Po počáteční slabém oživení vývoj podnikání už tři týdny stagnuje. Podnikatelé se propadají do stále hlubší krize.

24. 4. 2020

Společnost O2 eKasa zpracovala analýzu dat z pátého týdne po zavedení opatření souvisejících s koronavirem (11. 4. - 17. 4. 2020). Data byla získána porovnáním s údaji z posledních dvou týdnů před vyhlášením karantény. Analýza se týká podnikatelů, kteří používají řešení O2 eKasa.

Ve všech třech hlavních odvětvích (Velkoobchod a maloobchod, opravy a údržba motorových vozidel; Ubytování, stravování a pohostinství; Zpracovatelský průmysl) v pátém týdnu od zavedení karantény mírně vzrostl počet aktivnách podniků. Počet transakcí oproti minulému týdnu lehce povyrostl pouze u Ubytování, stravování a pohostinství.

V pátém týdnu došlo k růstu v oboru Kulturní, zábavní a rekreační činnosti. Počet aktivních podniků vzrostl o 33 %, počet transakcí o 27 %. Nárůst v tomto oboru svědčí o tom, že Češi začínají opět více sportovat. Největší roli hrály podobory Provozování sportovních zařízení, kde ve srovnání s předchozím týdnem došlo k nárůstu počtu aktivních podniků o 75 % a nárůstu počtu transakcí o 1173 %, a Sportovní činnosti, kde byl nárůst počtu transakcí o 883 %. Dá se předpokládat, že tento růst byl podpořen také otevřením servisů jízdních kol.

Po znovuotevření a invazi Čechů do železářství a hobby marketů potvrzuje stále velký zájem Čechů o kutilství i vývoj v oboru Maloobchod s železářským zbožím, barvami, sklem a potřebami pro kutily, kde transakce stouply o 31 %. Je ale důležité brát v úvahu, že malé prodejny pro kutily a železářství si s karanténou částečně poradily už druhý týden po vyhlášení opatření prodejem "přes dveře".

V pátém týdnu i nadále rostl podíl bezhotovostních plateb. Podíl nefiskalizovaných plateb zůstal ve srovnání se čtvrtým týdnem stejný.


.

.

Kontakty
Lucie Jungmannová


lucie.jungmannova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.