Sdílejte data a volání
S tarifem NEO můžete sdílet data a volání na hodinkách, tabletu nebo kameře díky funkci O₂ Connect.
S tarifem NEO můžete sdílet data a volání na hodinkách, tabletu nebo kameře díky funkci O₂ Connect.
Vyberte si z naší nabídky telefonů s eSIM a objevte budoucnost.
Připravili jsme pro vás přehledný videonávod, jak si eSIM aktivovat. Vycházet můžete také z tohoto návodu krok po kroku.
Pro aktivaci eSIM je nutné připojení k internetu. Je důležité si vždy ověřit, jestli váš telefon podporuje eSIM, a to na webových stránkách výrobce. eSIM podporují telefony uvedené níže, upozorňujeme, že tento seznam slouží jako obecný návod. Krátký video návod na instalaci eSIM do vašeho Android telefonu a pro iPhone.
Jestliže se pokoušíte opakovaně instalovat eSIM do svého zařízení, je potřeba nejdříve telefon připojit k internetu (nejlépe pomocí Wi-Fi), poté přibližně 20 minut počkat a následně kartu aktivovat. To stejné platí i pro smazání eSIM karty.
Poznámka: Pro stažení eSIM přímo z vašeho telefonu Apple, je potřeba mít zapnuté v Nastavení - Obecné - Jazyk a oblast - Zapnuto Živý text.
eSIM je vestavěná SIM (embedded SIM), která je v podobě čipu umístěná ve vybraných typech zařízení. eSIM podporuje všechny služby, na které jste zvyklí u běžné plastové SIM. Nově už nemusíte do svého mobilního telefonu nic vkládat, jen do zařízení nahrajete tzv. eSIM profil. Stačí se připojit k internetu nebo Wi‑Fi a připravit si eVoucher od O2, na kterém najdete svůj QR kód, PIN a PUK.
V jednom zařízení můžete mít aktivní dvě SIM zároveň. Pokud váš telefon podporuje klasickou plastovou SIM i eSIM (iPhone od řady XS), umožňuje vám to využívat oba typy současně. V praxi tak můžete fungovat současně na služebním i soukromém čísle nebo využívat tarif na volání a na data.
Jestli váš telefon podporuje eSIM, zjistíte na internetových stránkách výrobce zařízení.
Zjednodušeně řečeno, eSIM profil je souhrn dat, který zaručuje fungování vašeho zařízení (jindy tyto informace nese plastová SIM). eSIM profil je digitálně uložený na vaší eSIM. Je svázaný s vaším telefonním číslem a máte na něm zvolený svůj tarif.
Na eSIM si můžete nahrát více eSIM profilů, například jeden tarif pro volání a jiný určený pro data. Konkrétní počet vždy záleží na kapacitě vestavěného čipu ve vašem zařízení. Obecně platí, že aktivní můžete mít v jeden okamžik pouze dva profily (např. 2 eSIM, nebo 1eSIM a 1 plastou SIM).
Pokud se rozhodnete využívat elektronickou verzi eSIM, které pro vás je dostupná v Moje O₂, je potřeba požádat o výměnu eSIM. Tu můžete provést ve webové verzi. Zvolte možnost vyměnit SIM za eSIM, následně budete informování SMS či emailem (podle vaší nastavené komunikační preference) o vyřízení objednávky. Výměnou eSIM původní papírový eVoucher zaniká a můžete ho bezpečně znehodnotit.
Pokud se rozhodnete přejít na verzi elektronické eSIM, proveďte přechod na webovém rozhraní Moje O₂. Stačí si požádat o výměnu SIM za eSIM. Následně budete informování SMS nebo emailem (podle vaší nastavené komunikační preference) o vyřízení objednávky. Vaše nová eSIM pro vás bude připravena ve webovém rozhání Moje O₂ vč. postupu jejího stažení.
Postup, jak se zaregistrovat nebo získat zapomenuté heslo, najdete přehledně na této stránce, nebo navštivte kteroukoliv O2 Prodejnu.
Naše eSIM obsahuje tzv. ISIM profil. To znamená, že vám zajistí bezproblémové připojení k 5G síti.
Je nutné nutné eSIM profil z původního zařízení nejprve smazat a současně mít zařízení připojené k WIFI (pokud by zařízení, ze kterého je eSIM mazána nebylo připojeno k WIFI, smazání neproběhne korektně eSIM vám nepůjde nahrát do nového). Po úspěšném smazání eSIM profilu, můžete nahrát původní eSIM do nového zařízení. Pozor, opět je nutné mít nové zařízení připojené k WIFI.
Jestliže jste si pořídili již elektronickou verzi eSIM profilu, přihlašte se do aplikace Moje O₂, kde naleznete možnost opětovného nahrání do nového zařízení. Pokud využíváte ještě původní papírových eVoucher s eSIM, je nutné k nahrání do nového zařízení použít tento eVoucher. Vždy prosím pamatujte na to, že je nutné být připojen k WIFI po celou dobu (platí jak pro smazání, tak nahrání).
Co se stane, pokud dáte zařízení do továrního nastavení, záleží na výrobci zařízení. Pokud v nastavení zařízení vyberete Tovární nastavení zpravidla vám zařízení nabídne, zda chcete současně s továrním zařízení eSIM profil smazat, či nikoliv.
Trvale smazat eSIM profil můžete v nastavení telefonu. V procesu mazání eSIM profilu je potřeba, aby zařízení bylo po celou dobu připojeno k internetu (nebo WiFi), jinak smazání profilu neproběhne korektně (tím pádem by nešel profil nahrát do dalšího zařízení).
Pokud jste si v nastavení telefonu omylem smazali svůj eSIM profil, můžete si ho do zařízení znovu nahrát pomocí původního eVoucheru. Na něm najdete svůj QR kód.
Postup je stejný jako v případě ztráty plastové SIM. Co nejdříve zavolejte na O2 Guru linku 800 02 02 02 a zablokujte své telefonní číslo. Následně se zastavte na kterékoliv značkové O₂ prodejně pro nový eVoucher, který si opět nahrajete do zařízení. eVoucher si také můžete objednat v Moje O₂.
Jestliže potřebujete dát zařízení do servisu, eSIM profil z vašeho telefonu smažte. Pro smazání musíte být připojení k Wi‑Fi. Pokud při mazání narazíte na problém, navštivte kteroukoliv značkovou O₂ prodejnu, kde vám naši O₂ Guru rádi pomohou.
Pokud se vám z vašeho porouchaného telefonu podařilo eSIM profil smazat, můžete ho pomocí stávajícího eVoucheru nahrát do nového zařízení, které podporuje eSIM. V případě, že vaše záložní zařízení nepodporuje eSIM nebo se nepovedlo eSIM profil z porouchaného zařízení smazat, musí dojít k výměně vaší SIM karty (plastové nebo eVoucheru).
Pokud jste kontaktní osoba a řešíte aktivaci či výměnu eSIM pro sebe nebo své zaměstnance, postupujte podle těchto návodů:
Pokud jste firemní zákazník a došlo ke ztrátě zařízení s eSIM, neprodleně prosím kontaktujte Linku pro firmy a veřejnou správu 800 111 777 (z mobilu *77).
Heslo k PDF je z bezpečnostních důvodu posíláno SMS zprávou na telefonní číslo eSIM, nebo na telefonní číslo kontaktní osoby, která o PDF s eSIM požádala. Pokud jste SMS s heslem smazali nebo neobdrželi, můžete si o nové požádat v Moje O₂ v sekci SIM/eSIM (zvolte možnost "Zobrazit eSIM"). Každé PDF s eSIM má vždy unikátní heslo. Po zadání požadavku vám tak do emailu přijde nové PDF s eSIM a SMS zprávou nové heslo.