• Domů
  • Společnost O2
  • Tiskové centrum
  • Téměř čtvrtina dětí dostane svůj mobil už v předškolním věku. O jejich bezpečí na internetu se však rodiče příliš nestarají

Téměř čtvrtina dětí dostane svůj mobil už v předškolním věku. O jejich bezpečí na internetu se však rodiče příliš nestarají

31. 8. 2017
  • · K mobilu rodiče nejčastěji pořizují předplacenou kartu nebo rodinný tarif
  • · Za první telefon pro potomka utratí do třech tisíc korun
  • · Třetina rodičů netuší, zda má jejich dítě profil na sociálních sítích a s kým je zde v kontaktu

České děti se k mobilním technologiím dostávají poměrně brzo. Téměř čtvrtina (23 %) dostane svůj první mobil dokonce ještě v předškolním věku. "A to i přesto, že jen dvě procenta rodičů původně považovala za ideální jim v tomto věku mobil zakoupit," poukazuje na kontrast v průzkumu Silvia Cieslarová, ředitelka mobilního segmentu v O2. Do osmi let pak má telefon již třetina dětí (32 %) a v jedenácti si sebou do školy vlastní mobil nenosí jen sotva dva z deseti školáků.

.

Většina rodičů dětem k prvnímu mobilnímu telefonu pořizuje předplacenou kartu. "Stále více lidí využívá také výhodných rodiiných tarifů. Tuto možnost v průzkumu uvedla desetina respondentů," popisuje Silvia Cieslarová.

Rodiče školákům nejčastěji pořizují telefony nižší a střední třídy. "Přístroje za cenu přesahující deset tisíc korun by nekoupilo ani půl procenta zúčastněných. Kvalitní telefony však v současné době lze použít i za mnohem nižší cenu. Díky letnímu bonusu lze u O2 pořídit slušně vybavený chytrý telefon s technologií LTE za cenu do 4 000 korun," dodává Silvia Cieslarová. Děti svůj první mobilní telefon často zdědí po rodičích, kteří si pro sebe pořídí nový přístroj a svůj původní přenechají potomkům.

.

Mobilní internet? Nejdříve pro šestáky

Mobilní telefon přitom není jen technologickou hračkou pro zábavu potomka. Pro rodiče často představuje způsob, jak efektivně dohlížet na bezpečí jejich dětí. Čelí při tom však hned několika výzvám. Tou patrně největší je správně určit pravidla používání, zejména v prostředí mobilního internetu.

Polovina dotazovaných by s pořízením datového balíčku počkala, až děti budou navštěvovat druhý stupeň. Pětina Čechů by internet svým dětem pořídila až po absolvování základní školy. Čtvrtina lidí se naopak domnívá, že je vhodné objednat datový balíček ještě na prvním stupni.

Tím ale často veškerá kontrola nad používání internetu u dětí prakticky končí - 35 % rodičů totiž například vůbec neví, na kterých sociálních sítích má jejich dítě profil a 28 % lidí netuší, s kým je na nich jejich dítě v kontaktu. Přitom z nedávného výzkumu Univerzity Palackého a O2 vyplynulo, že české děti si dobře neuvědomují hrozby v kyberprostoru. "Každé šesté dítě nemá problém sdílet po síti své intimní fotografie nebo videa. Výchova k zásadám bezpečného chování v online prostředí je tak dnes jednou z nejdůležitějších informací, kterou dětem jejich rodiče mohou vštěpovat," říká Tomáš Minka, odborník na internetovou bezpečnost O2.

Sběr dat byl pro O2 realizován prostřednictvím aplikace Instant Research společnosti IPSOS.

Kontakty
Lucie Pecháčková

lucie.pechackova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.