerušeného provozu.
Obrovské množství dat, široká škála aplikací a miliony přístupů denně vyžadují rozsáhlé, výkonné, dostupné a spolehlivé datové a aplikační zázemí. Seznam.cz je provozoval formou housingu v datových centrech dvou nezávislých poskytovatelů.
S dalším růstem společnosti se vedení rozhodlo vybudovat své vlastní primární datové centrum. Vznikla otázka, které ze stávajících datových center zůstane zachováno jako sekundární.
„Důležitý byl i přístup k projektu. Při jednání bylo zřejmé, že O2 bylo připravené, dobře reflektovalo požadavky a dokázalo pochopit, co je smyslem naší akce. S každým jednáním jsme se posouvali dál ve směřování ke shodě.“
Vlastimil Pečínka, technický ředitel, Seznam.cz
O2 nabídlo pro přestěhování zařízení doposud roztroušených v různých místech sálu kompletně nové prostředí v datovém centru Nagano vytvořené přesně podle požadavků Seznam.cz.
Speciální návrh prostor se zastřešenými teplými a studenými uličkami a s konstrukčními prvky skříní optimalizuje jejich chlazení a minimalizuje ztráty.
Podle požadavků projektu byly navrženy i nové specifické konstrukční prvky datových a elektrických rozvodů, které jejich dodavatel posléze zařadil i do svého standardního katalogu produktů.
Spotřeba elektrické energie se pro celý prostor měří a fakturuje zcela odděleně. O2 rovněž zajišťuje optické propojení s novým datovým centrem Seznam.cz i do internetu.
„Ze strany O2 bylo vše připraveno dobře. V okamžiku migrace, která opravdu nebyla jednoduchá co do počtu zařízení i zajištění provozu, jsme nenarazili na nějaké nečekané překvapení, které by nám bránilo v postupu, nebo že by nebylo připravené něco, co připravené být mělo.“
Vlastimil Pečínka, technický ředitel, Seznam.cz
Nejznámější a nejpoužívanější český internetový portál Seznam.cz je ryze česká společnost. Návštěvníkům nabízí informace, zábavu i komunikační možnosti, poskytuje klientům efektivní reklamu a podporuje jejich podnikání. V současné době je jedním z nejsilnějších internetových médií v České republice, které denně navštíví bezmála tři miliony lidí.