• Domů
  • Společnost O2
  • Tiskové centrum
  • O2 TV přes internet a mobilní aplikaci sleduje dva a půl krát více zákazníků než loni. S neomezeným tarifem volají lidé z pevných linek o 40 % více.

O2 TV přes internet a mobilní aplikaci sleduje dva a půl krát více zákazníků než loni. S neomezeným tarifem volají lidé z pevných linek o 40 % více.

28. 7. 2016
  • Počet zákazníků sledujících digitální televizi O2 TV přes internet a mobilní aplikaci se meziročně zvýšil dva a půl krát na téměř 300 tisíc. Dohromady s tradičním sledováním přes set top box tak počet sledujících O2 TV poprvé přesáhl půl milionu
  • Pro své zákazníky O2 nakoupilo další exkluzivní sportovní obsah a v srpnu spustí nový kanál O2 TV Fotbal
  • Zákazníci s novým neomezeným tarifem na pevných linkách, který využívá již výrazná většina domácností, provolají o 40 % minut více
  • V nedávno skončené aukci frekvencí O2 investovalo nejvíce ze všech operátorů. Pro své zákazníky nakoupilo více než polovinu dostupného spektra, aby pokrylo rostoucí spotřebu dat (meziročně o 80 % více)
  • Díky rostoucímu zájmu zákazníků o nové služby a jejich historicky nejvyšší loajalitě vzrostl čistý zisk meziročně o 10 % na 2,552 miliard Kč

Operátor O2 dnes oznámil své provozní a finanční výsledky za 1. pololetí 2016. Konsolidovaná data obsahují výsledky všech dceřiných společností včetně O2 Slovakia.

I přes pokračující tlak zejména v segmentu firemních zákazníků a od května též dopad nové regulace roamingu se O2 podařilo udržet výnosy na úrovni loňského roku a mírně zvýšit provozní zisk. Svou pozici společnost posílila v segmentu digitální televize O2 TV, mobilních dat a také na Slovensku. Pozitivní odezvu mezi zákazníky zaznamenala O2 u nového neomezeného tarifu pro volání z pevných linek.

"Neomezené volání z pevných linek do všech sítí, které nabízíme od začátku roku, si naši zákazníci oblíbili. Svědčí o tom skutečnost, že s novým tarifem volají o 40 % více, počet odchozích minut do mobilních sítí vzrostl dokonce o více než 200 %," říká předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník a dodává: "Roste také obliba digitální televize O2 TV, kterou si za poslední rok pořídilo 35 tisíc nových zákazníků. Počet těch, kteří se na televizi dívají přes internet nebo na mobilních zařízeních, se meziročně zvýšil dva a půl krát."

"Rostoucí zájem zákazníků se pozitivně projevil i v našich finančních výsledcích. Proto jsme mohli investovat do oblastí, které zákazníkům přinesou nové zážitky. Nakoupili jsme další exkluzivní sportovní práva a na začátku srpna tak spustíme nový kanál O2 TV Fotbal. Abychom mohli zákazníkům nabídnout rychlejší mobilní datové připojení, koupili jsme v nedávno skončené aukci frekvencí více než polovinu dostupného spektra," doplňuje Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti.

Přehled provozních výsledků

Mobilní segment

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl k 30. červnu 2016 výše 4 898 tisíc. Počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o 1,4 % na 3 298 tisíc. Jejich podíl na celkové bázi dosáhl úrovně 67,3 %, což představuje meziroční nárůst o 1,6 procentních bodů. Počet zákazníků předplacených služeb dosáhl výše 1 600 tisíc.

Díky rozvoji vysokorychlostní mobilní sítě a nabídce tarifů s navýšeným množstvím dat vzrostl meziročně datový provoz o 80 %. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o 15 % na 1 672 tis.

Více než 50 % telefonů v síti O2 již spadá do kategorie chytrých zařízení, každý čtvrtý přitom podporuje technologii 4G LTE. Počet zákazníků, kteří vlastní nejen LTE telefon, ale mají zároveň vyměněnou i SIM kartu za novou, která novou technologii podporuje, dosáhl ke konci června 661 tis. a nadále stoupá.

Segment pevných linek

Počet aktivních zákazníků služby O2 TV, která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl na konci června 217 tisíc (IPTV a OTT verze), meziročně o 14,4 % více. Tento počet zahrnuje i ty zákazníky, kteří si televizi pořídili v rámci speciální akce "O2 TV na zkoušku" a televizi si již rozhodli ponechat. Velmi úspěšnou se stala doplňková služba MULTI, která domácnostem umožňuje sledovat O2 TV na více televizorech najednou. Tuto službu si pořídilo více než 30 tisíc domácností a O2 se tak může pochlubit téměř 250 tisíci aktivními set top boxy. Za rostoucím zájmem o digitální televizi stojí především její unikátní funkce (zpětné zhlédnutí, nahrávání apod.) a také vlastní televizní kanál O2 Sport s multidimenzí.

Zákazníci si rovněž oblíbili sledování O2 TV přes internet, na mobilních zařízeních nebo v restauracích společnosti Staropramen. Počet diváků, kteří O2 TV aktivně sledují přes mobilní aplikaci nebo na internetu, se meziročně zvýšil dva a půl krát a v červnu 2016 tento způsob sledování televize využilo již téměř 300 tisíc diváků.

Počet zákazníků, kteří využívají pevný internet xDSL, dosáhl na konci června 2016 výše 782 tis. Díky zrychlení internetu prostřednictvím výstavby předsunutých DSLAMů využívá vysokorychlostní internet založený na technologii VDSL už 60 % domácností, meziročně o 9 procentních bodů více. V průběhu 1. pololetí O2 zvýšilo rychlost připojení pro téměř 80 tisíc domácností.

Na nové tarify nabízející neomezené volání do všech mobilních i pevných sítí po celé ČR z pevné linky, které společnost představila v lednu 2016, přešla již většina všech domácností. Nabídku, díky níž již zákazníci nemusí počítat provolané minuty ani neplatí žádný poplatek za pronájem linky, si zákazníci oblíbili. O tom svědčí skutečnost, že s novými tarify volají o 40 % více. Celkový počet pevných linek dosáhl na konci června 760 tis.

Slovensko

Počet mobilních zákazníků na Slovensku vzrostl meziročně o 7,4 % na 1 838 tis. Prostřednictvím společnosti O2 Business Services nabízí O2 na Slovensku nově také fixní služby pro korporátní zákazníky.

Přehled finančních výsledků

Celkové konsolidované provozní výnosy se v prvním pololetí roku 2016 snížily meziročně o 0,9 % na 18 223 mil. Kč. Provozní výnosy v České republice dosáhly výše 15 104 mil. Kč, což představuje meziroční pokles o 0,9 %. Výnosy v segmentu pevných linek poklesly o 1,5 % na 5 651 mil. Kč a výnosy mobilního segmentu zaznamenaly pokles o 0,5 %
na 9 453 mil. Kč.

Provozní zisk EBITDA vzrostl v prvním pololetí roku 2016 meziročně o 4,7 % na 5 053 mil. Kč.Čistý zisk se zvýšil o 9,8 % na 2 552 mil. Kč.

Na Slovensku dosáhly celkové výnosy výše 3 208 mil. Kč, což představuje meziroční pokles o 0,6 % . Výnosy v eurech vzrostly o 1,2 % na 119 mil. EUR.

KLÍČOVÉ FINANČNÍ A PROVOZNÍ UKAZATELE

Finanční ukazatele skupiny

Finanční ukazatele 1H 2016 1H 2015 Meziroční změna
Provozní výnosy 18 223 mil. Kč 18 392 mil. Kč - 0,9 %

Celkové náklady

- z toho provozní náklady

13 208 mil. Kč

3 820 mil. Kč

13 531 mil. Kč

3 971 mil. Kč

- 2,4 %
- 3,8%
EBITDA 5 053 mil. Kč 4 825 mil. Kč + 4,7 %
EBITDA marže 27,7 % 26,2 % + 1,5 p. b.
Čistý zisk 2 552 mil. Kč 2 325 mil. Kč + 9,8 %

Provozní ukazatele - Česká republika

Počet zákazníků mobilních služeb 1H 2016 1H 2015 Meziroční změna
Tarifní zákazníci 3 298 tis. 3 252 tis. + 1,4 %
Zákazníci s předplacenou kartou 1 600 tis. 1 693 tis. - 5,5 %
Celkem 4 898 tis. 4 945 tis. - 0,9 %
Průměrný výnos na zákazníka (ARPU) 286 Kč 284 Kč + 0,9 %
Počet zákazníků využívajících fixní služby 1H 2016 1H 2015 Meziroční změna
O2 TV (IPTV a OTT) 217 tis. 190 tis. + 14,4 %
Aplikace O2 TV a web (počet uživatelů) cca 300 tis. cca 100 tis.  
xDSL 782 tis. 799 tis. - 2,1 %
VDSL 468 tis. 404 tis. + 16,1 %
Pevné hlasové linky 760 tis. 883 tis. - 14,0 %
Chytré telefony 1H 2016 1H 2015 Meziroční změna
Podíl chytrých telefonů v síti O2 51,8 % 43,7 % + 8,1 p. b.
Podíl chytrých telefonů s LTE v síti O2 24,9 % 11,7 % +13,2 p. b.

Kontakty
Lucie Pecháčková


lucie.pechackova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.