IP Connect QoS je doplňková služba sloužící k rozdělení celkové šířky pásma přípojky do tříd (Real Time, Data3, Data2, Data1, Best Effort), což umožňuje rozlišit provoz v těchto třídách, nastavit různé QoS parametry (prioritizace, délka fronty, WRED apod.) pro jednotlivé třídy provozu a také sledovat takto rozdělený provoz a jeho dosahované parametry.
Pomocí nastavení QoS lze ovlivňovat některé parametry kvality přenosu dat – zpoždění, rozptyl zpoždění a ztrátu paketů (latency, jitter, packet loss). Řízení těchto parametrů je nezbytné pro přenosy dat typu audio, video, VoIP a dat v některých aplikacích klient - server v IP sítích. Obecně je IP QoS nutný vždy, pokud má být zaručeno, že náhodný provoz (internet, facebook, twitter) nezablokuje důležité business aplikace.
Pro každou třídu je nutné pomocí IP adres, portů, klasifikace NBAR, IP precedence, DSCP apod. určit, které datové pakety do ní patří. Provoz nezařazený do žádné třídy spadá do třídy Best Effort.
Doplňková služba “IP QoS” je nabízena k základní službě IP Connect ve variantách (typech) kvality provozu:
- Data a Internet (DI)
- Hlas a Internet (HI)
- Data, Hlas a Internet (DHI)
- Data, Hlas, Video a Internet (DHVI)
a to jen pro verze IP Connect GigaOptics, Classic a Express.
Navazující službou je VoIP (Centrex), která vyžaduje nastavení IP Connect QoS obsahující třídu Hlas. Nastavení QoS je nezbytné pro zabezpečení všech forem VoIP (Voice over IP) komunikace na datových sítích.
Měsíční cena za standardní doplňkovou službu „IP QoS“ pro všechny typy přípojek je uvedena v ceníku. Instalace (jednorázová cena) doplňkové služby „IP QoS“ je vždy zpoplatněna. Za realizaci každého nestandardního zákaznického profilu doplňkové služby „IP QoS“ (se zvláštním členěním tříd provozu) je stanovena individuální cena, která je určena počtem hodin odpracovaných Poskytovatelem.