O2 Security

Služba O2 Security chrání váš telefon, počítač i všechna domácí zařízení před podvodnými a zavirovanými stránkami.

O2 Security na první měsíc zdarma

Vyzkoušejte službu zadarmo a nezávazně. První měsíc vás O2 Security chrání před útoky hackerů a zlodějů účtů, aniž byste platili něco navíc.

Kolik budu platit po skončení měsíce zdarma

  • O2 Security k mobilnímu internetu stojí 39 Kč měsíčně.
  • O2 Security k internetu na doma stojí 59 Kč měsíčně.

Nastavení O2 Security

Přihlášení do portálu O2 Security

Portál O2 Security se statistikou útoků a nastavením služby najdete v Moje O2. Klikněte na záložku Moje služby a vyberte si tarif, u kterého máte puštěnou službu O2 Security. Přejděte do části Doplňkové služby, kde najdete nastavení O2 Security.

Po kliknutí na tlačítko Konfigurace v Security Portal se dostanete do portálu O2 Security.

O2 security hrozby za posledních 30 dní

Jak zapnout a vypnout O2 Security

Když chci zapnout (aktivovat) O2 Security

Pokud máte balíček O2 Spolu, nemusíte dělat nic. O2 Security máte automaticky aktivní.

V ostatních případech v Moje O2 klikněte na záložku Moje služby a vyberte si tarif, ke kterému chcete pořídit O2 Security. Přejděte do části Doplňkové služby a aktivujte si O2 Security.

Když chci vypnout (zrušit) O2 Security

Pokud máte balíček O2 Spolu, služba O2 Security vypnout nejde. Nemusíte se ale bát, nic navíc za ni neplatíte.

V ostatních případech v Moje O2 klikněte na záložku Moje služby a vyberte si tarif, u kterého máte aktivní O2 Security. Přejděte do části Doplňkové služby, kde najdete nastavení O2 Security včetně možnosti zrušení služby.

Jak ověřím, že služba běží správně

Funkčnost O2 Security ověříte na testovací stránce. Když se objeví bezpečnostní upozornění, O2 Security běží, jak má.

Pokud se bezpečnostní upozornění neobjeví a zároveň je služba v portálu Moje O2 aktivní, problém bude pravděpodobně s nastavením statické DNS. Návod na správné nastavení DNS najdete tady.

Stránka je na černé listině

Nejčastější otázky

Nefunguje mi O2 Security, co mám dělat?

Pokud vám O2 Security nefunguje v mobilu, zkuste zapnout a vypnout letový mód a vypnout Wi‑Fi. V případě pevného internetu restartujte modem.

Funkčnost O2 Security pak ověřte na testovací stránce. Když se objeví bezpečnostní upozornění, O2 Security běží, jak má.

V případě, že se bezpečnostní upozornění neobjeví a zároveň je služba v portálu Moje O2 aktivní, problém bude pravděpodobně s nastavením statické DNS. Návod na správné nastavení DNS najdete tady.

Mám správně nastavené DNS?

Pokud jste měli jiné než výchozí nastavení DNS, bude potřeba ho v operačním systému, případně routeru, upravit. Podívejte se, jak na to.

Jak zjistím, jestli je O2 Security aktivní?

Podívejte se do Moje O2. V nastavení služby O2 Security zkontrolujte aktivaci jednotlivých filtrů: Blokování přístupů na nebezpečné stránky, Blokování aktivit malwaru a Blokování phishingové aktivity.

Funkčnost O2 Security lehce ověříte na testovací stránce. Pokud se objeví bezpečnostní upozornění, O2 Security běží, jak má.

Chrání mě O2 Security i na veřejné Wi‑Fi?

O2 Security vás chrání v síti O2. Když se připojíte do sítě jiného poskytovatele, například přes veřejnou Wi‑Fi v restauraci, tak vás před hrozbami nechrání.

Jiná je situace v případě, že máte Internet na doma od O2. V tom případě O2 Security ochrání všechna zařízení připojená přes Wi‑Fi k vaší domácí síti.

Blokuje O2 Security automaticky podstránky a subdomény?

Ano, nastavení uvedené ve whitelistu a blacklistu se vztahuje i na všechny subdomény uvedených webových stránek. Například při blokaci domény "domena.cz" je blokována i subdoména "sub.domena.cz".

Můžu blokaci škodlivých stránek dočasně vypnout, aniž bych musel rušit O2 Security?

Ano, podívejte se do Moje O2. Na úvodní stránce v nastavení služby O2 Security můžete dočasně vypnout jednotlivé druhy ochrany: Blokování přístupů na nebezpečné stránky, Blokování aktivit malwaru a Blokování phishingové aktivity.

Upravil jsem nastavení O2 Security, ale nic se neděje.

Změny v nastavení ochrany se projevují s mírným zpožděním. Odvíjí se od nastavení prohlížeče, síťových nastavení konkrétních uživatelů. Mějte prosím chvilku strpení.

Funkčnost O2 Security lehce ověříte na testovací stránce. Pokud se objeví bezpečnostní upozornění, O2 Security běží, jak má.

O2 Security blokuje stránku, o které vím, že je bezpečná. Jak to změním?

Jestli chcete v prohlížeči pokračovat na blokovanou stránku, klikněte na tlačítko "Chci pokračovat". Stránku mezi bezpečné natrvalo přidáte v Moje O2. Otevřete si nastavení služby O2 Security a v záložce Whitelist přidejte danou stránku do povolených.

Mám O2 Security k víc službám od O2, jak můžu nastavit všechno najednou?

Služba O2 Security se váže na konkrétní unikátní identifikátor zařízení (SIM karta nebo ADSL router). Je potřeba ji pro každé zařízení nastavit zvlášť.

Jak můžu službu deaktivovat?

Jednoduše v portálu Moje O2 v sekci Doplňkové služby.

To je nějaká VPNka?

Ne, O2 Security není VPN. Služba funguje na úrovni síťové infrastruktury. V rámci DNS překladu pozná komunikaci virů a zablokuje ji. Můžete si to představit jako internetovou telefonní ústřednu, která při přepojení automaticky pozná, jestli se nesnaží zařízení spojit s nějakým špatným telefonním číslem.

Budu si muset něco instalovat do počítače nebo do mobilu?

Kdepak, není žádná instalace programu nebo aplikace není potřeba. O2 Security běží jako součást sítě. Nezatěžuje výkon vašeho telefonu, počítače nebo tabletu. O2 Security chrání všechna připojená zařízení, takže i metoostanice, senzory, čidla a další prvky chytré domácnosti.

Jak víte, že konkrétní stránka je nebezpečná?

Využíváme řadu zdrojů informací včetně naší linky pro přeposílání podvodných SMS. Stránky kontroluje složitý systém, který brání chybnému označení za nebezpečné. Pokud byste ale měli pocit, že došlo k chybnému označní určitého webu jako "nebezpečný", dejte nám vědět.

Před čím mě O2 Security ochrání?

Služba O2 Security chrání připojená zařízení k internetu před bezpečnostními hrozbami, jako jsou viry, spyware, trojští koně, phishing. Zabraňuje přístupu k doménám obsahujícím nebo šířícím malware. Jednak přístupem přes webový prohlížeč a aplikace, ale i jiným způsobem používajícím připojení k internetové doméně.

Jak poznám, že je mé zařízení napadené?

Virů, všeobecně označovaných jako malware, které mohou napadnout zařízení, existuje celá řada a každý druh (například ransomeware, spyware, trojské koně a další ) má své vlastnosti a může ohrozit naše zařízení specifickým způsobem.

Napadené zařízení se typicky projevuje nestandardním chováním, při prohlížení se zobrazuje extrémně moc vyskakovacích oken, zobrazují se různé výhružné hlášky. Zařízením může poklesnout výkon, můžou se víc přehřívat. Telefonům typicky vydrží baterie výrazně kratší dobu, nebo můžou spotřebovat výrazně rychleji data.

Když je zařízení napadeno, je už většinou pozdě. Musím si pak poradit s odstraněním viru, nebo i s dalšími následky. Nejlepší cestou je tedy připojení k zabezpečenému internetu, který ve většině případů zabrání škodlivému provozu, nebo vás na hrozbu či podezřelou stránku upozorní.

Kolik O2 Security stojí?
  • O2 Security k mobilnímu tarifu nebo mobilnímu internetu (na jedno číslo služby) měsíčně stojí 39 Kč včetně DPH.
  • O2 Security k internetu v pevném místě (na jedno číslo přípojky) měsíčně stojí 59 Kč včetně DPH.

V případě, že máte balíček O2 Spolu, je O2 Security automaticky součástí balíčku a je zcela zdarma.

Kdo službu O2 Security poskytuje?

Smluvním partnerem služby je přímo společnost O2 Czech Republic, a.s., která spolupracuje s dodavatelem z oblasti IT Security.

Jak řešíte ochranu a dat a jak dlouho uchováváte nashromážděné údaje?

O2 Czech Republic, a.s. striktně dodržuje nejnovější národní i evropská opatření na ochranu dat (GDPR) a na dodržování všech zásad jsme mysleli už při vytváření služby. V souladu s těmito předpisy uchováváme data po dobu 6 měsíců, pak dojde k jejich nevratnému odstranění.

Jak nastavím DNS v prohlížeči

Google Chrome
  1. Klikněte na ikonku 3 teček pod sebou a v rozbaleném menu vyberte tlačítko „Nastavení“.
  2. Ve spodní části obrazovky zvolte „Rozšířená nastavení“ a tady klikněte na „Otevřít nastavení serveru proxy“.
  3. Poklepejte na kartu „Připojení“ a stiskněte „Nastavení místní sítě“.
  4. V novém okně se ujistěte, že máte zaškrtnuto políčko „Automaticky zjišťovat nastavení“ a potvrďte dvakrát tlačítkem „OK“.
  5. Prohlížeč Chrome je nastavený správně.
Mozilla Firefox
  1. Klikněte na ikonku ozubeného kolečka v pravém horním rohu a v rozbaleném menu vyberte tlačítko „Možnosti internetu“.
  2. Klikněte na kartu „Připojení“ a pokračujte volbou „Nastavení místní sítě“.
  3. Ověřte, že máte zaškrtnuto políčko „Automaticky zjišťovat nastavení“
  4. Potvrďte tlačítkem „OK“ a následně „Použít“.
  5. Prohlížeč Mozilla Firefox je nastavený správně.
Internet Explorer
  1. Klikněte na ikonku tří rovnoběžných čárek v pravém horním rohu a v rozbaleném menu vyberte tlačítko „Možnosti“.
  2. V sekci „Obecné“ sjeďte na spodní část obrazovky a vyberte „Nastavení“
  3. Ujisťěte se, že je vybraná volba „Automatické zjištění konfigurace proxy serverů“ a potvrďte tlačítkem „OK“.
  4. Prohlížeč Internet Explorer je nastavený správně.

Všechno snadno vyřídíte v aplikaci Moje O2

Stáhněte si mobilní aplikaci Moje O2 a spravujte své služby online. Jednoduše a pohodlně.
  • Důležité informace vždycky po ruce
  • Autodiagnostika a nastavení služeb
  • O2 Radosti plné atraktivních nabídek