Nejvytíženějším dnem pro mobilní síť O2 bývá tradičně Silvestr. Během letošních novoročních oslav, podobně jako na Štědrý den, spojil operátor méně hovorů než v předchozích letech. Zájem zákazníků se totiž přesouvá do oblasti mobilních dat - jen v síti 4G LTE došlo oproti loňskému roku k nárůstu přeneseného objemu dat o 131 %.
"Na Silvestra spojila mobilní síť O2 téměř 15 milionů hovorů. Dalších 1,5 milionu hovorů pak proběhlo v první hodině po půlnoci," popisuje Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení O2 s tím, že počet hovorů uskutečněných na Silvestra je každoročně vyšší než v průběhu Štědrého dne. Nejvytíženější byla i letos první hodina těsně po půlnoci.
"Trend přesunu od klasických služeb směrem k datům se potvrdil i v oblasti SMS zpráv. Těch se na Silvestra poslalo o 9 % méně než vloni," dodává Mikšovská. Naopak MMS zprávy zaznamenaly 8% nárůst. Během posledního dne v roce se jich v síti O2 odeslalo přes 290 tisíc.
Nárůst datového provozu potvrzuje, že stále více zákazníků využívá k posílání novoročních přání i sdílení silvestrovských zážitků mobilní internet. "Celkový objem přenesených dat vzrostl oproti loňsku přibližně o 70 %. V síti 4G LTE se přitom více než zdvojnásobil," vysvětluje Mikšovská. Nejužívanějšími sociálními sítěmi byly na Silvestra tradičně Facebook, Instagram a Snapchat. "Zatímco s blížící se půlnocí provoz na Facebooku nebo Instagramu začal pomalu klesat, Snapchat zaznamenal svou špičku," dodává Mikšovská.
Přesně o půlnoci zaznamenala nejvyšší sledovanost i O2 TV. Nejsledovanějšími pořady na Silvestra přitom byly Do roka a do dne (ČT 1), Tvoje tvář má známý hlas - to nejlepší (Nova) a Český mejdan s Impulsem (Prima).
Silvestr 2015 | Silvestr 2016 | Meziroční změna | |
SMS | |||
počet odeslaných SMS | 11 686 979 | 10 608 347 | -9,2% |
absolutní špička (00:00-01:00) | 1 628 930 | 1 576 708 | -3,2% |
počet odeslaných SMS za nejzatíženější minutu (23:59) | 27 672 | 25 320 | -8,5% |
MMS | |||
počet odeslaných MMS | 271 088 | 293 961 | 8,4% |
VOLÁNÍ | |||
počet všech hovorů (31.12.2015) | 17 043 808 | 14 608 758 | -14,3% |
Absolutní špička (00:00 - 01:00) | 2 352 233 | 2 190 399 | -6,9% |
DATA | |||
objem datového provozu pro sítě 2G (TiB) | 3,1 | 2,3 | -25,8% |
(TiB)objem datového provozu pro sítě 3G | 18,9 | 14,9 | -21,2% |
objem datového provozu pro sítě 4G (TiB) | 30,9 | 71,4 | 131,1% |
celkový objem datového provozu pro mobilní sítě (TiB) | 52,9 | 88,6 | 67,5% |
Název | Velikost |
---|---|
FB_instagram_twitter.png |
90 kB
Stáhnout
|
Snapchat.png |
91 kB
Stáhnout
|
Kontakty
Kateřina Mikšovská
Tiskové oddělení O2
katerina.miksovska@o2.cz
tel: 800 163 342 (800 1 media)
O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.