Problém s kvalitou obrazu nebo zvuku

Problémy s kvalitou zvuku či obrazu mohou být způsobeny vaším počítačem či jeho pomalým nebo aktuálně nestabilním internetovým připojením. Pro využívání Oneplay je vyžadováno stabilní internetové připojení s dostatečnou rychlostí. Více informací o kvalitě obrazu Oneplay na počítači

Problémy může také způsobovat hardware či software vašeho počítače.

Pro vyřešení postupujte následovně:

  1. Funguje vám správně internet?

    Pokud máte potíže s internetem, ozvěte se prosím svému poskytovateli. Internet od O2 zkontrolujte diagnostikou v Moje O2.

  2. Ověřte na vašem počítači rychlost a kvalitu internetového připojení

    Rychlost a aktuální stabilitu připojení si ověřte jednoduše přímo ve Oneplay: přepněte na kanál 777 Afrika, čímž si zobrazíte technické detaily testovacího videa. Na spodním řádku byste měli za chvilku po přepnutí vidět údaj „1080p25 5500 kbps“.

    Kanál pro testování kvality připojení

    Pokud uvidíte delší dobu nižší hodnotu, nebo se bude tato hodnota často měnit, příčinou potíží s kvalitou obrazu a zvuku je internetové připojení vašeho počítače.

  3. Nezjistili jste na kanále 777 Afrika žádný problém s internetovým připojením zařízení?

    Byly na kanále 777 Afrika obraz i zvuk v pořádku?

    • Ne, nebyly
      Příčinou problému je nejspíš nesprávné fungování nebo nedostatečný výkon vašeho počítače. Na vině mohou být například jeho stáří, špatné ovladače, nebo škodlivý software (malware). Doporučujeme vám kontaktovat odborný servis.

      Ověřit si to můžete takto: 
      • Ponechejte spuštěné přehrávání obsahu na webu Oneplay.
      • Spusťte Správce úloh klávesovou zkratkou Ctrl + Shift + Esc.
      • Zde může být ještě nutné kliknout na Více informací.
      • Přejděte na záložku Výkon.
      • Na záložce uvidíte položky Procesor a GPU (s číslem).
      • U těchto položek uvidíte aktivitu na náhledech grafů.
        Správce úloh se zobrazeným vytížením CPU a GPU

        Pokud vidíte u položek Procesor nebo GPU často plný graf nebo hodnotu „100%“, problémy s kvalitou obrazu nebo zvuku na webu Oneplay jsou způsobeny výkonem vašeho počítače.

    Zda je příčina skutečně ve vašem počítači, si můžete ověřit také tím, že si obsah na webu Oneplay.cz zkusíte přehrát na jiném počítači.

  4. Zjistili jste na kanále 777 Afrika problém s internetovým připojením zařízení?
    1. Je možné, že některé z vašich zařízení váš internet vytěžuje. Zkuste od vaší Wi-Fi odpojit ostatní zařízení.
    2. Váš internet může vytěžovat i přímo váš počítač. Ověřit to můžete takto (Windows):
      1. Nejprve zavřete záložku webového prohlížeče se spuštěným Oneplay.
      2. Spusťte Správce úloh klávesovou zkratkou Ctrl + Shift + Esc.
      3. Zde může být ještě nutné kliknout na Více informací.
      4. Přejděte na záložku Výkon.
      5. Na záložce uvidíte položky Síť Ethernet nebo Wi-Fi. Můžete takových položek vidět i více (dle vašeho počítače).
      6. U jedné z takovýchto položek uvidíte aktivitu na náhledu grafu, ostatní položky budou mít náhledy prázdné. Na tuto položku klikněte.
        Správce úloh se zobrazeným vytížením internetu

        Přibližuje se naměřená odesílání (upload) nebo příjmu (download) tarifní rychlosti vašeho internetu? V takovém případě zkontrolujte, jestli vám na pozadí neběží stahování nebo odesílání dat. Typicky to mohou způsobovat cloudová úložiště jako OneDrive, Google Drive, Dropbox, iCloud. Pokud o ničem nevíte, mohlo by se jednat i o malware. V takovém případě počítač zkontrolujte antivirem.
    3. Máte počítač připojený bezdrátově (přes Wi-Fi)? Příčinou nízké rychlosti nebo kolísání internetového připojení počítače bude pravděpodobně právě Wi-Fi. Problémy s Wi-Fi nejčastěji způsobuje rušení okolními Wi-Fi sítěmi na 2,4GHz frekvenci.

      Nejsnazším řešením je připojení počítače k modemu síťovým (LAN) kabelem, pokud je to aspoň trochu možné.

      Připojení zařízení síťovým kabelem
      Většina domácích Wi-Fi sítí nabízí možnost připojení na základní (2,4GHz) či novější (5GHz) frekvenci. Máte-li možnost připojit se k Wi-Fi s „5G“ nebo „5GHz“ v názvu a nabízí-li alespoň 2 čárky signálu, bude vám pravděpodobně fungovat lépe než základní síť. Připojte se k ní. Máte-li O2 Smart Box, ten se o to stará automaticky.
    4. Pokud se vyskytuje problém na zařízení připojeném kabelem, nebo když zařízení nemůžete přes kabel připojit, ověřte nízkou rychlost internetového připojení vašeho zařízení přes internet O2 diagnostikou O2 internetu.
  5. Zkuste pro přehrávání Oneplay na webu využít jiný prohlížeč

    Někdy může problém s obrazem nebo zvukem způsobovat i nevhodně nastavený webový prohlížeč či jeho rozšíření. Návod pro sledování Oneplay na webu najdete zde.

Potřebujete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás online každý den od 8:00 do 19:00.

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek