Průzkum O2: Žebříčku oblíbenosti kralují Tři oříšky pro Popelku a Mrazík, nejvíce vadí reklamy

7. 12. 2016

Češi milují vánoční sledování pohádek, dívá se na ně přes 83 % dotázaných. Třetina lidí však televizní program kvůli rodinným návštěvám nestíhá. Vyplývá to z průzkumu O2, který mapuje preference Čechů ve sledování televize během Vánoc

S věkem roste chuť sledovat pohádky

"Češi jsou národem milujícím pohádky. Během vánočních svátků si je nenechá ujít na 83 % z nás," říká David Duroň, ředitel O2 TV. Zatímco mladší diváci do 26 let sáhnou raději po filmech, starší generace si neumí Vánoce představit bez klasických českých pohádek. Téměř polovina mladých lidí se o Vánocích neobejde ani bez svých oblíbených seriálů.

Mezi diváky stále vede klasika jako Tři oříšky pro Popelku (1973), Popelka (1969), Pyšná princezna (1952), S čerty nejsou žerty (1984) nebo Princezna se zlatou hvězdou (1959). Začínají se ale prosazovat i novější pohádky jako Anděl páně (2005). Ze zahraničních filmů a pohádek si Češi nezapomenou před Silvestrem zapnout Mrazíka (1964). Vysoko v žebříčku oblíbenosti se drží také filmy jako Sám doma (1990), Láska nebeská (2003) či Pretty Woman (1990).

Top 5 českých pohádek podle oblíbenosti

  1. Tři oříšky pro Popelku
  2. Popelka
  3. Pyšná princezna
  4. S čerty nejsou žerty
  5. Princezna se zlatou hvězdou

Top 5 zahraničních filmů podle oblíbenosti

  1. Mrazík
  2. Sám doma
  3. Láska nebeská
  4. Pretty Woman
  5. Grinch

Svátky jsou také obdobím, kdy lidé tráví hodně času potkáváním se s rodinou a známými. "Více než třetina dotázaných přitom vánoční program v televizi nestíhá a uvítala by možnost přehrát si program zpětně. Nejvíce by funkci ocenili mladí lidé do 26 let, kteří už nejsou zvyklí vázat se na televizní program," vysvětluje David Duroň s tím, že právě Zpětné zhlédnutí je jedním z hlavních lákadel O2 TV.

Pohádky bez reklam? Téměř všichni Češi jsou pro

A co kazí lidem zážitek ze sledování pohádek? Překvapivě to není ani tchýně, ani nečekaná návštěva, ale reklamy. Přes 95 % dotázaných by si dovedlo představit vánoční program bez reklamních přestávek. Dokonce 70 % lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Vánoční novinky v O2 TV

Všichni současní zákazníci digitální televize O2 TV získávají do konce prosince až 57 programů navíc. Každý nový zákazník, který si do konce prosince aktivuje O2 TV, získá nejvyšší možný dostupný balík O2 TV XL se 150 televizními kanály.

Vánoční tématika se promítne i do O2 Videotéky. Od 10. prosince přibydou v nabídce desítky oblíbených svátečních filmů jako Tři oříšky pro Popelku, Sám doma 1 a 2, Pelíšky, Polární expres, Pretty Woman nebo Notting Hill.

Vánočního průzkumu se zúčastnilo 833 respondentů a pro O2 ho realizovala společnost Ipsos.

Kontakty
Kateřina Mikšovská
Tiskové oddělení O2
katerina.miksovska@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.