Průzkum: Více jak 70 % podnikatelů nechává nákup EET pokladny na poslední chvíli

10. 11. 2016

Společnost O2 si nechala zpracovat exkluzivní průzkum mezi podnikateli v segmentech gastronomie a ubytovací služby. Cílem průzkumu bylo zjistit, jak jsou připraveni na blížící se start EET. Z výsledků vyplývá, že většina podnikatelů nechává nákup na poslední chvíli. Další skoro čtvrtina z nich vážně zvažuje, že své podnikání raději ukončí.

Z výsledků průzkumu vyplývá, že dva týdny před ostrým stratem má EET pokladnu zakoupenou pouze 28 % podnikatelů. Ostatní zařízení teprve vybírají (30 %), či ho již mají vybrané, ale ještě nekoupili (20 %), přičemž 22 % podnikatelů žádnou pokladnu kupovat nechce a zvažuje, že své podnikání raději ukončí.

průzkum EET

Dotazování v rámci průzkumu bylo směřované do pěti základních kategorií:

  • Jaké jsou největší obavy provozovatelů v souvislosti s nástupem EET
  • Kdy plánují nákup pokladny
  • Jakému řešení pokladny dávají přednost
  • Podle jakých kritérií si pokladnu vybírají
  • Zda znají výši pokut při nevydání účtenky

Největší obavy v souvislosti s EET mají podnikatelé z nárůstu administrativy (56 %) a z výpadků internetového připojení či problémů se softwarem (47 %). Skoro třetina respondentů (28 %) se obává nedostatečného zabezpečení dat.

graf EET

Většina podnikatelů preferuje EET řešení vyvinuté na míru jejich podnikání (28 %), dalších 27 % dává přednost hotovému řešení HW + SW se zárukou.

Jako nevíce důležité při výběru EET řešení označují podnikatelé výši pořizovacích nákladů, měsíčního paušálu a možnost jednoduchého zálohování pro případ poruchy zařízení.

Z průzkumu dále vyplývá, že téměř třetina podnikatelů (32 %) neví, jaké sankce jim hrozí v případě, že zákazníkovi nevydají účtenku.

"Je evidentní, že více jak polovina podnikatelů stále vyčkává a nákup řešení oddaluje. Naše řešení O2 eKasa je k dispozici na všech 150 Prodejnách O2 po celé republice, na více jak 3 000 pobočkách České Pošty, v Makru či v odběratelské síti cca 20 tisíc restaurací Plzeňského Prazdroje. Přesto je třeba počítat s časovými nároky na logistiku v řádu několika dní. Věříme, že kdo bude mít svoji EET pokladnu fyzicky do 21. listopadu, bude dobře připraven. Apelujeme na zákazníky, aby nákup nenechávali na poslední chvíli a to i přes to, že v posledních dvou týdnech personálně posílíme naše O2 prodejny i jejich otevírací dobu," říká Luboš Lukasík, jednatel eKasa s.r.o., dceřiné společnosti O2.

O2 nabízí jednotné řešení pro EET nazvané O2 eKasa vhodné pro všechny oblasti podnikání. Balení obsahuje vše, co obchodník k evidenci tržeb potřebuje, tedy dotykovou pokladnu se stojanem, tiskárnu na účtenky, platební terminál pro platby kartami a SIM kartu pro datové připojení. Jako nástavbu O2 nabízí také patnáctipalcový dotykový display, mobilního číšníka, tiskárnu do kuchyně a další příslušenství.

Řešení od O2 e Kasa nezvýší podnikatelům jejich náklady. Základní balení eKasy poskytuje O2 obchodníkům za 4 995 korun bez DPH. Tuto cenu však získá každý obchodník celou zpět formou slevy na dani, kterou ministerstvo financí už v minulosti garantovalo. Měsíční poplatek za správu eKasy je 499 korun bez DPH. Všichni uživatelé eKasy navíc získají možnost prostřednictvím O2 uzavřít smlouvu o akceptaci platebních karet. Jakmile měsíční obrat podnikatele dosáhne výše 100 tisíc korun, O2 přestane účtovat měsíční poplatek za správu eKasy. Při měsíčním obratu 50 tisíc korun se měsíční poplatek sníží na polovinu.

O průzkumu:

Průzkum prováděla pro společnost O2 firma Datank metodou elektronického dotazování. Velikost vzorku 336 živnostníků a zástupců firem ze segmentu hotelnictví a gastronomických provozů (HoReCa).

Kontakty
Lucie Pecháčková


lucie.pechackova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.