Služba O2 IP Connect zahrnuje konfiguraci potřebných okruhů, dodávku, instalaci, konfiguraci a vzdálenou správu zákaznického koncového zařízení ve vašich lokalitách. Router je v ceně služby.
Mějte neustálý přehled o stavu a provozu svých datových služeb díky webovému portálu eWatch. Jednoduše se dostanete k on-line konzultaci nebo zadání požadavku na vyřešení poruchy.
Navíc budete mít vždy po ruce pravidelný report plnění SLA. Zároveň si můžete nastavit proaktivní upozornění na výpadek.
Službu předáváme na rozhraní LAN (Ethernet) a na telefonním rozhraní (FXS/FXO, ISDN BRI, ISDN PRI/E1), pokud je hlasová komunikace součástí dodávky. O2 jako poskytovatel odpovídá za provozování VPN až po uvedená datová rozhraní.
Výkonná datová služba navržená pro připojení centrál, velkých poboček nebo speciálních zařízení s vysokými požadavky na dostupnost a rychlost. Používá DWDM a SDH na optických vláknech. Dosahuje rychlostí až 10 Gbit/s a umožňuje všechny podpůrné služby.
Základní varianta, která umožňuje připojení středně velké LAN (pobočka nebo centrála firmy) do VPN. Umožňuje základní podpůrné služby. Využívá technologii SHDSL a nabízí rychlosti až 20 Mbit/s.
Asymetrická varianta založená na technologiích VDSL. Je vhodná pro menší pobočky s nízkými nároky na upload dat. Podpůrné služby jsou omezené.
Připojení místní LAN do podnikové VPN pomocí mobilních datových sítí nejnovější generace (LTE nebo 5G). Je vhodná pro lokality, které nejsou v dosahu metalických a optických sítí.
IP Connect SLA garantuje uživateli vysokou dostupnost, zkrácenou dobu oprav závady a definovanou komunikaci při provozních problémech u přípojek.
Abychom dosáhli vysoké dostupnosti a spolehlivosti, používáme záložní spojení, jak ukazuje následující obrázek.
Úroveň SLA |
|
SLA0 |
SLA1 |
SLA2 |
SLA3 |
SLA4 |
Měsíční dostupnost |
% |
99,0 |
99,0 |
99,5 |
99,9 |
99,95 |
Max. délka poruchy celé služby |
Hodin |
12 |
12 |
6 |
4 |
4 |
Max. délka poruchy primární/záložní přípojky |
Hodin |
- |
- |
- |
12 |
8 |
Odezva |
Minuty |
120 |
120 |
60 |
60 |
20 |
Průběžné informace o poruše |
Hodin |
12 |
12 |
6 |
4 |
1 |
Záložní vedení |
|
- |
- |
závislé * |
nezávislé |
Nezávislé** |
Sleva za nedodržení parametrů |
|
Ne |
Ano |
Ano |
Ano |
Ano |
* použito v případě potřeby
** v případě SLA4 je navíc ještě použito druhé CPE, což činí službu odolnou i vůči závadám koncového zařízení
Varianta služby |
Úroveň SLA |
||||
SLA 0 |
SLA 1 |
SLA 2 |
SLA 3 |
SLA 4 |
|
GigaOptics |
Ano |
Ano |
Ano |
Ano |
Ano |
SDSL Classic |
Ano |
Ano |
Ano |
Ne |
Ne |
M2M |
Ano |
Ano |
Ne |
Ne |
Ne |
Express |
Ano |
Ano |
Ano |
Ne |
Ne |
Dostupnost služby je poměr doby, kdy byla služba dostupná bez funkčních závad z důvodů na straně poskytovatele, k délce celého sledovaného období. Vyjadřuje se v procentech. Nezahrnuje plánované a nahlášené výluky provozu.
Doba mezi začátkem závady a informováním uživatele o krocích vedoucích k jejímu odstranění a o předpokládané době jejího ukončení. Její délka je garantována úrovní služby IP Connect SLA.
Doba potřebná na provedení servisního zásahu zaměřeného na odstranění příčiny závady. Do této doby se nezapočítávají prostoje způsobené nepřístupností zařízení zaviněná uživatelem.
Za začátek závady se pro určení doby trvání závady přípojky IP Connect považuje čas jejího ohlášení, na kterém se operátor Provozovatele a kontaktní osoba Uživatele dohodnou při nahlašování závady.
Závada je vždy ukončena tehdy, když všechny parametry dané přípojky IP Connect, na které byla identifikována závada, jsou lepší nebo shodné s technickými parametry, uvedenými v technické specifikaci této dané přípojky IP Connect.
Doplňkové služby rozšiřují přístup do zákazníkovy WAN a umožňují její propojení s jinými sítěmi a aplikacemi.
IP Connect QoS je doplňková služba sloužící k rozdělení celkové šířky pásma přípojky do tříd (Real Time, Data3, Data2, Data1, Best Effort), což umožňuje rozlišit provoz v těchto třídách, nastavit různé QoS parametry (prioritizace, délka fronty, WRED apod.) pro jednotlivé třídy provozu a také sledovat takto rozdělený provoz a jeho dosahované parametry.
Pomocí nastavení QoS lze ovlivňovat některé parametry kvality přenosu dat – zpoždění, rozptyl zpoždění a ztrátu paketů (latency, jitter, packet loss). Řízení těchto parametrů je nezbytné pro přenosy dat typu audio, video, VoIP a dat v některých aplikacích klient - server v IP sítích. Obecně je IP QoS nutný vždy, pokud má být zaručeno, že náhodný provoz (internet, facebook, twitter) nezablokuje důležité business aplikace.
Pro každou třídu je nutné pomocí IP adres, portů, klasifikace NBAR, IP precedence, DSCP apod. určit, které datové pakety do ní patří. Provoz nezařazený do žádné třídy spadá do třídy Best Effort.
Doplňková služba “IP QoS” je nabízena k základní službě IP Connect ve variantách (typech) kvality provozu:
a to jen pro verze IP Connect GigaOptics, Classic a Express.
Navazující službou je VoIP (Centrex), která vyžaduje nastavení IP Connect QoS obsahující třídu Hlas. Nastavení QoS je nezbytné pro zabezpečení všech forem VoIP (Voice over IP) komunikace na datových sítích.
Měsíční cena za standardní doplňkovou službu „IP QoS“ pro všechny typy přípojek je uvedena v ceníku. Instalace (jednorázová cena) doplňkové služby „IP QoS“ je vždy zpoplatněna. Za realizaci každého nestandardního zákaznického profilu doplňkové služby „IP QoS“ (se zvláštním členěním tříd provozu) je stanovena individuální cena, která je určena počtem hodin odpracovaných Poskytovatelem.