Vidíte obrazovku s některým z textů: „není signál“, „není naprogramováno“, „no input“, „no signal“ nebo označení zvoleného vstupu signálu (například nápis „HDMI“), případně je obrazovka celá černá?

Jestliže vám nepomohlo restartování set-top boxu, postupujte následovně.

Co vidíte na obrazovce?

Některý z nápisů jako například: „není signál“, „není naprogramováno“, „no input“, „no signal“, „HDMI1“

Jestliže vidíte obdobný nápis, znamená to, že vaše televize nepřijímá na zvoleném vstupu signál ze set-top boxu. Postupujte následovně:

  1. Zkontrolujte, že je set-top box napájený
    Pokud kontrolka na přední straně vašeho set-top boxu vůbec nesvítí, ověřte, že je napájecí kabel zapojený do funkční elektrické zásuvky. Můžete do ní třeba zapojit lampičku a zkusit ji rozsvítit.

    V případě O2 set-top boxu NG „model 2022“ navíc ověřte, zda set-top box není zcela vypnutý zadním tlačítkem u vstupu napájecího kabelu. Aby byl set-top box zapnutý, toto tlačítko musí být ve stlačené poloze „ON“.

    Zadní vypínací tlačítko na O2 set-top boxu

    Kontrolku set-top boxu se nedaří rozsvítit? V takovém případě může být set-top box nebo jeho napájecí adaptér. Ověřte, že je v set-top boxu zapojený napájecí adaptér, který jsme vám k němu dodali v balení, případně využijte stránku podpory pro řešení vadného O2 set-top boxu.
     
  2. Zkontrolujte, zda set-top box není v úsporném režimu, případně jej zapněte
    Zapnutý set-top box poznáte podle zeleně svítící kontrolky na přední straně (pokud jste si ji nevypli v nastavení set-top boxu). Pokud set-top box svítí červeně, zapněte jej jeho dálkovým ovladačem, případně tlačítkem na jeho přední, nebo vrchní straně.


    Zapínací tlačítka na O2 set-top boxech
     

    Kontrolku set-top boxu se nedaří rozsvítit zeleně? V takovém případě může být vadný. Problém by mohlo vyřešit jeho obnovení do továrního nastavení, případně využijte stránku podpory pro řešení vadného O2 set-top boxu.
     

  3. Ověřte, že je televize přepnutá na správný zdroj obrazu (vstup)

    Někdy se může stát, že se přepne zdroj signálu televize, a to samovolně, nebo následkem výpadku proudu, nebo mohl někdo ve vaší domácnosti omylem stisknout tlačítko pro přepnutí zdroje obrazu na ovladači.

    Když set-top box svítí zeleně, tlačítkem na ovladači televize INPUT / SOURCE / AV / tlačítkem s piktogramem obrazovky se šipkou (tedy ne ovladačem od set-top boxu) opakovaně mačkejte (případně použije kurzorové šipky či potvrzovací tlačítko ovladače televize), a tím postupně prohlédněte jednotlivé vstupy obrazu. Po každém přepnutí vstupu vždy několik sekund vyčkejte, zda se nezobrazí obraz ze set-top boxu.


    Výběr zdroje na televizi
     

  4. Zkontrolujte zapojení HDMI kabelu, který propojuje set-top box s televizí
    Jestliže se stále nepodařilo zobrazit obraz ze set-top boxu, zkuste HDMI kabel, kterým je set-top box propojen s televizí, na obou stranách dotlačit, případně ho zkuste vypojit a znovu zapojit. Mohl by jen mít v jednom z konektorů špatný kontakt.

    Připojení set-top boxu k televizi
     

    Jestliže dotlačení kabelu nepomůže, mohla by být vadná HDMI zdířka v televizi. V takovém případě by pomohlo přepojení HDMI kabelu set-top boxu ze současné HDMI zdířky v televizi do jiné HDMI zdířky, má-li jich vaše televize více. Zdířky bývají označené nápisy odpovídajícími nápisům na obrazovce při výběru zdroje obrazu (vstupu), např. HDMI1.

    Za určitých okolností se mohla objevit i vada HDMI kabelu. Máte-li jiný HDMI kabel, můžete jej zkusit zapojit namísto toho současného.

    Po jakékoliv manipulaci s propojovacím kabelem mezi set-top boxem a televizí znovu projděte jednotlivé vstupy (zdroje) obrazu, viz předchozí krok 3).

     

  5. Pravděpodobná závada televize nebo set-top boxu

    Jestliže se ani po předchozích krocích nepovedlo problém vyřešit, set-top box, televizor nebo HDMI kabel mohou být vadné.

    Závadu lze jednoznačně určit pouze přezkoušením s jinými zařízeními, např. na tento HDMI kabel připojit k televizi nějaké jiné zařízení, o kterém víte, že funguje, případně set-top box připojit HDMI kabelem k jiné televizi či počítačovému monitoru.

    Máte podezření na vadný set-top box O2 nebo jste jeho vadu ověřili vyzkoušením s jinou televizí nebo monitorem? Využijte stránku podpory pro řešení vadného O2 set-top boxu.

Pouze černou obrazovku, nic jiného

Jestliže jste ani během toho, co jste restartovali set-top box, neviděli žádný obraz, postupujte následovně:

  1. Zkontrolujte, zda je vaše televize zapnutá
    Na vaší televizi se musí zobrazovat libovolný obraz. Je-li obrazovka pouze trvale černá, televize pravděpodobně není zapnutá. Zapněte ji jejím dálkovým ovladačem, nebo tlačítkem na těle televize (bývá na spodní či boční hraně).
     
  2. Zkontrolujte, zda je vaše televize napájená
    Ověřte, že je napájecí kabel zapojený do funkční elektrické zásuvky. Můžete do ní třeba zapojit lampičku a zkusit ji rozsvítit.
     
  3. Pravděpodobná závada televize
    Jestliže jste ověřili, televize je zapojena ve funkční elektrické zásuvce, přesto však na její obrazovce po celou dobu stále nic nevidíte (vidíte pouze černou obrazovku), je vaše televize zřejmě vadná, a bude nutné řešit její servis, nebo výměnu. Kontaktuje prodejce nebo výrobce televize.

Potřebujete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás online každý den od 8:00 do 19:00.

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek