Většina poskytovatelů internetu vám s plynulým přechodem z O2 služeb na ty svoje ochotně pomůže. Pokud se připojujete přes mobilní služby od O2, pro zachování připojení stačí číslo převést k novému poskytovateli.
Údaje pro žádost o změnu, OKU ke službě přístup k internetu od O2
- Ověřovací kód účastníka (OKU) pro změnu poskytovatele služby přístupu k internetu vydaný O2 k Vaší službě
- Pokud máte ve smlouvě OKU pro přenesení souvisejícího telefonního čísla, slouží i jako OKU pro změnu poskytovatele služby přístupu k internetu.
- U ostatních služeb přístupu k internetu najdete OKU ve smlouvě o jejich zřízení.
- Pokud není speciální hodnota OKU výslovně uvedená ve smlouvě (ani v posledním oznámení o změně smluvních podmínek), plní funkci OKU číslo služby.
- Nový poskytovatel od vás může chtít taky identifikační údaje O2), navržený termín změny a ověření vaší totožnosti.
Co byste ještě měli vědět
Pokud se nám nepovede do jednoho pracovního dne od doručení dotazu nového poskytovatele ověřit, že je poskytovatelem veřejně dostupného internetu pro účastníky, nebo identifikovat rušenou službu, vaši žádost odmítneme.
Žádost není možné akceptovat ani v případě, že chybí správný OKU, nebo se k zadanému OKU váže jiná nevyřízená žádost.
Případně, pokud nebude žadatel nedodrží způsob komunikace stanovený právními předpisy.
Jinak v téže lhůtě žádost potvrdíme.
Potvrzení žádosti v případě balíčku
Pokud je rušená služba součástí O2 balíčku služeb (takže její zrušení má dopady na cenu jiných služeb od O2, jejich trvání nebo zakládá povinnost doplatit cenu používaného zařízení), připojíme k potvrzení i informaci o existenci balíčku.
Nový poskytovatel vám informace předá a v případě balíčku nám v souladu s vaším pokynem žádost potvrdí, anebo ji zruší. Pokud nám žádost nepotvrdí (příp. s novým termínem změny) ani do 3 pracovních dnů ode dne, kdy jsme mu informaci o existenci balíčku poskytli, dojde ke zrušení žádosti.
Zrušení služby O2
Internet vám zrušíme v termínu, na který si s novým poskytovatelem domluvíte převod služby. Nejdřív je to ale možné čtvrtý pracovní den po doručení vaší žádosti novému poskytovateli, nebo (pokud je termín pozdější) první pracovní den po oznámení o úpravě žádosti.
Pokud O2 potvrdila žádost o změnu poskytovatele, může její úpravu (např. aktualizaci termínu změny) zohlednit, jen když ji nový poskytovatel doručí nejpozději jeden pracovní den před požadovaným termínem převodu.
Pokud jsme se nedomluvili jinak, dojde k ukončení i těch produktů, které dle smluvních podmínek O2 zanikají současně se zrušením internetu. Výpadek z důvodu změny poskytovatele obvykle netrvá víc než jeden pracovní den.
Pokud bychom všechny práce související s převodem nestihli v termínu nebo správně, je možné žádat náhradu. Jak žádost o náhradu uplatnit, najdete TADY.