Úspora času a peněz
Příklad č. 1
Firma má několik poboček v ČR, zastoupení v Polsku a na Slovensku. Díky konferenčnímu hovoru mohla prodloužit časový interval mezi společnými poradami s osobní účastí na jeden měsíc a aktuální problémy řešit jednou týdně pomocí telekonference.
Příklad č. 2
Pro řešení důležité zakázky je potřeba dohodnout společný postup mezi techniky, logistikou a obchodníkem, který má zakázku na starosti. Specialista z logistiky je bohužel na dovolené a po jeho návratu odjíždí technik na zahraniční školení - společná osobní schůzka je tedy možná až za dva týdny. Po předchozí SMS domluvě se v dohodnutém čase uskuteční konferenční hovor mezi všemi zúčastněnými stranami. V jeho průběhu jsou všechny záležitosti vyřešeny.
Příklad č. 3
Parta známých se domlouvá společně na hory. Řeší, kdo může vzít auto, kdo stan a kdo vařič. Pomocí konferenčního hovoru se vše dohodne rychle, není třeba obvolávat každého ze skupiny zvlášť.
Konzultace okamžitého řešení problémů
Obchodník řeší telefonicky se zákazníkem objednávku a potřebuje technickou konzultaci. Pomocí konference přizve do hovoru technického projektanta a společně vyřeší podrobnosti objednávky.
Náhrada krátkých schůzek
Je třeba vyřešit jednoduchou záležitost, rozhodnutí však musí být schváleno více stranami. Z časových důvodů je tedy nejefektivnější uspořádat konferenční hovor.
Náhrada dlouhých e-mailových diskusí
Objeví se problém, do kterého je zapojeno více stran. Jedna strana v e-mailu navrhne řešení, potom k němu své komentáře uvede další strana, obešle všechny zúčastněné a čeká na reakci, atd. Proběhne několik kol návrhů a připomínek, diskuse však nebere konce, nedochází ke společné dohodě. Situaci může vyřešit pouze společná schůzka nebo konferenční hovor.