O2 Media, Motionlab a Motionhouse pomáhají Elpidě podporovat seniory v době koronavirové epidemie

29. 4. 2020

Nezisková organizace Elpida, která dlouhodobě pomáhá seniorům, v době koronavirové epidemie trojnásobně navýšila kapacity krizové linky pro seniory, tzv. Linky seniorů. Pracovníci na lince seniorům zdarma poskytují profesionální pomoc a podporu v jakékoliv krizové situaci, nebo jim ve spolupráci se skauty zajišťují nákup či vyzvednutí léků. Kapacita linky je ale omezená a mnoho volajících se nedovolá. Proto se několik firem v čele s O2 Media, Motionlab a Motionhouse rozhodlo vytvořit unikátní personalizovanou video kampaň s cílem vybrat více finančních prostředků pro rozšíření Linky seniorů o další pracovníky.

Kampaň je cílená na mladší, ekonomicky aktivní obyvatele. Ti do svých mobilů dostávají MMS s odkazem na personalizované video. Rozesílku zajišťuje O2 Media, o kreativu se postaral Motionhouse a o její personalizaci platforma Motionlab. Všechny subjekty financovaly celou kampaň z vlastních prostředků.

Centrum Elpida dlouhodobě podporuje Nadace O2, která mu zdarma poskytuje technologie pro provoz Linky seniorů. O2 Media se v nouzové době rozhodlo tuto pomoc ještě rozšířit. "Jedná se o vůbec první kampaň, při které rozesíláme personalizovaná videa. Technologické řešení kampaně je velmi pokročilé, a to nejen na české poměry," říká o kampani Zuzana Marková z O2 Media, které v rámci kampaně oslovilo celkem 60 000 zákazníků O2 s platným marketingovým souhlasem.

Ve videu se objevuje hned několik personalizovaných prvků, a to jak v textu, tak v hlasovém oslovení. Podle cílového diváka se mění pohlaví hlavní postavy, bydliště nebo třeba zájmy. "Oslovení je tak více osobní, protože v každé MMS najde divák video, kde právě on hraje hlavní roli," vysvětluje Radek Pšurný, jeden ze zakladatelů Motionlab.

"Díky kampani se nám dopařilo vybrat prostředky, díky kterým odbavíme denně o desítky hovorů se seniory více," shrnuje Jiří Hrabě, ředitel centra Elpida.

MMS pro Elpidu

Data a podklady

Název Velikost
MMS pro Elpidu.jpg

Kontakty
Lucie Jungmannová


lucie.jungmannova@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)

O společnostech

Elpida

Nezisková organizace Elpida realizuje dlouhodobé projekty na podporu aktivního života seniorů. Provozuje dvě vzdělávací a kulturní centra pro seniory z celé Prahy, Linku seniorů 800 200 007, vydává časopis Vital, pořádá mezigenerační festival Old´s Cool a realizuje projekt Ponožky od babičky.

O2 Media

O2 Media je jednotkou O2, která nabízí unikátní reklamní kampaně. To vše díky kombinaci zajímavých nástrojů, mezi které patří 1,5 milionu platných marketingových souhlasů, Big Data operátora a vysokozásahové komunikační formáty. V kampani pro Elpidu hrála právě data klíčovou roli, jelikož umožnila personalizovat jak MMS, tak i videa.

Motionlab
Společnost Motionlab je platforma, díky které dokáží video tvůrci automatizovaně vytvářet personalizovaná videa ve velké objemu. Mezi klienty patří například ČSOB, Uniqa, Microsoft, Home Credit, Komerční Banka nebo vybrané reklamní agentury. Startup založený na konci roku 2018 získal hned v prvním roce několik marketingových i startupových ocenění, mezi které patří vítězství několik kategoriích WEBTOP100, IEA, Fénix Content Marketing nebo vítězství v regionálním kole globální soutěže SWC a postup do světového finále v Silicon Valley.

Motionhouse

Motionhouse je oceňované motion design studio založené v roce 2013. Zaměřuje se na reklamní animovaná videa a filmové projekty. Mezi klienty patří české i mezinárodní společnosti jako je Avast, FAnn Parfumerie nebo Remoska. V roce 2019 vytvořilo studio krátký film o Sokolovi Františkovi Pecháčkovi, který aktuálně soutěží na řadě mezinárodních filmových festivalech.