SmartUp rozdal mladým přes milion korun na realizaci jejich nápadů

13. 7. 2016
  • Připravit dobrý závod není jen tak. Jak na to? S tím poradí studentům středních škol v rámci svého projektu " Alfa Run aneb sportem pomáháme a vzděláváme" studentky Fakulty managementu Vysoké školy ekonomické. A když už se to účastníci naučí, tak také charitativní běh nakonec v Jindřichově Hradci realizují.
  • Bylinky, včely a další hmyz, ale také loutkové pohádky - to vše bude v Bylinkové maringotce. Právě tak se jmenuje projekt tří mladých Jihočechů, se kterým chtějí navštěvovat školky, dětské kluby i různé festivaly.
  • Pokoj na ulici? V Kolíně realita. Díky projektu Kolínské pokoje, který chce do veřejných prostor dostat netradiční městský mobiliář. Stoly, židle, malá pódia, ale i grill, pítko či altán zvou nejen k odpočinku, ale i setkávání a seznamování. Tímto směrem míří projekt studentů architektury pocházejících z Kolína.

Zatímco v první úrovni programu SmartUp, který Nadace O2 vyhlašuje každého půl roku, získají vybrané projekty pod Nadace O2 na realizaci svých myšlenek 15 tisíc korun, v poprvé vyhlášené druhé úrovni to může být více než čtyřnásobek. "Ve druhé úrovni SmartUpu přispíváme na realizaci 19 vybraných projektů celkovou částkou téměř 1,2 milionu korun," říká Anna Kačabová, ředitelka Nadace O2. Celkem se se svým projektem přihlásilo 29 týmů, které už úspěšně realizovaly svůj nápad v prvním kole programu.

V druhé fázi je totiž maximální výše příspěvku až 70 tisíc korun. Do této úrovně přitom mohly své projekty hlásit pouze týmy, které už se svým projektem uspěly v první úrovni. Mohly se přitom rozhodnout pokračovat v rozvoji projektu, se kterým uspěly už dříve, ale mohly klidně přijít i s nějakou úplně novou myšlenkou. "Sázíme nejen na dobré nápady, ale chceme také ukázat, že dobré nápady lze dále rozvíjet a posouvat dál. Týmy se také navzájem seznámí a mohou sdílet své zkušenosti a inspirovat se úspěchy ostatních," říká Anna Kačabová, ředitelka Nadace O2.

Vybrané projekty, na kterých už podpořené týmy začínají pracovat, jsou mimořádně různorodé a zasahují do oblastí jako je sport, kultura, pomoc hendikepovaným, oprava památek, ochrana životního prostředí či různé sociální projekty.

Nejde jenom o projekt

V programu SmartUp totiž nejde jen o realizaci vybraných projektů, ale také o společné vzdělávací semináře pro účastníky a spolupráci s mentory, kteří týmům pomáhají překonat případné potíže při přípravě i realizaci. " SmartUp je pro všechny účastníky skvělým odrazovým můstkem, který jim nabízí možnost získat praktické zkušenosti nejen s realizací projektů, ale i s jejich komunikací a také s týmovou prací," upřesňuje Anna Kačabová.

Úspěch ve druhém úrovni programu SmartUp pak týmům o třech až pěti lidech otevírá příležitost hlásit se i do třetí úrovně. Tam už výše podpory ze strany Nadace O2 může dosáhnout částky až 100 tisíc korun. "Nyní mají první týmy čas do konce roku realizovat své projekty, projekty pro třetí úroveň budeme poprvé vybírat během příštího roku," doplňuje Anna Kačabová.

Všechny projekty druhé úrovně programu SmartUp najdete zde.

Kontakty
Lucie Pecháčková


lucie.pechackova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.