Všechna vyúčtování za posledních 18 měsíců najdete v Moje O2. Jsou k dispozici v PDF formátu i v on-line podobě. Dokumenty, které budete potřebovat, si můžete vytisknout nebo třeba uložit do počítače. Zjistíte tu taky, jestli některá z vašich faktur není po splatnosti.
V Moje O2 si můžete zkontrolovat, jestli jste si pro posílání vyúčtování zadali správnou e-mailovou adresu. Klikněte na Vyúčtování a potom na Nastavit vyúčtování a Zasílání e-mailem. Pokud adresa správná není, kliknutím na křížek ji zrušíte a do políčka pod ní přidáte novou.
Pokud nemáte Moje O2 propojené s e-mailem, můžete si na zákaznické lince za poplatek podle aktuálního ceníku vyžádat opis vyúčtování. S aktivací Moje O2 vám rádi pomůžou kolegové v kterékoliv O2 Prodejně.
Zapomenuté heslo snadno obnovíte kliknutím na Nedaří se vám přihlásit? pod přihlašovacím oknem.
O2 ID je většinou e-mailová adresa, kterou jste použili při aktivaci služeb od O2.
Nastavení najdete v sekci Vyúčtování/Nastavení vyúčtování/Zasílání vyúčtování. Vyúčtování můžete dostávat buď tištěné poštou nebo elektronicky e-mailem. Jako doplněk si pak k vybrané formě můžete nastavit i SMS upozornění.
Program WINPEU umožňuje zpracovávat data o telefonních hovorech v síti O2.
Je určený všem podnikatelům, kteří potřebují podrobnou analýzu velkého objemu dat. Program využívá data o hovorech ze služby Moje O2.
Reverse charge neboli přenesená daňová povinnost k DPH je režim, při kterém neodvádí DPH z fakturovaných částek poskytovatel služby. Ve faktuře se uvádí pouze základ daně a text stanovený zákonem. DPH platí odběratel, který si musí DPH tzv. samovyměřit. V přiznání musí odvést DPH z částky fakturované poskytovatelem a současně uplatnit nárok na odpočet DPH na vstupu.
Reverse charge by se měl uplatnit na české ekonomicky aktivní plátce DPH vykonávající ekonomickou činnost, a to na transakce, jejichž předmětem je:
Podrobnější informace o rozsahu služeb, na které se režim přenesené daňové povinnosti k DPH vztahuje, najdete na stránkách finanční správy.
Na které služby se režim reverse charge vztahuje?
Co když se přeprodává jen část služeb a část je pro interní užití?
Jak se změní faktury za služby podléhající režimu reverse charge?
Vztahuje se reverse charge i na subjekty státní správy?
Díky formátu XML / CSV zvládnou vaši fakturu přečíst a zpracovat počítače, resp. účetní systémy. Navíc je to oficiální formát, který přijímají datové schránky a splňuje požadavky českých i zahraničních zákonů. Víc se o XML / CSV dovíte na stránkách ISDOC.
Systémy nastavíte pomocí formátovacího souboru XSD. Ten obsahuje ukázku struktury dat, podle které se systém přenastaví a bude soubory číst správně.
Data v XML / CSV souboru jsou seřazená v určité struktuře. Podle ní je i účetní systém čte a zpracovává. Je proto potřeba mít účetní systém dobře nastavený, aby se pole zobrazovala správně.
Jak vypadají názvy souborů vyúčtování
Od 8. 10. 2018 12:00 hod. soubory s fakturami (CSV, XML a PDF) pojmenováváme následovně:
"YYYY-MM-DD-číslozákaznickéhoúčtu-názevzákaznickéhoúčtu-typ-telefonnicislo.pdf/XML/CSV.".
Pokud data stahujete hromadně, bude mít soubor název „<ROK>-<MESIC>-ExportFaktur-<FORMAT>-YYYYMMDD-HHMI.zip“.
ROK, MESIC je podle období, které stahujete. Např. měsíc září roku 2018 je 2018-09.
Výsledný formát je XML.
YYYYMMDD-HHMI je datum a čas stažení souboru.
Struktura CSV
Formát odpovídá poplatkům na faktuře a detailnímu výpisu hovorů. Ve faktuře každý řádek odpovídá jednomu poplatku. V detailním výpisu každý řádek odpovídá jednomu spojení, SMS apod.
Struktura XML a nastavení účetního systému
Je potřeba účetní systémy nastavit tak, aby uměly strukturované informace správně zpracovat. Bez úpravy nastavení nemusí systém pole správně zobrazovat. Pro tento formát použijte XSD formátovací soubor.
Zkuste jednu z těchhle stránek: