Jedním z nejvytíženějších chvil v roce bývá v síti O2 tradičně Štědrý den. V sobotu 24. prosince spojila mobilní síť O2 14,56 milionu hovorů a přenesla více než 23 milionů SMS. Rekord letos opět padl v počtu odeslaných MMS zpráv - síť O2 jich přenesla přes 545 tisíc, což je o 60 tisíc více než loni.
Statistiky ze sítě O2 ukazují, že zatímco počet odeslaných SMS a spojených hovorů klesá, roste počet lidí, kteří přání posílají přes internet. Mobilní datová síť O2 přenesla o 68 % více dat než v loňském roce "Největší nárůst jsme zaznamenali v objemu přenesených mobilních dat v síti 4G, kterou jsme celý rok rozšiřovali tak, že je nyní dostupná pro 99 % populace. Stále více lidí má také telefon s podporou této technologie," popisuje Lucie Pecháčková, tisková mluvčí O2, a dodává: "Zvýšený datový provoz jasně potvrzuje, že řada lidí posílá vánoční přání přes internet, tedy přes sociální sítě a e-mail."
Nejvíce přání si lidé posílají ještě před svátečním obědem. Největší počet hovorů spojila síť O2 mezi desátou a jedenáctou hodinou dopoledne. Celkem se jednalo o 1,6 milionu hovorů. Největší počet SMS, 2,2 milionu, byl přenesen mezi 11. a 12. hodinou, kdy lidé poslali také nejvíce MMS - 51 tisíc.
Ježíšek používá Snapchat
Statistiky z mobilní datové sítě ukazují, že provoz na sociálních sítích narůstá už v průběhu vánočního odpoledne. "Kolem šesté hodiny, kdy lidé usedají ke štědrovečerní večeři, provoz výrazně klesá. Poté však lidé sdílí radost z dárků na sociálních sítích, kolem osmé hodiny se tak provoz vrací do odpoledních hodnot. Výjimkou je sociální síť Snapchat, u které špička nastává naopak kolem 18. hodiny," popisuje Lucie Pecháčková.
Vánoční provoz v síti O2
SMS | meziroční srovnání | ||
počet odeslaných SMS | 23 281 363 | SMS | -7,70% |
počet odeslaných SMS za nejzatíženější hodinu | 2 271 135 | SMS/hod (11:00 - 12:00) | -4,80% |
počet odeslaných SMS za nejzatíženější minutu | 39 931 | SMS/min (10:35) | -5,00% |
MMS | |||
počet odeslaných MMS | 545 551 | MMS | 12,80% |
počet odeslaných MMS za nejzatíženější hodinu | 51 228 | MMS/hod 11:00 - 12:00 | 14,00% |
počet odeslaných MMS za nejzatíženější minutu | 1 163 | MMS/min 13:10 | -5,20% |
HLAS | |||
počet všech hovorů (mobilní síť) | 14 558 161 | -3,90% | |
počet všech hovorů za nejzatíženější hodinu | 1 644 705 | Hovory / hod (10:00 - 11:00) | 0,20% |
DATA | |||
objem datového provozu pro sítě 2G | 2 | TiB | -20,00% |
objem datového provozu pro sítě 3G | 14,1 | TiB | -22,10% |
objem datového provozu pro sítě 4G | 69 | TiB | 130,00% |
celkový objem datového provozu pro mobilní sítě | 85,1 | TiB | 68,20% |
O2 TV | |||
nejsledovanější pořad | Pravý rytíř |
Provoz v mobilní datové síti O2 24.12.
Kontakty
Lucie Pecháčková
lucie.pechackova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.