Oznámení o dopadech větrných kalamit na síť O2

30. 10. 2017

V průběhu neděle 29. 10. došlo v důsledku rozsáhlých větrných kalamit a s tím spojených výpadků elektrické energie k omezení či přerušení části služeb fixní telefonní sítě O2. Nejčastěji se problémy týkaly zákazníků pevných linek v oblasti severních a západních Čech a kraje Vysočina. Díky nasazení náhradního napájení se podařilo drtivou většinu problémů vyřešit ještě v průběhu neděle, nicméně několik tisíc zákazníků může mít problém i v následujících dnech. Na odstranění následků živelné kalamity s dodavateli usilovně pracujeme.

Výpadky elektřiny postihly i mobilní vysílače, nicméně díky včasnému zásahu více než stovky techniků společností O2 a CETIN, kteří i v nepříznivém počasí bezodkladně řešili vzniklé problémy a nasazovali záložní dieselagregáty, jsme v drtivé většině případů zabránili celkovým výpadkům. Výpadky dodávek energie měly lokální dopad týkající se několika set vysílačů, tedy jednotek procent z celkového počtu.

Kontakty
Lucie Jungmannová


lucie.jungmannova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.