Od 1. 4. 2017 se změnil způsob odvodu DPH u předplacených služeb. Nově se DPH odvádí až při samotném čerpání kreditu, ne jako doteď při jeho nákupu (nebo dobití). Účtenka o dobití/zaplacení kreditu už proto nebude sloužit jako daňový doklad.
Změna se týká jen podnikatelů. Pro ně jsme připravili zjednodušený daňový doklad. Najdete ho v Moje O2, kde si ho zároveň můžete i kdykoliv vygenerovat. Pokud potřebujete doklad každý měsíc, stačí tam vyplnit mailovou adresu, a my vám ho budeme pravidelně posílat.
Doklad pro vás vystavíme za uplynulý kalendářní měsíc, nanejvýš ale 18 měsíců zpětně (prvním vygenerovaným dokladem by byl doklad za duben 2017). Doklad za aktuální měsíc pro vás vystavíme vždycky do 15. dne následujícího měsíce.
V dokladu najdete informace o čerpání kreditu. Počítá se spotřeba kreditu dobitého od 1. 4. 2017 všemi dobíjecími způsoby.
Daňový doklad není vyúčtování, a proto v něm najdete jen celkovou částku za čerpání kreditu, na které se vztahuje zákon o DPH. Nehledejte tu ani detailní rozpis všech služeb zahrnutých do celkové částky daňového dokladu. Detailní rozpis čerpaných služeb u předplacené karty bohužel není možné připravit ani na vaši žádost.
Doklad se nevztahuje ani na následující položky:
Výjimkou můžou být i dobíjecí kupóny pořízené u některého z našich partnerů. Pokud totiž od nás prodejce koupil kupony ještě ve starém režimu před 1. 4. 2017, nepromítne se dobití kupónu do vašeho zjednodušeného dokladu. U nich totiž jako daňový doklad slouží doklad o jejich koupení (tak, jak to bylo před změnou).
Zkuste jednu z těchto stránek: