Špatná kvalita internetu v tabletu nebo iPadu

Používáte na tabletu nebo iPadu mobilní internet od O2 a zdá se vám připojení pomalé? Načítání stránek trvá moc dlouho? Zkuste si nejdříve změřit rychlost internetu podle následujících kroků.

Než se pustíte do dalších kroků, ověřte, jestli nestahujete nebo neodesíláte velké množství dat. To se může stát třeba při aktualizaci aplikací nebo odesílání zálohu. Stahování nebo odesílání velkého množství dat značně ovlivňuje aktuální rychlost připojení.

Vysvětlení pojmů

  • Odezva

    odezva
    Odezva je v podstatě měření rychlosti odezvy od serveru, udává se v milisekundách. Čím je hodnota nižší, tím lépe. 
  • Stahování

    stahování

    Hodnota Stahování říká, jak rychle vám internet (server) dodává data, o která žádáte (např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na mobilní technologii, ke které jste připojení. Zároveň ji ovlivňují možnosti serveru, který vám data dodává.

    Pozor: rychlost stahování, kterou vidíte při stahování souborů, není totožná. Jedná se o rychlost stahování samotného souboru, nikoliv internetu.

  • Nahrávání

    nahrávání
    Hodnota Nahrávání říká, jak rychle se váš požadavek dostane k cíli (serveru, např. „chci zobrazit stránku www.google.cz“). Rychlost závisí na mobilní technologii, ke které jste připojení.

S jakým výsledkem měření skončilo?

Naměřená rychlost souhlasí, načítání stránek je přesto pomalé

Pokud naměřená rychlost souhlasí s technologií, ke které se připojujete, ale vy přesto pozorujete zpomalené načítání stránek, pravděpodobně je zpomalené vaše zařízení. Na vině bývá zavirované zařízení ve kterém internet využíváte, případně můžete mít problém s internetovým prohlížečem. Doporučujeme optimalizovat vytížení zařízení, zkusit jiný prohlížeč nebo prověřit zařízení antivirovým programem. Pokud problém přetrvává, obraťte se svého servisního správce zařízení.

Naměřená rychlost neodpovídá využívané technologii
  1. Pokud jste tak zatím neučinili, restartujte tablet nebo iPad
    Po restartování si můžete znovu změřit rychlost internetu.
  2. Vyzkoušejte měření rychlosti na jiném zařízení
    Zkuste vložit SIM kartu např. do jiného tabletu nebo mobilního telefonu a změřte opětovně rychlost na stránce o2cz.speedtestcustom.com. Pokud se tím problém s rychlostí vyřeší, potíže jsou s největší pravděpodobností ve vašem zařízení. Doporučujeme ve vašem zařízení zkusit jiný prohlížeč nebo ho zkontrolovat antivirovým programem, případně se obraťte na servisního správce zařízení.
  3. Zkontrolujte pokrytí
    Pokud se nacházíte na rozhraní pokrytí dvou technologií, může to být problém. Tablet nebo iPad neustále hledá nejlepší signál a může tak mezi těmito technologiemi přeskakovat. Výsledkem je kolísání rychlosti. Doporučujeme na vašem tabletu nebo iPadu nastavit napevno nejvyšší možnou technologii, ke které se zařízení připojuje. Nezapomeňte při změně lokality (přemístění) toto nastavení vypnout. V opačném případě by mohlo dojít k nefunkčnosti internetu.

Provedli jste veškeré doporučené kroky a rychlost připojení je stále nízká?
Rádi vám poradíme prostřednictvím chatu.

Jakou mi O2 garantuje rychlost podle pokrytí signálem?

Rozdíl mezi odhadovanou maximální rychlostí a vámi dosahovanou rychlostí způsobují vnější omezující faktory, které se při poskytování datových služeb mohou vyskytnout. Problém nastává až tehdy, pokud vám internet běží pětinovou rychlostí (tedy 20 %) nebo nižší, než je maximum rychlosti dle využívané technologie.

Chcete-li zjistit, jaká technologie by měla být ve vaší lokalitě dostupná, podívejte se na mapu pokrytí.

tabulka

*Technologii 5G může účastník využít, pokud splňuje tyto podmínky: (a) využívá mobilní zařízení umožňující připojení k 5G síti a SIM kartu podporující tuto technologii (iSIM), (b) čerpá služby v oblasti pokryté signálem 5G sítě (viz mapa pokrytí na www.o2.cz) a (c) sjednal ke službě tarif či doplňkovou službu, která výslovně podporuje tuto technologii.

Potřebujete poradit?

Přes chat vám pomůžeme každý den od 8:00 do 19:00.

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek