Společnost O2 eKasa zpracovala analýzu dat ze sedmého týdne po zavedení opatření souvisejících s koronavirem (25. 4. - 1. 5. 2020). Data byla získána porovnáním s údaji z posledních dvou týdnů před vyhlášením karantény. Analýza se týká podnikatelů, kteří používají řešení O2 eKasa.
Sedmý týden byl ve znamení obnovy podnikání. V tomto týdnu došlo především k růstu aktivních podniků, a to o 27 %, zatímco počet transakcí prakticky stagnoval. Nárůst počtu aktivních podniků byl zaznamenán téměř u všech hlavních odvětví. Hlavním důvodem tohoto vývoje bylo uvolnění podnikání, které proběhlo postupně 20. a 27. 4. 2020.
"Další uvolnění opatření ekonomice výrazně pomohlo. Využili toho především podnikatelé v maloobchodu a provozovatelé posiloven a fitness center. Situace se mírně začala zlepšovat také v odvětví Ubytování, stravování a pohostinství. Bohužel ale ubytování a stravování zůstávají spolu s kulturou nejvíce zasaženými oblastmi, a jsou stále daleko za předkovidovými výsledky. Data také naznačují, že zákazníci jsou ochotní utrácet nejenom za základní životní potřeby, ale také za služby a výrobky pro zpříjemnění života," uvádí Milan Hába, manažer projektu O2 eKasa.
Nejvíce stoupl počet aktivních podniků v odvětví Kulturní, zábavní a rekreační činnosti, a to o 50 %. Stalo se tak díky sportovním zařízením, která mohla od 27. 4. otevřít, i když bez využití zázemí. Mezi další nejvýrazněji rostoucí odvětví patřil Velkoobchod a maloobchod, opravy a údržba motorových vozidel, kde došlo k nárůstu aktivních podniků o 37 %. Největší roli v tomto odvětví hrál Maloobchod s oděvy, kde se počet aktivních podniků zvýšil o 1667 %, Maloobchod s obuví a koženými výrobky, kde byl růst o 550 % a Maloobchod s hodinami, hodinkami a klenoty s růstem o 325 %. V případě nákupu oděvů zákazníky neodradilo ani to, že si oblečení zatím nemohli v obchodech vyzkoušet.
V sedmém týdnu výrazně rostl také obor Profesní, vědecké a technické činnosti, kde se mimo jiné zvýšil počet aktivních podniků v oboru Účetnické a auditorské činnosti, daňového poradenství.
Podíl fiskalizovaných transakcí a podíl bezhotovostních plateb (kartou, mobilním telefonem, hodinkami) se v posledním týdnu téměř nezměnil.
Název | Velikost |
---|---|
Infografika-grafy-07-1-2.jpg |
1 MB
Stáhnout
|
Infografika-grafy-07-1-3.jpg |
1 MB
Stáhnout
|
Infografika-grafy-07-2.jpg |
1 MB
Stáhnout
|
Kontakty
Lucie Jungmannová
lucie.jungmannova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.