Níže jsou v souladu s nařízením EU 2018/1807 uvedeny postupy, technické požadavky, časové rámce a poplatky týkající se přenesení jiných než osobních údajů ve vlastnictví zákazníka („Data“), které jsou zpracovávané při poskytování služeb O2 Cloud a které zákazník dodal nebo vznikly činností aplikací v rámci služeb O2 Cloud. Shrnují možnosti, jak při ukončení služeb O2 Cloud může zákazník přenést Data, ať už k jinému poskytovateli cloudových služeb, nebo do vlastních systémů. Službami O2 Cloud se rozumí produkty O2 Virtuální datové centrum, O2 Virtualizované řešení, O2 Virtuální server, O2 Diskové pole, O2 Zálohování a O2 Zálohování VDC.
Varianta přenesení Dat
|
Je vhodná, pokud
|
A. Přenesení Dat zákazníkem
|
- zákazník má potřebné kapacity a znalosti
- zákazník přenáší Data na aplikační úrovni dle svého výběru (nepřenáší se celý virtuální stroj, VM, ani vazby mezi VM)
- zákazníkovi nevadí přenesení s výpadkem služby uživatelům (řídí si časový rámec sám)
|
B. Asynchronní replikace Dat ze strany O2
|
- zákazník vyžaduje asistenci v rozsahu dohodnutém s O2
- O2 přenáší Data na úrovni celých VM včetně jejich vazeb
- zákazníkovi nevadí přenesení s výpadkem služby uživatelům
|
C. Synchronní replikace Dat ze strany O2
|
- zákazník vyžaduje asistenci v rozsahu dohodnutém s O2
- O2 přenáší Data na úrovni celých VM včetně jejich vazeb
- zákazník potřebuje plynulé přenesení bez výpadku služby uživatelům
|
A. Přenesení Dat zákazníkem
Postup
|
Zákazník používá pro tento účel webový portál pro management služeb O2 Cloud. Po přihlášení provede přesun (stažení) Dat. Návod pro práci s portálem zákazník obdržel při zřízení služby a je dostupný v konzoli https://itsm.o2its.cz/ nebo na vyžádání na adrese sd_ict@o2.cz.
Přenášena jsou Data na aplikační úrovni dle výběru zákazníka, a to v jejich původním formátu (jak jsou uložena v příslušném VM) a offline (tj. s výpadkem služby koncovým uživatelům).
|
Technické požadavky
|
Žádné.
|
Časový rámec
|
Data je třeba přenést během trvání smlouvy (po jejím ukončení jsou Data znepřístupněna), konkrétně od podání výpovědi do uplynutí kalendářního měsíce následujícího po jejím doručení O2.
Čas potřebný pro přenesení Dat je dán sjednanou rychlostí připojení služeb O2 Cloud do internetu a rychlostí připojení uživatele, a to nižší z nich.
|
Poplatky
|
Zdarma.
|
B. Asynchronní replikace Dat ze strany O2
Postup
|
- Zákazník požádá o spolupráci s asynchronní replikací Dat obchodního zástupce O2, který o něj pečuje, nebo na adrese sd_ict@o2.cz, kde uvede i příp. specifické požadavky.
- O2 do 7 dnů od obdržení žádosti nabídne na jejím základě zákazníkovi asistenci formou jednorázové služby (projektu).
- V případě přijetí nabídky zákazníkem následuje přenesení Dat:
- Zákazník na adrese Datové centrum Chodov, V lomech 2339/1, Praha4 doručí cílové médium – tedy dodá datové úložiště NAS nebo přenosný disk. Další možností je zpřístupnění FTP serveru od O2, zde však platí omezení rychlostí síťového připojení do internetu.
- Data na úrovni celých VM (včetně vzájemných vazeb více VM téhož zákazníka) jsou přenášena na cílové médium ve formátech VMDK, OVA nebo OVF, a to offline (tj. s výpadkem služby koncovým uživatelům).
- Zákazník ověří korektní přenesení Dat a běh VM.
- Po přenesení všech VM přenese zákazník či nový poskytovatel cloudového řešení rozdílová data a zkontroluje konzistenci všech dat po přenesení.
|
Technické požadavky
|
Cílové médium musí být prázdné a bude podrobeno bezpečnostní analýze před připojením do migračního serveru. Cílové médium musí disponovat připojením minimálně USB 3.0 nebo 1 Gbps Ethernet.
|
Časový rámec
|
O spolupráci je třeba O2 požádat a data přenést během trvání smlouvy (po jejím ukončení jsou Data znepřístupněna), konkrétně od podání výpovědi do uplynutí kalendářního měsíce následujícího po jejím doručení O2.
Čas potřebný pro přenesení Dat je dán objemem přenášených Dat (VM): na každý započatý 1 TB Dat připadá jeden den práce specialisty dle dohodnutého harmonogramu.
|
Poplatky
|
11.000 Kč bez DPH na každý započatý 1 TB přenesených Dat (VM).
|
C. Synchronní replikace Dat ze strany O2
Postup
|
- Zákazník požádá o spolupráci se synchronní replikací Dat obchodního zástupce O2, který o něj pečuje, nebo na adrese sd_ict@o2.cz, kde uvede i příp. specifické požadavky.
- O2 do 14 dnů od obdržení žádosti nabídne na jejím základě zákazníkovi asistenci formou jednorázové služby (projektu). Podmínkou je úzká spolupráce při přípravě nabídky se zákazníkem, případně s jiným poskytovatelem.
- V případě přijetí nabídky zákazníkem následuje přenesení Dat:
- O2 nastaví dohodnutý nástroj pro on-line migraci Dat.
- Data na úrovni celých VM (včetně vzájemných vazeb více VM téhož zákazníka) jsou přenášena k novému poskytovateli cloudového řešení nebo do vlastních systémů zákazníka ve formátech VMDK, OVA nebo OVF, a to online (tj. bez výpadku služby koncovým uživatelům).
- Zákazník ověří korektní přenesení Dat a běh VM.
- Opakování ad 5 a 6 do přenesení všech VM včetně rozdílových dat.
|
Technické požadavky
|
- Nástroj pro on-line migraci Dat musí být kompatibilní s prostředím O2 Cloud (VMware) v aktuální provozované verzi.
|
Časový rámec
|
O spolupráci je třeba O2 požádat a data přenést během trvání smlouvy (po jejím ukončení jsou Data znepřístupněna), konkrétně od podání výpovědi do uplynutí kalendářního měsíce následujícího po jejím doručení O2.
Čas potřebný pro přenesení Dat je dán objemem přenášených Dat (VM): na každý započatý 1 TB Dat připadá jeden den práce specialisty dle dohodnutého harmonogramu.
|
Poplatky
|
- Paušální cena 90.000 Kč bez DPH za 5 dnů nutné projektové práce (architektura, řízení projektu a kapacity specialistů).
- 8.000 Kč bez DPH na každý započatý 1 TB přenesených Dat (VM).
- Náhrada nákladů na pořízení licencí k dohodnutému nástroji pro on-line migraci.
|