Průzkum O2: Polovina českých firem si myslí, že se jich GDPR netýká

8. 3. 2018

Téměř polovina českých firem není připravena na zpřísnění povinnosti ochrany osobních údajů (GDPR) svých zákazníků. Třetina firem (35 %) si nutnost změny práce s osobními údaji zákazníků uvědomuje, avšak pouze jen jedna desetina (12 %) z nich je připravena.

E-shopy, hotely, cestovní kanceláře, ale i Sdružení vlastníků bytových jednotek (SVJ). Všech těchto sektorů a mnoha dalších drobných živností a firem, se dotkne nová evropská regulace tzv. "Obecné nařízení na ochranu osobních údajů" neboli GDPR (General Data Protection Regulation). Evropské firmy, včetně českých, musí být s touto regulací v souladu do 25. května 2018. Jinak hrozí vysoké pokuty až do výše půl miliardy Kč (20 mil. EUR) anebo 4 % z ročního obratu.

"Průzkum mezi českými firmami nás trochu vyděsil. Polovina podnikatelů si myslí, že se jich GDPR vůbec netýká. Z podrobné analýzy ale vidíme, že reálný dopad GDPR pocítí až 80 % firem," říká Jan Hruška, technologický ředitel ve společnosti O2.

Průzkum dále ukázal, že třetina firem (35 %), která si potřebu zajistit soulad s GDPR uvědomuje, nechává přípravu na poslední chvíli. Nejčastěji plánují přípravu na měsíce březen (52 % z nich), na duben a květen pak 20 % z nich. Žádnou přípravu dokonce neplánuje 18 % firem.

Téměř třetina firem si dále myslí, že zajištění souladu s GDPR je bude stát více jak 20 000 korun. Skoro polovina neví a 13 % neočekává žádný další nutný náklad.

Velké firmy, které obsluhují miliony zákazníků, na zohlednění GDPR regulace do vnitřních procesů a směrnic pracují již několik měsíců. Povinnost GDPR se však dotkne i mnohem menších podniků - jednoduše všech, kteří jakkoli pracují s osobními daty zákazníků anebo zaměstnanců.

"Pro všechny podnikatele jsme vytvořili jednoduchého online průvodce, který jim ukáže, zdali se problematice GDPR mají ve svém podniku věnovat či nikoli. Je přístupný na adrese https://www.o2.cz/gdpr," doplňuje Jan Hruška.

Kontakty
Lucie Jungmannová


lucie.jungmannova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.