Pokud s internetem přecházíte jinam, můžete nového poskytovatele požádat i o obstarání převodu služby. (V případě, že se připojujete přes mobilní číslo od O2, poskytovatele internetu na čísle změníte přenesením čísla k danému poskytovateli.)
Jak na žádost o změnu. Co je to OKU, a na co ho potřebujete
Pokud chcete, aby za vás změnu zařídil nový poskytovatel, předejte mu primárně ověřovací kód účastníka (OKU) pro změnu poskytovatele služby přístupu k internetu, který jste dostali od O2. Když máte ve smlouvě ke službě přidělený OKU, slouží i jako OKU pro změnu poskytovatele služby přístupu k internetu. U ostatních služeb OKU najdete ve smlouvě o jejich zřízení. U těch, kde není OKU výslovně uvedené ve smlouvě (ani v posledním oznámení o změně smluvních podmínek), plní jeho funkci číslo služby. Nový poskytovatel od vás může chtít i ostatní zákonem požadované údaje (hlavně identifikační údaje O2), navržený termín změny a ověření vaší totožnosti.
Odpověď O2 na žádost o změnu
Pokud nepůjde určit, že tazatel je poskytovatelem veřejně dostupného internetu pro účastníky nebo identifikovat rušenou službu, do jednoho pracovního dne od chvíle, kdy jsme dostali dotaz nového poskytovatele, vaši žádost odmítneme. Může se to stát i tehdy, pokud bude v žádosti chybět správný OKU, nebo budeme ke stejnému OKU evidovat jinou nevyřízenou žádost. Případně, pokud tazatel nedodrží zákonem stanovený způsob komunikace. Pokud nic z toho nenastane, v téže lhůtě žádost potvrdíme.
Potvrzení žádosti v případě balíčku
V případě, že služba, kterou chcete zrušit, patří do balíčku služeb (takže její zrušení má dopady na cenu jiných služeb od O2, jejich trvání nebo zakládá povinnost doplatit cenu používaného zařízení), připojíme k potvrzení taky informaci o jeho existenci. Nový poskytovatel vám informace předá a v případě balíčku nám (podle toho, jak se rozhodnete) žádost potvrdí, anebo ji zruší. Pokud k tomu nedojde do 3 pracovních dnů ode dne, kdy jsme poskytli informaci o existenci balíčku, žádost se zruší.
Zrušení služby O2
Připojení k internetu zruší O2 v termínu, který jste si dohodli s novým poskytovatelem. Úplně nejdřív to může proběhnout čtvrtý pracovní den ode dne, kdy jsme dostali žádost od vašeho nového poskytovatele. Nebo, pokud došlo k její úpravě, první pracovní den po tom, co jsme o úpravě dostali oznámení.
Pokud O2 potvrdila žádost o změnu poskytovatele, může její úpravu (např. aktualizaci termínu změny) zohlednit, jen když ji nový poskytovatel do O2 doručí nejpozději jeden pracovní den před požadovaným termínem změny. Pokud se nedohodneme jinak, dojde i k ukončení těch produktů, které dle smluvních podmínek O2 zanikají současně se zrušením internetu, dotčené změnou poskytovatele, nebo jsou na něj pevně navázané. Přerušení služby z důvodu změny poskytovatele by nemělo být delší než jeden pracovní den.
Pokud by v téhle souvislosti došlo ke zpoždění, má účastník právo na paušální náhradu od O2. Její výši a způsob uplatnění najdete TADY.