Zatímco VoIP telefony od O2 dostanete automaticky nastavené tak, abyste je mohli rovnou používat, u vlastního telefonu je potřeba všechno nastavit manuálně. Jak na to?
Tady najdete stručný návod na to, jak si poradit s manuálním nastavením vlastního VoIP telefonu. Důležité upozornění: pokud nebude zabezpečení dostatečné, O2 za případné zneužití zařízení nebo služby nenese odpovědnost.
Pro zajištění správného fungovaní služby ale bude nutné zajistit její zabezpečení a správně nastavit všechny parametry.
Co všechno bude potřeba nastavit? Všechny nutné parametry najdete v připojené tabulce. Zároveň je nutné si vygenerovat přihlašovací údaje k SIP účtu.
Nastavení vlastního VoIP telefonu:
Display Name/User Name/User ID |
+420xxxx – viz přidělené číslo |
Authenticate ID/Register Name |
viz Přihlašovací jméno vygenerované v Moje O2* |
Authenticate Password |
viz Heslo vygenerované v Moje O2* |
SIP Server |
voipmenu.cz |
Outbound Proxy Server |
viz Proxy vygenerované v Moje O2* |
Porty |
5060 protokolu UDP |
Kodek |
G.711a-law, G.722 a T.38 |
Paketizační perioda |
20 ms |
DTMF |
outbound using RTP, payload type 101 |
QoS pro SIP |
CS3 – class selector 3 |
QoS pro RTP |
EF – expedited forwarding |
NTP server |
ntp.voipconf.cz, ntp.o2isp.cz |
*Generování SIP údajů v Moje O2 – sekce Pomoc a podpora na službě, ke které se požaduje zprovoznění vlastního VoIP telefonu
Protože použití vlastních zařízení nedoporučujeme, není možné využít ani bezplatnou technickou podporu.
Případné telefonické konzultace nebo dokonce výjezd technika jsou zpoplatněné. Ani tehdy ale u VoIP telefonu, který nebyl koupený nebo pronajatý od O2, nelze garantovat jeho zprovoznění.
Kontakt na placenou telefonickou linku technické podpory – Nadstandardní uživatelská podpora najdete tady: O2 | Podpora | Nadstandardní uživatelská podpora. Podmínky placeného výjezdu technika najdete v Ceníku volitelných služeb.
Zkuste jednu z těchto stránek: