Síť drogerií ROSSMANN jsme vybavili zákaznickou Wi‑Fi. Díky cloudovému řešení od O2 vznikl virtuální věrnostní program, jehož spolehlivost zajišťují naše servery.
Způsob nakupování se mění. Podle jedné ze studií využívá 73 % zákazníků hned několik prodejních kanálů. A zhruba třetina zákazníků sahá v obchodě po mobilu a připojuje se k internetu. Na tento trend zareagovala i síť drogerií ROSSMANN. Od dubna 2019 je na všech jejích prodejnách k dispozici bezplatná Wi-Fi pro zákazníky. Ta navíc společnosti slouží i k informování o aktuálních nabídkách a podpoře nového věrnostního programu pro zákazníky.
„Společnost O2 pro společnost ROSSMANN zajišťuje široké spektrum služeb, od klasických telefonních a datových služeb včetně MPLS sítě až přes ICT služby, kde využíváme například O2 Cloud, O2 Zálohování, managed služby, firewall jako službu a další. Troufáme si říci, že využíváme významnou část portfolia služeb, které O2 nabízí jak v klasické telefonii, tak ICT službách. Se společností O2 spolupracujeme i na projektové bázi, naposledy při obměně LAN infrastruktury na administrativní centrále společnosti a také na centrálním skladě.“
Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN
Se společností ROSSMANN spolupracujeme už mnoho let. Dlouhou dobu využívají naše mobilní a datové služby a pomohli jsme jim také s rozjezdem jejich bezplatné Wi-Fi pro zákazníky. Tu si navíc díky captive portálu mohou velmi snadno sami spravovat. A když společnost ROSSMANN ustoupila od plastových zákaznických kartiček a vsadila na virtuální věrnostní program, veškerou s tím spojenou infrastrukturu jsme postavili na našich cloudových řešeních.
Změny podle požadavků klienta zpravidla realizujeme v řádu 1 až 2 dnů. V prioritních případech však dokážeme kapacitu navýšit expresně. Přidělený servisní manažer nejen proaktivně dohlíží na běh celého řešení, ale postará se rovněž o vyřízení prioritních změnových požadavků prakticky obratem.
Kvalitní IT technologie jsou základem pro bezproblémové fungování každé větší sítě prodejen. Nejinak je to v případě sítě drogerií ROSSMANN. „Wi-Fi na našich prodejnách fungovala ještě do minulého roku pouze pro interní účely. Pro zákazníky jsme nenabízeli možnost bezplatného Wi-Fi připojení,“ popisuje Olga Stanley, manažerka komunikace ROSSMANN. „Potom jsme ale spojili síly se společností O2 a rozhodli se pro moderní, a hlavně bezpečné řešení v podobě centrálně řízeného captive portálu pro přístup zákazníků k bezplatné ROSSMANN Wi-Fi síti.“
Zásadní je pro společnost ROSSMANN také věrnostní program, který spustila souběžně se zákaznickou Wi-Fi. „Nový věrnostní program ROSSMANN CLUB přes mobilní aplikaci zákazníkům přináší veškeré slevy a výhody přehledně na jednom místě. Zároveň v ní zákazníci najdou i různé inspirativní články či přehlednou mapu všech prodejen,“ vysvětluje Marcela Syrovátková, vedoucí oddělení marketingu společnosti ROSSMANN. „Díky moderní a jednoduché aplikaci do chytrých telefonů budou mít zákazníci výhody vždy po ruce a veškeré novinky se ke členům klubu dostanou během chvilky.“
Pro provoz zákaznického portálu klient nakonec zvolil cloudové řešení od O2. Aplikace tak běží na našich serverech. „Klientovi jsme od začátku doporučovali cloudové řešení. Investice do vlastního hardwaru by byla velmi vysoká,“ říká Pavel Hrbek, sales manager O2. To, že aplikace běží na cloudu, zajišťuje její vysokou dostupnost. Data zákazníků jsou navíc nadstandardně chráněná.
Společnost ROSSMANN má nyní přes 4 000 prodejen v 7 evropských zemích. A jen v České republice se nachází více než 140 z nich. ROSSMANN sází na moderní prodejny, široký a kvalitní sortiment nejen drogistického zboží a také na výrobky vlastních značek. Velmi vítanou novinkou z poslední doby je například bezobalový nákup drogerie do domácnosti, který šetří přírodu. A udržitelným řešením je i přechod od plastových zákaznických kartiček k virtuálnímu věrnostnímu programu.